Cerșetor, foto simbol

După pandemie, omenirea se va confrunta cu sărăcie, foamete, mortalitate infantilă - ONU

81
(reînnoit 13:03 10.09.2020)
Coordonatorul ONU pentru afaceri umanitare, Mark Lowcock, a atras atenția în fața Consiliului de Securitate al ONU asupra consecințelor grave ale pandemiei, dincolo de efectele sale sanitare

BRUXELLES, 10 sept - Daniela Porovăț, Sputnik. Potrivit coordonatorului ONU pentru afaceri umanitare, Mark Lowcock, consecinţele indirecte ale pandemiei de coronavirus vor depăși impactul direct al acesteia în ţările sărace.

”Efectele indirecte ale crizei - vor fi mai multă sărăcie, speranţă de viaţă mai scăzută, mai multă foamete, mai puţin educaţie şi o mortalitate infantilă mai ridicată”, a atenționat oficialul ONU.

El a precizat că efectele sunt mai ales de ordin economic, enumerând scăderea preţurilor la materiile prime, reducerea remitenţelor, perturbările comerţului şi măsurile de izolare care, toate împreună, îngreunează supravieţuirea, mai ales în cazul muncitorilor zilieri şi al femeilor.

Tedros Adhanom Ghebreyesus
© Sputnik / Алексей Витвицкий

Mark Lowcock a arătat că ţările sărace au fost puternic lovite de impactul pandemiei asupra serviciilor de educaţie şi de sănătate, populaţiile acestor state fiind foarte vulnerabile la maladii precum rujeolă, malaria şi tuberculoză.

Și subsecretarul general pentru afaceri politice, Rosemary DiCarlo, a prezentat în Consiliul de Securitate al ONU care este impactul pandemiei asupra păcii şi securităţii, indicând că erodarea încrederii în instituţiile publice ar putea genera instabilitate dacă oamenii consideră că autorităţile nu au gestionat bine epidemia sau nu au acţionat transparent.

Ea a adăugat că există o creștere a discriminării, a violenţei pe bază de gen şi limitări ale libertăţii de exprimare tot din cauza pandemiei, aceasta amenințând și procesele fragile de pace.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

81
Tagurile:
foamete, saracie, omenirea, pandemie, ONU
Tematic
Două scenarii anunțate de ONU pentru lume de după pandemia coronavirusului - detalii
Londra

Al 3-lea val de Covid-19 în UK lockdownul doar amână criza

58
(reînnoit 08:06 28.09.2020)
Marea Britanie s-ar putea confrunta cu un al treilea val de Covid-19, a avertizat un consilier al guvernului britanic, Mark Woolhouse. Însă a atras atenţia că blocajul nu trebuie privit ca o soluție pe termen lung împotriva virusului.

BUCUREŞTI, 28 sept – Sputnik. Woolhouse, membru al Grupului științific consultativ pentru situații de urgență (SAGE) din Marea Britanie, a declarat duminică pentru BBC că un alt val de cazuri de Covid-19 ar putea să apară, chiar dacă guvernul se luptă să încetinească un presupus „al doilea val” al bolii.

Este „pe deplin posibil” să existe un „al treilea val” de Covid-19, a spus consilierul științific, fiind întrebat despre această probabilitate. Totuşi, acesta a subliniat că faptul de a ordona oamenilor să stea acasă și alte restricții privind circulația nu ar scuti țara de un număr mai mare cazuri de coronavirus.

„Tot ce a putut să facă vreodată un blocaj a fost amânarea problemei (…). De fapt, nu rezolvă problema pe termen lung. [Această măsură] nu determină virusul să dispară”, a subliniat Woolhouse, potrivit RT

De asemenea, consilierul a făcut apel la așteptări mai realiste cu privire la un potențial vaccin, argumentând că, şi în cazul în care un vaccin împotriva Covid-19 ar fi dezvoltat în următoarele șase luni, este puțin probabil ca acesta să fie gata de a fi lansat pentru public în acea etapă.

Din cauza creşterii cazurilor zilnice, Marea Britanie a impus blocaje locale, a obligat pub-urile și restaurantele să închidă la ora 22:00 și a interzis întâlnirile în grupuri de peste șase persoane. De asemenea, au fost mărite amenzile pentru cei care încalcă măsurile.

Sâmbătă, Marea Britanie a raportat 6.042 de noi cazuri confirmate în ultimele 24 de ore, ceea ce a adus totalul la peste 429.000 la nivel naţional.

Cu toate acestea, creșterea numărului de cazuri noi nu a corespuns unei creșteri a deceselor, indicând doar o creștere a testelor prin care au fost identificate un număr mai mare de infecții ușoare în rândul populației.

Studii recente, precum și cercetările efectuate de SAGE, au stabilit o legătură între politicile de blocare şi mii de decese suplimentare. Potrivit estimărilor guvernului, până la 75.000 de persoane ar putea muri ca urmare a măsurilor adoptate pentru a împiedica virusul.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

58
Tagurile:
criza, Marea Britanie, COVID-19


Загрузка...
CFR Călători

Cum vor circula trenurile în România de Sfânta Parascheva

31
(reînnoit 06:38 28.09.2020)
CFR Călători anunță suplimentarea capacității de transportare pe rutele spre și de la Iași de Sfânta Parascheva.

BUCUREȘTI, 28 sep  - Sputnik. CFR Călători anunță că va suplimenta, cu ocazia sărbătorii Sfintei Parascheva, capacitatea de transport în perioada 7/8 - 15/16 octombrie 2020 pentru persoanele care vor să călătorească spre și de la Iași.

Astfel, în acest an va fi cel mai mare număr de vagoane de dormit și cușetă pe trenurile care circulă spre capital Moldovei.

"În acest an cel mai mare număr de vagoane de dormit şi cuşetă pe trenurile care ajung la Iaşi. CFR Călători va suplimenta capacitatea de transport în perioada 7/8 - 15/16 octombrie 2020, pentru pasagerii care doresc să călătorească spre/dinspre Iaşi cu ocazia Sărbătorii Sfintei Parascheva. Trenurile care circulă pe următoarele rute: Timişoara - Cluj Napoca - Iaşi şi retur; Bucureşti - Bacău - Paşcani - Iaşi şi retur; Bucureşti - Mărăşeşti - Vaslui - Iaşi şi retur; Constanţa - Iaşi şi retur vor avea în compunere vagoane de dormit şi/sau cuşetă", se menționează într-un comunicat de presă al CFR Călători, publicat pe site-ul oficial.

De asemenea, se vor suplimenta cu vagoane, trenurile care asigură legătura feroviară între principalele orașe ale țării și municipiul Iași.

În același timp, CFR Călători informează că poate dimensiona mai bine capacitatea trenurilor la numărul de locuri solicitat, dacă sunt făcute rezervări din timp.

“Pentru a evita aglomerația, rugăm călătorii să nu aleagă pentru destinația lor doar trenurile de la orele de vârf. De asemenea, rugăm călătorii să nu urce în tren dacă la casa de bilete, li se comunică faptul că nu mai sunt locuri”, subliniază operatorul.

Masca de protecţie la bordul trenurilor CFR Călători este obligatorie pe toată durata călătoriei, precum şi în zonele de aşteptare a trenurilor - staţii de cale ferată, peroane, săli de aşteptare.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

31
Tagurile:
Trenuri, Iași, Sfanta Parascheva


Загрузка...
Ambuteiaj în Chișinău

Centura Capitalei: Necesitate sau ambiții electorale

0
(reînnoit 07:47 28.09.2020)
Nu am să greșesc dacă am să afirm că, deja la câțiva ani după declararea Independenței Republicii Moldova, politicienii moldoveni de nivel municipal și național, dar și experții vorbeau despre un proiect fără de care nu se poate în Capitală: șoseaua de centură.

Mulți au vorbit, dacă nu aproape toți, dar nimeni nu a făcut nimic.

Iată că am ajuns în 2020, a rămas mai puțin de un an până la împlinirea a trei decenii de la proclamarea Independenței, și acest proiect nici măcar nu a fost pus pe hârtie, să aibă și el un plan după care să fie realizat. Dar dacă până acum construcția șoselei de centură a Capitalei a putut fi amânată, de acum încolo lucrul acesta este imposibil. Astăzi traficul în municipiul Chișinău este, pur și simplu, sufocant. În fiecare zi, în orele de vârf, care iată sunt tot mai multe, ca să ajung cu autoturismul din sectorul Ciocana în sectorul Buiucani, o distanță de vreo 10 km, pierzi mai bine de 50 de minute. În perioada interbelică, un birjar cu trăsura parcurgea mai repede această distanță pentru că atunci nu erau nenorocitele acestea de ambuteiaje, care ne mănâncă banii, nervii, sănătatea, timpul și viața, în definitiv.

Nici nu merită să vă povestesc, toți cunosc acest lucru.

Iată că acum, când nu se mai poate, municipalitatea și, în primul rând, primarul socialist Ion Ceban au anunțat că vor să se apuce de construcția șoselei de centură.

Este adevărat că primarul socialist Ion Ceban a anunțat acest proiect mai hotărât acum, când a mai rămas o lună până la alegerile prezidențiale, în car favoritul numărul unu este fostul lider socialist Igor Dodon.

Doar că, de dragul adevărului trebuie s-o spunem, construcția șoselei de centură a orașului Chișinău nu este un proiect care să aibă o miză electorală, cel puțin, pentru socialiști în următoarele alegeri prezidențiale și parlamentare dacă acestea vor avea loc înainte de termen, ceea ce este foarte posibil. De ce? Pentru că până la punerea acestui proiect în aplicare va trece încă foarte mult timp, acesta fiind unul complex care nu poate fi realizat într-un an sau doi. Mai ales că, așa cum spuneam mai sus, această șosea de ocolire nu are deocamdată nici măcar o schiță aprobată.

De pe site-ul Primăriei aflăm că construcția șoselei de centură a Capitalei urmează să fie prevăzută de două documente: Planului de Amenajare a Municipiului Chișinău și Planului Urbanistic General al Municipiului Chișinău.

Recent, membrii Asociației „Master’s Plan” din Moscova au prezentat un plan de lucru în baza căruia urmează să fie elaborate cele două documente. În prima etapă, urmează să fie elaborat „Planul de amenajare a teritoriului (PAT) municipiului Chișinău", care ar urma să fie aprobat până în data de 20 octombrie 2020 și, în a doua etapă - „Strategia pentru dezvoltare socio-economică durabilă”, termenul fiind 20 ianuarie 2021.

În cele două documente se vor propune soluții pentru mai multe probleme ale orașului (construcția unor linii de tramvai, extinderea orașului peste hotarele lui de astăzi, mutarea Gării Auto Nord în afara orașului, construcția unei piețe moderne la periferia orașului), inclusiv construcția șoselei de centură a municipiului Chișinău.

Reporterii noștri au profitat de faptul că primarul Ion Ceban a participat recent la o emisiune în studioul Sputnik Moldova și i-au cerut mai multe detalii despre acest proiect. Ceban a spus că această chestiune este una de anvergură, de nivel național, nu doar municipal, de aceea este pe agenda discuțiilor cu autoritățile centrale.

"În permanență discutăm această chestiune cu președintele Igor Dodon, cu Guvernul, dat fiind că acest proiecte depășește competențele noastre. Știu că la inițiativa lui Igor Dodon au fost făcute mai multe interpelări la multe instituții financiare, se poartă negocieri și eu sunt încrezător că aceste negocieri se vor încununa de succes și, într-un viitor mai apropiat sau mai îndepărtat, se va începe construcția șoselei de centură", a spus Ion Ceban.

El a dat și câteva detalii tehnice. Șoseaua de centură va avea trei segmente, care, deja au fost proiectate.

Municipalitatea ar putea să-și asume construcția segmentului de centură din sectorul numărul 5, care face conexiunea dintre Colonița și Sângera, prin infrastructura orașului pe străzile: Industrială, Transnistriei, Gura Bâcului. Doar acest segment numărul 5 va costa în jur de 150 de milioane de lei și va avea 4  piste pe sens. Din câte am înțeles, deocamdată nu este identificată o sursă de finanțare. Ion Ceban și unii deputați socialiști spuneau anterior că lucrările ar putea fi finanțare din creditul rusesc, dar iată că contractarea lui nu a mai fost posibilă în urma unei decizii a Curții Constituționale.

Dacă Ion Ceban va reuși în mandatul său să demareze acest proiect, eu cred că aceasta va fi o realizare importantă, de anvergură, fără egal până acum, adică niciun primar de Chișinău de până acum nu a demarat proiecte de o importanță atât de mare, strategică, eu aș spune.

Când va fi construită șoseaua de centură a Chișinăului (dacă va fi construită) și când vom merge cu mașina pe ea pentru a ne deplasa în alt capăt al orașului, ne va fi greu să credem că am putut trăi în acest oraș fără a avea această arteră atât de importantă. E tot așa cum astăzi oamenilor din unele sate le vine greu să creadă că au trăit într-un trecut atât de recent fără apeduct, fără canalizare sau fără sistemul de alimentare cu gaze naturale.     

Dacă însă primarul Ion Ceban, Primăria și Consiliul municipal Chișinău (și aici deja nu mai vorbim despre fracțiuni, partide) nu vor reuși să demareze acest proiect sau altele de mare anvergură care au fost anunțate, cum ar fi liniile de tramvai, scoaterea Autogării Nord din oraș, mai înainte fusese anunțată și scoaterea Pieței Centrale din oraș, scoaterea Autogării Centrale din oraș, înființarea unor noi cartiere cu infrastructură în care să se extindă orașul și altele, atunci performanțele actualei administrații municipale nu se vor deosebi prea tare de ale celor anterioare. Până la urmă și acelea au mai cârpit și dres pe ici colea.       

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

0
Tagurile:
chișinău, Chisinau, soseaua de centura, drum de centură, centură


Загрузка...