Clopote

Distruge virusul gripei și celulele canceroase: Descoperirea savanților suedezi și ruși

209849
(reînnoit 08:45 12.03.2020)
Proprietățile vindecătoare ale dangătului de clopot erau cunoscute încă din vechime. Iată descoperirea făcută încă în secolul XX de către savanții suedezi și cei ruși.

CHIȘINĂU, 12 mart - Sputnik. Pe timpuri, în Europa și în Rusia, pe vremea epidemiilor (ciuma, holera, etc.) în mod constant băteau clopotele, și acest lucru nu era o superstiție, ci un mijloc dovedit de dezinfectare.

Astăzi, oamenii de știință au confirmat experimental că dangătul de clopot distruge virusurile gripale, hepatice, tifoide, a scarlatinei și altor agenți patogeni ai infecțiilor, are un efect dăunător asupra celulelor canceroase, contribuie la revigorarea organismului chiar și în condiții de alimentație insuficientă.

Oamenii de știință suedezi au fost primii care au făcut această descoperire la începutul anilor 70 ai secolului trecut. În anii 80, studii serioase ale efectului dangătului de clopot au fost efectuate de un grup de oameni de știință ruși conduși de Fatei Șipunov. S-a constatat că spectrul radiațiilor sonore ale clopotului este extrem de larg și se extinde mult dincolo de diapazonul sonor simțit de urechea umană (adică peste 20 de mii de Hz).

Cu alte cuvinte, potrivit oamenilor de știință, clopotele funcționează ca generatoare de energie în gama ultrasonică, care distrug mediul patogen.

În 2005, un articol a fost publicat în ziarul Uralskii Rabocii, în care era menționat următorul fapt.

Un „bulion” cu bacterii patogene a fost plasat sub un clopot care suna. Ca urmare, reproducerea microbilor la început a încetat, apoi au murit în totalitate. Anterior, a fost efectuat un studiu în regiunea Rostov pe un eșantion de aer prelevat după sunarea clopotelor, care a arătat că „atmosfera din jur era la fel de sterilă ca și în camera de operație a spitalului”.

Este de menționat faptul că că doar sunetul clopotului „în direct” distruge microorganismele patogene, în timp ce înregistrarea audio a unui sunet împotriva virușilor este lipsită de putere, deoarece pur și simplu nu este capabilă să transmită ultrasunete (care ar depăși 20 de mii de Hz și care sunt capabile să distrugă virusurile și microbii).

De asemenea, este dovedit faptul că ultrasunetele poate fi generat atât de clopote mari, cât și de cele mici și chiar de obiecte plate din argint (bronz, cupru, melchior) (furculițe, linguri, monede etc.).

Așadar, în prezent, în Centrul Medical Columbia (SUA), pe lângă metodele chimioterapeutice și chirurgicale, muzica clopotelor tibetane de argint este folosită în tratamentul cancerului. S-a dovedit că sunetele acestor clopote au un efect terapeutic semnificativ asupra oamenilor (în special în cazul bolilor oncologice și infecțioase). Potrivit angajaților centrului, secretul proprietăților vindecătoare ale sunetului clopotelor și clopoțeilor este acela că „emit” sunete de frecvențe foarte înalte (inclusiv ultrasunete) din abundență, utilizarea cărora în doze moderate poate face minuni. Prin utilizarea „corectă” a ultrasunetelor (provenit anume de la clopote și clopoțele, nu de la dispozitivele cu ultrasunete), orice infecție și celulele canceroase mor în corpul uman.

În Centrul de Oncologie din Arhanghelsk, a avut loc chiar și o ședință de terapie de vindecare prin sunetul de clopot, la care a participat clopotarul Vladimir Petrovski. În prezent, tratamentul terapiei clopotelor este folosit din ce în ce mai mult. Există deja chiar și clopote portabile, care sunt utilizate cu succes în tratamentul pacienților internați. Toate proprietățile uimitoare ale soneriei clopotului nu au fost încă studiate în totalitate, dar academicianul Șipunov susține că anumite frecvențe ale ultrasunetului sunt în stare să mențină vigoarea și sănătatea unei persoane chiar și în cazul unui regim alimentelor redus.

Există un caz extraordinar, bine cunoscut din istoria Blocadei Leningradului. Din numărul total al locuitorilor unui bloc cu 8 etaje, doar două femei în vârstă au supraviețuit în mod miraculos. În situații extreme de lipsă de mâncare, femeile au fost salvate rugându-se și lovind adesea două furculițe de argint atârnate de pat, încercând să simuleze sunetul de clopot. Apoi ele au explicat că: ”Ne-a salvat dangătul divin”.

209849
gripa, virus
Тема:
Coronavirusul, știri de ultima oră (1088)
Exoschelet din titan

Superarma unică pe care Rusia o va obține în curând - detalii

(reînnoit 23:27 26.10.2020)
Superarma rusească urmează să ajungă în dotarea unităților forțelor speciale până în 2025, iar până în 2030 - să fie disponibilă întreaga Armată rusă.

CHIȘINĂU, 26 oct - Sputnik. Revista americană The National Interest a relatat despre ultimele realizări rusești menite să sporească capacitatea infanteriștilor, informează RIA Novisti.

Potrivit publicației, Armata rusească dezvoltă tehnologii care vor spori gradul de informare a soldatului privind situația de luptă, vor minimiza eforturile fizice ale  acestuia și vor reduce riscul pentru viață.

Vorbim despre echipamentul de luptă ”Sotnik”, de nouă generație, dezvoltat de Rostec, care va înlocui actualul costum ”Ratnik” al soldaților. Promisorul exoschelet va fi dotat cu un număr mare de componente de înaltă tehnologie, dintre care unele au fost deja elaborate.

Acestea includ, între altele, încălțări antimină, costum anti-radar și o țesătură specială datorită căreia soldatul nu poate fi detectat în lumină infraroșie.

Astfel de echipamente pot fi integrate cu microdrone care vor oferi informații despre câmpul de luptă, de la camerele de bord la panoul de pe casca soldatului sau ochelari asemănători cu Google Glass, scrie publicația.

„În prezent <...> se formează și se constituie profilul unui echipament de luptă de perspectivă pentru militari, care prevăd introducerea de elemente ce sporesc capacitățile fizice ale ostașului”, îl citează revista pe comandantul-șef al Forțelor Terestre, generalul Oleg Saliukov.

Dezvoltarea echipamentelor pentru exoscheletul de nouă generație va dura din 2020 până în 2023.

Este planificat ca unitățile forțelor speciale rusești să fie dotate cu echipamente ultramoderne până în 2025, iar până în 2030 - întreaga armată rusă.

Rusia, arma
Dezvăluiri despre super-arma rusească Avangard: Niciun sistem de apărare n-o poate detecta
Cum a revenit pe pământ echipajul care pilota nava spațială Soyuz MC-13 - Video

Savanți: Strămoșii ne-au oferit un mijloc de luptă cu cancerul

Oamenii de știință au identificat fragmente de ADN care pot ucide celulele canceroase ca pe o infecție. Aceste părți ale genomului le-am primit moștenire de la cei mai vechi strămoși.

CHIȘINĂU, 25 oct – Sputnik. Paleogenetica canadiană a descoperit că genele moștenite de om la strămoși pot activa un răspuns imun puternic, distrugând celulele canceroase ca pe o infecție. Rezultatele cercetării sunt publicate în revista Nature.

Oamenii de știință de la Princess Margaret Cancer Center din Toronto au identificat elemente ale ADN-ului străvechi ascunse în genomul nostru care pot fi reactivate. Ulterior, acestea ar putea fi capabile să inițieze un răspuns imun.

”De-a lungul anilor, oamenii și-au însușit o serie de elemente ADN ”liniștite” care se repetă, dar nu era clar cărui scop servesc", spune dr. Daniel De Carvalho - În calitate de arheologi genomici, am decis să determinăm funcția acestor relicve ADN și am constatat că în anumite condiții ele pot fi reactivate și să stimulăm sistemul nostru imunitar".

Anterior, Daniel De Carvalho a lucrat la descoperirea mimicii virale, o tehnologie care stimulează celulele canceroase să se comporte ca și cum ar fi infectate. Această afecțiune activează sistemul imunitar pentru a combate cancerul ca pe o infecție. Noua lucrare a Dr. de Carvalho se bazează tocmai pe tehnologia mimicii virale.

Într-un nou studiu publicat, oamenii de știință izolează elemente de ADN repetitive străvechi sau SINE (elemente nucleare scurte diseminate), care, potrivit autorilor, „se află în stare de repaos în genomul nostru”. Când aceste „elemente tăcute” sunt reactivate, apar ARN-uri cu dublă catenă, pe care corpul le percepe ca un marker al infecției virale. Oamenii de știință au folosit acest mecanism pentru a declanșa un răspuns imun înnăscut în celule.

Dar celulele canceroase organizează un fel de apărare prin producerea enzimei ADAR1, care distruge ARN-ul dublu catenar produs de ADN-ul antic, prevenind astfel activarea sistemului imunitar.

Savanții au demonstrat că, dacă această enzimă este suprimată, celulele canceroase devin mai sensibile la medicamentele care acționează pe principiul mimicii virale.

„Acest lucru deschide un nou domeniu de tratament al cancerului care ne permite să folosim elemente ADN străvechi pentru a lupta împotriva bolilor”, spune de Carvalho.

În studiul lor, autorii își exprimă speranța că eficiența lor dovedită în suprimarea enzimei ADAR1 va permite, pe termen lung, să dezvolte noi medicamente care vor putea face imunoterapia împotriva cancerului mai eficientă.

savanți, cancer
Pericolul mortal din apa de la robinet: Mii de decese cauzate de cancer în Europa
Legătura dintre consumul de tutun și cancer, explicată de medicul oncolog Valeriu Bîlba

Copii

Psiholog: Legăturile sociale cu ceilalţi ne menţin sănătoși

(reînnoit 07:08 28.10.2020)
Descoperirile recente realizate de neurologi arată modul cum legăturile sociale, în special în timpul lockdown-ului, au un efect pozitiv asupra stării de sănătate. Ce spune un lector în psihologie la Universitatea din Essex, într-un interviu acordat Sputnik.

BUCUREŞTI, 28 oct – Sputnik. Pascal Vrtička, lector în psihologie la Universitatea din Essex, a explicat, într-un interviu pentru Sputnik, modul cum putem rămâne conectați social în această perioadă.

Întrebat cât de important este pentru noi să ne menţinem legăturile sociale, mai ales dacă revenim la lockdown, Dr. Pascal Vrtička a spus că legăturile sociale sunt importante pentru noi tot timpul. Suntem ființe sociale şi avem nevoie de interacțiuni semnificative cu ceilalți pentru a rămâne sănătoși fizic și mental. Situaţia nu este diferită în contextul în care ne îndreptăm din nou spre lockdown.

De asemenea, Vrtička a mai spus că faptul de a fi conectaţi social influențează pozitiv sănătatea noastră fizică și mentală. Conexiunile sociale ne fac să ne îngrijorăm mai puțin cu privire la potențialele pericole și să ne simțim mai puțin stresați. De asemenea, dormim mai bine, avem un ritm cardiac și tensiune arterială mai mici, necesarul nostru de energie de bază este mai mic și sistemul nostru imunitar funcționează mai eficient. În plus, suntem mai puțin predispuși la depresie atunci când ne simțim conectați social.

În acelaşi timp, a te simți conectat social este o experiență interioară subiectivă. Putem avea o mie de prieteni, dar totuși să ne simțim singuri. Nu izolarea socială fizică, obiectivă, ne îmbolnăvește corpul și mintea, ci izolarea socială percepută emoţional și sentimentul de singurătate. Aceasta înseamnă că măsurile de lockdown ne vor afecta diferit pe fiecare dintre noi. Şi, desigur, trebuie să îi identificăm și să-i ajutăm pe cei care suferă cel mai mult subiectiv de singurătate în această perioadă, a mai spus profesorul de psihologie.

Acesta a subliniat că nu este nimic în neregulă în faptul de a ne simţi afectaţi de situaţia creată de această criză. Trebuie să fim binevoitori cu noi înşine şi să avem grijă de noi. „Faceți o baie fierbinte, o pauză de la știri și de la rețelele de socializare, o plimbare sau o alergare în parc. Încercaţi să vă simţiţi cât mai confortabil posibil. De asemenea, poate fi de ajutor şi cultivarea unei atitudini pline de compasiune față de ceilalți. Așadar, încercați să manifestaţi mai multă amabilitate când interacționați cu colegii dvs. de la serviciu, cu profesorii copiilor dvs., chiar și cu străini la magazinul alimentar sau când conduceți.

Dacă îi abordaţi pe ceilalți cu bunătate și compasiune, vă activaţi propriile emoții pozitive și zonele din creier responsabile cu recompensele și procesele hormonale. Aşadar, vă puteţi simți efectiv mai bine dacă manifestaţi amabilitate şi îi ajutaţi pe ceilalți. Şi, ceea ce este foarte important, cereţi ajutor când simțiți că nu mai puteți face față singur. Este o tendinţă naturală de a căuta ajutor dacă ne simțim copleșiți sau de a-i ajuta pe alții dacă au nevoie de noi. Prin urmare, aproape întotdeauna va fi cineva care să ne asculte și să ne ajute, fiindcă, la urma urmei, suntem împreună în această situaţie. Iar forța noastră comună este cea mai puternică modalitate de a face faţă cu bine acestei situaţii”, a mai spus Dr. Pascal Vrtička.

sănătate, sociale, relații, psiholog