Avion

Aplicația pentru călătorii internaționale care stochează vaccinările și testele Covid

100
(reînnoit 22:36 24.02.2021)
Industria aeriană va lansa luna viitoare o aplicație de călătorie în care vor fi stocate vaccinările și testele pentru Covid-19 pentru a permite zborul fără blocaje al pasagerilor.

BUCUREȘTI, 25 feb – Sputnik, Marius Holdean. O nouă aplicație intitulată IATA Travel Pass va fi lansată luna viitoare în scopul de a păstra și gestiona certificările pentru teste și vaccinurile Covid-19.

IATA Travel Pass este dezvoltat de International Air Transport Association (IATA), asociația comercială globală la care sunt membre 290 de companii aeriene și are scopul de a permite redeschiderea frontierelor și călătoriile pasagerilor fără a fi nevoie de carantină.

Aplicația Travel Pass își propune obiective ambițioase. Astfel, ea va iniția un registru global al cerințelor de sănătate, astfel încât pasagerii să poată verifica ce este necesar pentru a intra în destinațiile pe care speră să le viziteze. Apoi, călătorii pot verifica registrul global al centrelor de testare și vaccinare, astfel încât să se poată programa înainte de plecare.

De asemenea, laboratoarele și centrele de testare autorizate pot trimite în siguranță certificatele de testare și vaccinare către pasageri prin intermediul aplicației.

Aplicația își propune chiar mai mult, să le permită călătorilor să își gestioneze identitatea digitală pentru călătorii fără contact: crearea unei versiuni digitale a pașaportului lor pe telefon, primirea și partajarea certificatelor de testare sau vaccinare Covid-19 și gestionarea altor documente de călătorie.

„Indiferent de planurile guvernelor, vom fi gata să-i ajutăm cu IATA Travel Pass”, a declarat recent CEO-ul IATA Alexandre de Juniac pe blogul său.

Această nouă platformă digitală este o modernizare a sistemului existent de teste și certificate de vaccin tipărite. "Guvernele decid cerințele de călătorie; companiile aeriene și pasagerii trebuie să se conformeze", spune IATA pe site-ul său, arătând totodată că nu obligă pasagerii să fie vaccinați pentru a călători.

IATA Travel Pass va fi gratuit pentru descărcare și utilizare, iar lansarea pe platformele iOS și Android este programată pentru sfârșitul lunii martie.

IATA Travel Pass nu este singura soluție în dezvoltare. Există mai multe permise de călătorie pregătite pentru a intra pe piață.

CommonPass, proiectat în cloud, de organizația nonprofit Commons Project, este deja utilizat într-o manieră limitată de companiile aeriene, în timp ce gigantul de calcul IBM are o echipă care lucrează la „Digital Health Pass” de nouă luni.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

100
Tagurile:
COVID-19, vaccin, teste, călătorii, aplicație
Тема:
Coronavirusul, știri de ultima oră (1355)
Tematic
Pașapoarte de vaccinare pentru călătoriile internaționale – ce spune OMS
Moldova intenționează să procure teste rapide pentru COVID-19
Testarea noii tehnici în condițiile Arcticii

"Așteptăm tehnica până în august": Americanii se pregătesc debarce în Arctica

139
(reînnoit 21:15 14.04.2021)
În perioada Războiului Rece, Statele Unite, spre deosebire de URSS, nu au acordat suficientă atenție acestei regiuni, de aceea Pentagonul dispune astăzi de un singur spărgător de gheață funcționabil – Polar Star.

CHIȘINĂU, 14 apr – Sputnik. Statele Unite încearcă să reducă rămânerea în urmă față de Rusia în Arctica. Recent, Forțele terestre au încheiat un contract cu concernul Oshkosh Defense în cooperare cu compania singaporeză ST Engineering și BAE Systems privind dezvoltarea echipamentului militar pentru Arctica. A ieșit la ineală că americanii pur și simplu nu au mașini moderne de acest tip, iar cele pe care le au sunt deja demult depășite. Comandamentul contează să testeze noutățile tehnice deja în luna august. Ceea ce se cunoaște despre acestea din urmă – aflați din materialul li Andrei Koț pentru RIA Novosti.

Construite până în iunie

Arctica reprezintă o provocare serioasă pentru orice armată. Temperaturi ultra-joase, creste de presiune, banchize în derivă, lipsa infrastructurii, logistică dificilă, noapte polară îndelungată – toate acestea complică foarte mult desfășurarea unor grupări militare mari.

De ce SUA s-au speriat de expediția arctică a Rusiei “Umka-2021”
© Sputnik / Ruptly / Ministry of Defence of the Russian Federation

În perioada Războiului Rece, Statele Unite, spre deosebire de URSS, nu au acordat suficientă atenție acestei regiuni, de aceea Pentagonul dispune astăzi de un singur spărgător de gheață funcționabil – Polar Star. Rusia are mai bine de 40 de nave de acest tip. În afară de aceasta, americanii nu au de fapt baze militare acolo.

De asemenea, Forțele terestre nu au suficientă tehnică, care ar fi în măsură să transporte încărcături și militari în condițiile polare extrem de grele. Singurele cap tractoare-ATV adecvate pentru acest lucru sunt suedezele Bandvagn 206 cu două șenile, care au fost adoptate cu denumirea Small Unit Support Vehicle (SUSV). Însă primele mașini de acest tip au fost scoase de pe linie acum 40 de ani și de mult timp nu mai corespund cerințelor actuale.

Armata a decis să actualizeze parcul de tehnică arctică și a anunțat un concurs în cadrul programului Coldweather, All-Terrain Vehicle (CATV). Pentagonul este gata să cheltuiască pentru dezvoltarea, construirea și testarea cap tractorului de perspectivă 6,6 milioane în anul fiscal 2021 și 9,25 de milioane – pentru achiziționarea a 110 unități CATV.

Parcul va fi apoi extins până la 163 de vehicule de teren. Prototipurile ar trebui să fie gata până pe 14 iunie. Din august până la sfârșitul lunii decembrie – testări la poligonul din Alaska. Câștigătorul va fi determinat în anul fiscal 2022.

Patru versiuni

Se așteaptă că vor fi prezentate patru versiuni de CATV-uri. Vehiculul de uz general trebuie să fie în stare să transporte la bord cel puțin nouă soldați, fără șofer, precum și să dispună de echipamente și provizii pentru trei zile de funcționare autonomă.

Арктические комплексы ПВО Тор-М2ДТ на базе вездехода ДТ-30 на торжественной церемонии передачи в общевойсковое соединение Северного флота на территории 726 учебного центра войсковой ПВО в городе Ейске.
© Sputnik / Виталий Тимкив
Complexele arctice de apărare antiaeriană ”Тор-М2ДТ"

Versiunea sanitară cu echipament medical este proiectată pentru doi medici, doi pacienți în poziție orizontală și patru pacienți răniți ușor. Mașina de comandă va fi echipat cu cele mai moderne mijloace de comunicare și gestionare a trupelor. În cele din urmă vehiculul de teren cargo este destinat transportării echipamentelor militare de dimensiuni mari pe distanțe lungi.

"Aceste mașini vor putea rezolva o gamă largă de sarcini la temperaturi extrem de scăzute, pe terenuri unde altă tehnică nu pot trece", le-a spus jurnaliștilor ofițerul armatei Statelor Unite, Tim Goddette, responsabil pentru programul CATV. "Ele trebuie să se deplaseze cu ușurință pe gheață, să depășească obstacolele de apă, să urce cu ușurință dealuri, să fie ușor de întreținut și să cheltuiască combustibil în mod economic ".

Participanții la concurs se bazează pe dezvoltările anterioare. Oshkosh și ST Engineering au luat drept bază cap tractorul Bronco 3. Această mașină se află în serviciul armatei britanice mai bine de 20 de ani și a participat la acțiunile de luptă din Afghanistan.

Bronco 3 dispune de un blindaj anti-glonț, o turelă cu mitralieră, fundul în formă de V, care reduce daunele în cazul exploziei unei mine. Vehiculul depășește obstacolele de apă la o viteză de cinci kilometri pe oră.

BAE Systems vor propune o noutate pe baza cap tractorului Beowulf, care este în multe privințe similar cu Bronco 3 și SUSV, dar are o capacitate de încărcare mai mare.

Să ajungă din urmă Rusia

În "Strategia Arctică" publicată acum o lună, americanii și-au declarat în mod deschis dorința de a ”înghesui” în regiune Moscova și Beijingul. Pentagonului îi provoacă o neliniște deosebită Rusia, care dispune de cea mai mare flotă de spărgători de gheață din lume, de o rețea de baze militare la latitudinile nordice și de un arsenal bogat de tehnică capabilă să funcționeze în condiții de frig extrem fără perfecționări ulterioare.

În cadrul paradelor organizate de Ziua Victoriei, participă în mod constant modificațiile arctice ale sistemelor autohtone de apărare antiaeriană: complexul cu rază mică de acțiune "Tor-M2DT", complexul "Panțir-SA", precum și versiunile speciale ale mașinilor auxiliare.

Aproape toată tehnica terestră pentru regiunea arctică este montată pe baza vehiculelor de teren cu două legături de șenile DT-30 "Vityaz", care nu se tem nici de cele mai aspre geruri (până la minus 55). Unele modificații pot traversa obstacolele de apă, fapt care, în condițiile aproape constante de formare a crestelor de presiune, crește semnificativ mobilitatea. Noile complexe "Panțir" și "Tor" protejează regiunile unde sunt bazate sistemele cu rază lungă de acțiune S-400, desfășurate în Arctica începând cu anul 2015.

Dispune de un arsenal unic și prima trupă arctică completă a Forțelor terestre – brigada 80-a de infanterie motorizată, dislocată în satul Alakurtti din regiunea Murmansk. Infanteria rezistentă la geruri învață cum să stăpânească în special vehiculele de accesibilitate ridicată în zonele mlăștinoase și înzăpezite TREKOL, care se deplasează pe roți cu anvelope enorme cu presiune ultra-scăzută. Astfel de mașini traversează inclusiv terenurile accidentate, fără a reduce din viteză.

Вездеход Bandvagn 206
© Public Domain / Harald Hansen
Vehiculul de teren Bandvagn 206

În plus, luptătorii brigăzii 80 dispun de camioane cu tracțiune integrală "Ural" și KAMAZ, adaptate la temperaturi extrem de scăzute, snowmobilurile TTM-1901 "Berkut" cu cabină încălzită, pernoptere. De asemenea, de sănii trase de câini și reni.

În anii Marelui Război pentru Apărarea Patriei, săniile au jucat un rol important în apărarea regiunii polare. Cu câini și reni erau aduse munițiile și personalul militar la locul de dislocare. Animalele pot să treacă pe acolo unde tehnica s-ar bloca. În afară de aceasta, pentru brigada arctică sunt dezvoltate modificări speciale ale tancurilor, mașinilor de luptă ale infanteriei și elicopterelor – de exemplu, Mi-8AMTSh-VA cu sistem de încălzire a agregatelor instalației de propulsie.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

139
Tagurile:
tehnică, Antarctica, SUA
Tematic
Federația Rusă: Statele Unite vor să transforme Arctica într-un „teatru de război”
Expert militar rus, despre importanța ”cupolei” de apărare peste Arctica


Загрузка...

Patrulă invizibilă: Nava submersibilă BOSS a fost dezvoltată în Rusia

190
(reînnoit 19:01 14.04.2021)
Nivelul științific și tehnologic al industriei navale rusești permite abordarea soluțiilor de proiectare într-un mod nestandard. Nava de patrulare "Straj" cu funcțiile unei nave de suprafață și a unui submarin este capabilă să surprindă specialiștii din diverse țări.

Noul vas va fi exportat cu denumirea BOSS (Border and Offshore Submersible Sentry).

Biroul central de construcție a tehnicii marine "Rubin" a prezentat proiectul navei submersibile de patrulare "Straj", care combină avantajele submarinului cu cele ale unei navei de suprafață. Prețul și dimensiunile relativ mici, caracteristicile tehnice remarcabile, siguranța tradițional ridicată, posibilitatea de a plasa la bord o gamă largă de rachete și torpile (sau echipament științific) face ca BOSS-ul să fie atractiv pentru multe țări cu bugete de apărare mici.

Biroul de construcție "Rubin" – unul dintre liderii mondiali în proiectarea submarinelor – este unul de frunte în Rusia în ceea ce privește construcția navelor submersibile, cu o experiență de 120 de ani în crearea navelor submersibile și aparatelor de diferite clase (inclusiv tehnică civilă).

La exterior, BOSS-ul seamănă cu submarinul diesel-electric al proiectului 613 – un succes constructiv, unul dintre cele mai răspândite și vândute submarine din lume (la fel, dezvoltat de "Rubin"). Nava submersibilă are caracteristici tehnice similare: lungimea de 60-70 de metri, în funcție de dotări, un deplasament de aproximativ 1000 de tone, un echipaj de 42 de persoane. Aceasta poate fi echipată cu rachete ghidate, cu torpile, cu drone, cu instalații de artilerie și cu ambarcațiuni mici de mare viteză pentru grupurile de inspecție. În timpul alegerii sistemelor de arme, dispozitivelor și echipamentelor, specialiștii Biroului de construcție "Rubin" s-au orientat spre modelele moderne, verificate, de serie ale submarinelor, navelor de suprafață și avioanelor.

Potențialele ținte ale noului "nautil", în apă și la suprafață ei, pot deveni navele de război și obiectele de coastă ale unui inamic high-tech, precum și pirații mai puțin echipați, contrabandiștii, braconierii. BOSS-ul poate fi folosit în mod eficient și în calitate de navă de spionaj sau de cercetări științifice.

Durerile de cap ale NATO

Pentru a înțelege gama de posibilități și de sarcini ale noii nave este necesar să ne revenim la proiectul 613 (conform clasificării NATO – Whiskey). Submarinul cu pușcă triliniară simplă și sigură avea un deplasament de 1347 de tone, o lungime de 76 de metri, o lățime de 6,6 metri și putea să se deplaseze la o viteză de până la 18,5 noduri, la adâncimi de până la 200 de metri. Raza maximă de acțiune la suprafață – 8500 de mile (mai mult de 15 mii de km). Armele principale: șase torpile de calibru 533 mm (patru în proră și două în pupă), care puteau fi echipate și cu focoase nucleare (muniție – 12 torpile sau 22 de mine). Autonomie – 30 de zile. Echipaj – 52 de persoane.

© Photo : Министерство обороны РФ

Proiectul 613 a fost dezvoltat pentru a fi armat cu torpile, totuși, au fost construite șase submarine modificate, armate cu rachete – după îngrădirea din jurul rufului se aflau, în două containere rezistente, două rachete de croazieră P-5 cu o rază de acțiune de aproximativ 300 km (pentru a trage din poziția de suprafață în țintele de coastă).

În construcția de serie a proiectului 613 a fost folosită pe scară largă metoda secțional-continuă (întregul corp al navei era împărțit în secțiuni separate și specialiștii, muncitorii, echipamentele specializate lucrau la aceeași secțiune  continuu, doar că la obiecte diferite, care erau identice), sudarea automată și controlul radiografic al cusăturilor de sudură. Flota sovietică primea câte un nou submarin o dată la cinci zile. Timp de șapte ani (1950-1957), au fost construite 215 submarine diesel-electrice cu un deplasament mediu, care puteau, la fel de eficient, să efectueze lovituri cu torpile, să spioneze, să rezolve sarcini operative și poziționale în regiunile unde era dislocat inamicul. Despre vivacitatea proiectului vorbește faptul că submarinele proiectului 613 au fost în uz până la sfârșitul existenței Uniunii Sovietice, adică aproape 40 de ani (în 1990, în cadrul Flotei Mării Negre, își continuau serviciul 18 submarine în stare activă).

Submarinele multifuncționale ale proiectului 613 au fost livrate în masă peste hotare (aproximativ 40 de unități) – Forțelor navale ale Bulgariei, Cubei, Indoneziei, Egiptului, Siriei, Republicii Populare Democrate Coreene, Poloniei. Chinei i-a fost transmisă documentația tehnică și mai mult de 20 de submarine au fost construite la uzinele din Shanghai și Hankou.

Evident, noua navă submersibilă de patrulare a moștenit calitățile principale ale proiectului 613 – durabilitatea, sifuranța și eficiența. În rest, BOSS-ul este copilul de înaltă tehnologie al secolului 21, cu arme calitativ noi și mai puternice, cu mijloace de comunicare, navigare și hidroacustică.

Potențialul

Patrularea militară clasică pe mare este o manevră îndelungată a navelor de suprafață și a submarinelor într-o anumită zonă, care sunt mereu gata de a-și ocupa poziția de luptă și de a ataca navele sau obiectele terestre ale inamicului. Desigur, prezența navelor Forțelor Maritime ale Federației Ruse într-o anumită zonă a Oceanului Planetar, care desfășoară, la ordinul Președintelui (Guvernului), acțiuni de natură non-militară (manevre, exerciții, vizite etc.) pentru a exercita presiune asupra unui alt stat (grup de state) în scopul asigurării intereselor naționale în regiunea respectivă este valabil, dar esența a ceea ce se întâmplă nu se schimbă, nava de patrulare, fiind departe de țărmurile natalee, îndeplinește mereu sarcina de luptă într-o stare de alertă permanentă în fața unui atac de rachete, de artilerie sau de torpile. Anume din acest motiv, Federația Rusă reacționează la apariția distrugătoarelor americane în aproprierea țărmurilor sale în Mările Neagră, Bering sau Japoniei.

Secretarul general NATO, Jens Stoltenberg
© Sputnik / Алексей Витвицкий

În Marina Rusă, până de curând, se ocupau de patrularea acvatoriilor navele de patrulare, pe când în forțele navale ale NATO – distrugătoarele de escortă, fregatele, corvetele și navele din zona de coastă. Este dificil să se pună un semn de egalitate între navele tradiționale de suprafață și submersibilul BOSS (pentru el va fi necesară completarea tacticii de utilizare în luptă). Particularitățile exploatării noii navei ne permite să afirmăm că Biroul de construcție "Rubin" a creat un submarin hibrid.

Patrularea militară în poziție subacvatică permite supravegherea secretă a inamicului, a celor care încalcă frontiera sau a contrabandiștilor, asigură atacuri cu efect surpriză sau răspunsuri la amenințări. La adâncime este mai ușor să se rupă de forțele inamice superioare și acolo nu există nici un pericol de furtună. Caracteristicile de suprafață reprezintă un bonus pentru echipaj, care poate respira aerul proaspăt de mare și nu un produs de regenerare (ca pe submarinele clasice). Posibilitățile de studiu științific al platformei continentale ale navei submersibile de patrulare sunt mai mari decât cele a unei nave de suprafață similare. În plus, BOSS-ul poate servi drept o "clasă" de studiu relativ ieftină pentru pregătirea echipajelor și a infrastructurii de coastă – cu orientarea spre dezvoltării forțelor navale naționale de către unele țări, obținerea experienței și a unor submarine"în deplinul sens al cuvântului".

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

190
Tagurile:
Rusia, navă, submarin
Tematic
Arma rusească: De ce „Iskander” va fi setat asupra țintelor maritime
Lavrov a comentat intenția SUA de a trimite nave în Marea Neagră


Загрузка...
Germania, proteste împotriva restricțiilor COVID

Germania: Accesul în magazine sau la coafor este condiționat

0
(reînnoit 08:06 17.04.2021)
În Berlin şi în alte zone din Germania, accesul clienţilor în anumite magazine sau la coafor este condiţionat de prezentarea unui test negativ obligatoriu, situaţie care duce la o scădere substanţială a veniturilor magazinelor şi frizeriilor.

BUCUREŞTI, 17 apr – Sputnik, Doina Crainic. În Berlin, dar şi în alte zone din Germania, s-a introdus obligativitatea prezentării unui test negativ la intrarea în anumite magazine sau în frizerii, astfel că numărul clienţilor a scăzut substanţial, potrivit dw.com.

De exemplu, la un magazin de mobilă din Berlin, clienţii sunt opriţi la intrare de trei paznici care le solicită dovada unui test de coronavirus cu rezultat negativ, efectuat la un centru acreditat. După ce prezintă actul, ei mai trebuie să completeze un formular cu numele, prenumele, adresa, numărul de telefon și ora intrării în magazin.

Mai mulţi clienţi au fost respinşi fiindcă nu au prezentat testul, fapt care îi nemulţumeşte profund atât pe aceştia, cât şi pe patronii magazinelor.

„Este o nebunie totală. Am nevoie de test ca să intru aici, dar nu și la supermarket, unde este aglomerație”, spune o femeie, în timp ce paznicul a explicat, ridicând din umeri: „Nu eu fac regulile”.

Şi frizeriile sunt afectate de acest regulament. „Ne sună disperați patronii de saloane spunând că, din cauza testării obligatorii, clienții își anulează programările”, a spus, într-un interviu acordat presei locale, directorul filialei din Hamburg a Asociației Meșteșugarilor, Hjalmar Stemmann.

De asemenea, într-un magazin de alături, de accesorii casnice, porțelan și alte mărunțișuri, nu intră aproape niciun client.

„Noi trăim din clienții care intră în magazine și cumpără lucruri spontan. La noi, treaba cu testarea nu funcționează”, a spus un vânzător de la acest magazin.

Magazinele cărora li se permite să rămână deschise doar pentru clienții cu rezultate negative la testul pentru COVID-19 înregistrează o scădere cu 62% a vânzărilor faţă de perioada de dinaintea crizei, potrivit unui studiu al Asociației Germane a Comerțului cu Amănuntul (HDE).

Şi alte landuri federale aplică acest model, valabil acum, de exemplu, în Mecklenburg-Pomerania Anterioară, Hamburg, Saxonia, Saarland și Bavaria. Mai mult, o strategie similară urmează să se pună în aplicare în Saxonia Inferioară, Saxonia Anhaltină și Turingia, în timp ce în Renania de Nord-Vestfalia, districtele și orașele decid în mod independent dacă vor impune sau nu condiţionarea accesului în magazine de prezentarea unui test negativ.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

0
Tagurile:
COVID-19, test, Germania
Tematic
Germania: Poliția patrulează pe străzile din München - s-a revenit la stare de asediu
Germania, pe punctul de a începe negocierile cu Rusia pentru vaccinul ”Sputnik V”


Загрузка...