Terra

Prognoze apocaliptice: Află ce spun oamenii de știință

(reînnoit 11:37 10.02.2018)
Doi geofizicieni de la Universitatea din Leeds, profesorul Jon Mound şi profesorul Phil Livermore, cred că o inversare geomagnetică va avea loc în următorii două mii de ani.

CHIȘINĂU, 10 feb — Sputnik. Pământul este protejat de radiațiile cosmice printr-un câmp magnetic care deviază particulele nocive departe de planetă, scrie Sputnik International.

Dar această forță nu este constantă. În întreaga istorie a planetei, au existat cel puțin câteva sute de inversări ale câmpului magnetic, când polii nord și sud şi-au schimbat locurile.

În timpul inversării polilor, câmpul magnetic îşi schimbă forma și slăbește. Pe parcursul acestei perioade, poate scădea până la 10% din puterea sa inițială și se formează mai mult de doi poli, chiar și la ecuator. In medie, inversările de câmp magnetic au loc o dată la un milion de ani, dar intervalul dintre ele nu este permanent.

Pe lângă inversările geomagnetice totale, au existat şi inversări parțiale în istoria Pământului, când polii magnetici s-au mutat la latitudini mai joase, până când au traversat ecuatorul și apoi s-au întors înapoi. Ultima inversare completă, așa-numitul fenomen Brunhes-Matuyama, s-a întâmplat în urmă cu aproximativ 780.000 de ani. O inversare temporară a polilor a avut loc în urmă cu 41.000 de ani și a durat mai puțin de o mie de ani.

Schimbările în câmpul magnetic slăbesc protecția planetei și ridică nivelul de radiații. În cazul în care o inversare geomagnetică ar avea loc azi, ar crește riscurile apropierii sateliţilor de Pământ.

În 2003, așa-numita furtună solară Halloween a produs pene de curent la reţelele electrice din Suedia și a necesitat modificarea rutelor de călătorii aeriene. În același timp, este încă neclar impactul pe care o furtună majoră îl poate produce la o infrastructură electronică modernă.

Pagubele economice definitive de la penele de curent, încălzire, aer condiționat, GPS și Internet ar fi destul de semnificative: folosind calcule aproximative, se estimează că cel puțin 40 de miliarde de dolari pe zi s-ar pierde.

Efectul direct pe care o inversare a câmpului magnetic l-ar produce asupra ființelor vii și asupra oamenilor este, de asemenea, dificil de prezis. Omul modern nu s-a confruntat cu un astfel de eveniment în istoria existenței sale.

Unele studii încearcă să facă legătura inversărilor geomagnetice și activitatăţilor vulcanică cu extincția în masă; cu toate acestea, profesorii Jon Mound și Phil Livermore afirmă că nu există nici o activitate notabilă a vulcanilor. Deci, cel mai probabil ca omenirea nu va avea decât să se ocupe de expunerea electromagnetică.

Citire
© Sputnik / Кирилл Каллиников

Este cunoscut faptul că multe specii de animale au o anumită formă de magnetorecepţie, ceea ce le permite să simtă schimbarea în câmpul magnetic al Pământului. Animalele folosesc acest simţ pentru deplasările în timpul migrațiilor lungi.

Este cunoscut doar faptul că oamenii antici au reușit să supraviețuiască evenimentului Laschamp, precum și altor fenomene de inversare a polilor geomagnetici.

Oamenii de știință afirmă că inversarea polilor geomagnetici poate să apară în următorii două mii de ani. Momentul exact este dificil de prezis.

După ce a mii de ani au trăit pe Pământ, oamenii încă știu puține lucruri despre inversarea polilor geomagnetici. Oamenii de stiinta au doar informații aproximative privind compoziția și structura miezului Pământului, care generează câmpul magnetic. Doar recent, în experimente de laborator care simulează condițiile din interiorul Pământului, oamenii de știință japonezi au stabilit că a treia componentă majoră este siliciul. Acesta ocupă aproximativ 5% din masa miezului Pământului; restul este fier (85%) și nichel (10%).

Efectul câmpului magnetic asupra planetei prezintă cea mai mare problemă geofizică. Nu este pe deplin cunoscut modul în care Planeta își menține propria magnetosferă. Oamenii de știință au doar o teorie care oferă o explicație: geodinamismul. Conform acestei teorii, există un miez metalic cu o coajă tare și un centru de lichid în centrul planetei. Datorită dezintegrării elementelor radioactive, căldura este generată, ceea ce duce la formarea fluxului convectiv unui fluid conductor. Acești curenți generează câmpulul magnetic al planetei.

Cu toate că teoria geodinamismului nu are alternative, aceasta solicită câteva întrebări. În conformitate cu teoria clasică magneto-hidrodinamică, efectul dinam ar trebui să se estompeze, iar miezul planetei ar trebui să se răcească și să se întărească. Nu există nicio înțelegere exactă a mecanismelor prin care Pământul sprijină auto-generarea efectului dinam, împreună cu caracteristicile observate ale câmpului magnetic, anomaliile geomagnetice, migrația și inversarea polilor.

După cum s-a menționat de către Mound și Livermore, recenta descoperire a unui jet de flux în interiorul miezului prezintă posibilitățile de progres ale științei în studiul dinamicii proceselor interioare ale planetei. Fluxul de curent a fost format în miezul exterior lichid al Pământului într-o zonă aflată sub Polul Nord. Lățimea acestei zone este în acest moment de 420 de kilometri. Aceasta a ajuns la asemenea dimensiuni începând din anul 2000, iar în fiecare an crește în lăţime cu până la 40 de kilometri.

Geofizicienii cred că fluxul curentului geomagnetic care a fost descoperit este unul dintre obiectele care creează un câmp magnetic al Pământului. În combinație cu metodele numerice şi cu experimentele de laborator, acestea, dar şi alte descoeperir lucru si alte descoperiri ar trebui să accelereze foarte mult progresul în geofizică.

Oamenii de ştiinţă vor avea în curând posibilitatea de a prezice comportamentul miezului Pământului, potrivit profesorilor Mound și Livermore.

Afla ce spun oamenii de stiinta, inversarea polilor, prognoze apocaliptice, dezvaluiri, geologi, Terra, sputnik, Phil Livermore
Tehno-apocalipsa: apariția „electro-persoanelor”
Vine apocalipsa: o firmă belgiană le-a implantat cipuri angajaților
Apocalipsa la dată fixă: Un numerolog a calculat când va veni sfârșitul lumii
Papa Francisc

Papa Francisc sprijină parteneriate civile homosexuale - reacții

(reînnoit 16:38 22.10.2020)
Papa Francisc a făcut o declarație care a bulversat Biserica Catolică. El și-a exprimat sprijinul pentru parteneriatele civile dintre persoane de același sex, deoarece, în opinia sa, toți oamenii, indiferent de orientarea lor sexuală, „au dreptul să fie în familie”.

CHIȘINĂU, 22 oct - Sputnik. Pontificul și-a împărtășit punctul de vedere în noul documentar „Francesco” al regizorului american Evggeny Afineevski. Premiera filmului a avut loc în cadrul Festivalului de Film de la Roma, informează Sputnik Internațional.

"Homosexualii au dreptul să fie în familie. Sunt copii ai lui Dumnezeu și au dreptul la o familie. Nimeni nu ar trebui exclus. Ceea ce trebuie să facem este să adoptăm o lege privind uniunile civile, astfel încât homosexualii să poată fi protejați legal”, este precizat pe pagina oficială de Facebook a Papei Francisc.

O reacție dură la declarațiile făcute de Papa Francisc a urmat din partea Arhiepiscopul Carlo Maria Viganò, care a scris într-un articol publicat pe LiveNews că „nu trebuie să fii teolog sau expert moral pentru a ști că aceste afirmații sunt totale heterodoxe și constituie un motiv foarte serios de scandal pentru credincioși”.

”Această înșelăciune se bazează pe sprijinul elitei globaliste, mass-media și lobby-ul LGBT, de care mulți clerici, episcopi și cardinali nu sunt străini. Mai mult, să nu uităm că la multe națiuni există legi în vigoare care pedepsesc penal pe oricine consideră sodomia condamnabilă și păcătoasă sau care nu aprobă legitimarea „căsătoriei” homosexuale - chiar dacă o fac pe baza Crezului lor. O declarație a episcopilor împotriva lui Bergoglio cu privire la o chestiune precum homosexualitatea ar putea determina autoritatea civilă la urmărirea penală a acestora, cu aprobarea Vaticanului”, consideră episcopul Viganò.

Potrivit acestuia, Papa ”încearcă să-i forțeze pe unii cardinali și episcopi să se separe de comuniunea cu el, obținând ca rezultat nu propria excomunicare pentru erezie, ci declararea acelei părți a Bisericii drept schismatică și un „dușman” al Papei. Această capcană ar avea scopul - în intențiile presupuse ale lui Bergoglio și „cercului său magic” - de a-i consolida propria putere în cadrul unei biserici care ar fi „catolică” doar nominal, dar în realitate ar fi eretică și schismatică”.

Carlo Maria Viganò nu este singurul care a luat atitudine împotriva declarațiilor Papei Francisc, alături de el fiind și episcopii americani Joseph Strickland și Thomas Tobin, dar și o serie de teologi romano-catolici.

Pe de altă parte, secretarul general al ONU, Antonio Guterres, consideră că Papa Francisc, exprimându-și sprijinul pentru căsătoriile civile dintre persoane de același sex, face o mișcare pozitivă, a declarat purtătorul de cuvânt al ONU, Stephane Dujarric, într-un briefing de presă.

Papa Francisc a adoptat o abordare mai tolerantă față de homosexualitate de când a ajuns cap al Bisericii Romano-Catolice în 2013.

cuplurile homosexuale, familie, parteneriate civile, Papa Francisc
(VIDEO) Ispita lui Papa Francisc: A propus modificarea rugăciunii ”Tatăl Nostru”

Marea Britanie

Noi reguli de acces în Marea Britanie de anul viitor

(reînnoit 16:03 22.10.2020)
Marea Britanie va introduce de la 1 ianuarie restricții de intrare pe teritoriul său a cetăţenilor din Uniunea Europeană care au cazier.

BRUXELLES, 22 oct - Sputnik. Noile reguli care vor fi aplicate în Marea Britanie de anul viitor și care prevăd interzicerea accesului pe teritoriul Regatului Unit a cetățenilor europeni care au cazier înseamnă egalizarea tratamentului pentru aceştia cu regimul aplicat cetăţenilor cu situaţii similare din restul ţărilor lumii.