Casă ecologică, imagine de arhivă

(VIDEO) Incredibil: ECO House la un pret de 60 de dolari - imagini spectaculoase

(reînnoit 10:39 11.10.2017)
Pentru că era sărac lipit pământului și avea unde să doarmă, un tânăr a găsit soluția, a construit o căsuță ecologică și foarte ieftină cu ceva efort și multă imaginație.

CHIȘINĂU, 8 oct — Sputnik. Un bărbat din satul Mirny, regiunea Gomel, Belarus, a reușit să construiască o căsuță cu o sumă infimă, scrie pikabu.ru. Casa rotundă este făcută din lut amestecat cu paie și din lemn — soluția nu este nici pe departe revoluționară, ba din contră, a fost folosită în trecut în România, Moldova și într-o mulțime de alte țări.

Casă eco
© Photo : pikabu.ru
Casă eco

Are aproximativ 45 de metri pătrați, iar ce e mai important, a costat doar 60 de dolari pentru unele materiale de construcție. Și asta pentru că cea mai mare parte a materiei prime a fost pe gratis de pe terenul său.

Incălzirea se face cu ajutorul unei sobe.

Firește, acesta este un refugiu pentru un hobbit modern. Pentru o casă cu toate utilitățile dorite nu rămâne decât să mai cheltuiem niște bani în plus.

60 de dolari, casa ecologica, ecohouse, house, incredibil, eco, lut, foto, Mirny, Belarus
La Chişinău s-a desfăşurat Gala premiilor „Moldova Eco-Energetică”
Proiecte de eficiență energetică, prezentate la Târgul Ideilor Eco-Responsabile
Exoschelet din titan

Superarma unică pe care Rusia o va obține în curând - detalii

(reînnoit 23:27 26.10.2020)
Superarma rusească urmează să ajungă în dotarea unităților forțelor speciale până în 2025, iar până în 2030 - să fie disponibilă întreaga Armată rusă.

CHIȘINĂU, 26 oct - Sputnik. Revista americană The National Interest a relatat despre ultimele realizări rusești menite să sporească capacitatea infanteriștilor, informează RIA Novisti.

Potrivit publicației, Armata rusească dezvoltă tehnologii care vor spori gradul de informare a soldatului privind situația de luptă, vor minimiza eforturile fizice ale  acestuia și vor reduce riscul pentru viață.

Vorbim despre echipamentul de luptă ”Sotnik”, de nouă generație, dezvoltat de Rostec, care va înlocui actualul costum ”Ratnik” al soldaților. Promisorul exoschelet va fi dotat cu un număr mare de componente de înaltă tehnologie, dintre care unele au fost deja elaborate.

Acestea includ, între altele, încălțări antimină, costum anti-radar și o țesătură specială datorită căreia soldatul nu poate fi detectat în lumină infraroșie.

Astfel de echipamente pot fi integrate cu microdrone care vor oferi informații despre câmpul de luptă, de la camerele de bord la panoul de pe casca soldatului sau ochelari asemănători cu Google Glass, scrie publicația.

„În prezent <...> se formează și se constituie profilul unui echipament de luptă de perspectivă pentru militari, care prevăd introducerea de elemente ce sporesc capacitățile fizice ale ostașului”, îl citează revista pe comandantul-șef al Forțelor Terestre, generalul Oleg Saliukov.

Dezvoltarea echipamentelor pentru exoscheletul de nouă generație va dura din 2020 până în 2023.

Este planificat ca unitățile forțelor speciale rusești să fie dotate cu echipamente ultramoderne până în 2025, iar până în 2030 - întreaga armată rusă.

Rusia, arma
Dezvăluiri despre super-arma rusească Avangard: Niciun sistem de apărare n-o poate detecta
Cum a revenit pe pământ echipajul care pilota nava spațială Soyuz MC-13 - Video

Savanți: Strămoșii ne-au oferit un mijloc de luptă cu cancerul

Oamenii de știință au identificat fragmente de ADN care pot ucide celulele canceroase ca pe o infecție. Aceste părți ale genomului le-am primit moștenire de la cei mai vechi strămoși.

CHIȘINĂU, 25 oct – Sputnik. Paleogenetica canadiană a descoperit că genele moștenite de om la strămoși pot activa un răspuns imun puternic, distrugând celulele canceroase ca pe o infecție. Rezultatele cercetării sunt publicate în revista Nature.

Oamenii de știință de la Princess Margaret Cancer Center din Toronto au identificat elemente ale ADN-ului străvechi ascunse în genomul nostru care pot fi reactivate. Ulterior, acestea ar putea fi capabile să inițieze un răspuns imun.

”De-a lungul anilor, oamenii și-au însușit o serie de elemente ADN ”liniștite” care se repetă, dar nu era clar cărui scop servesc", spune dr. Daniel De Carvalho - În calitate de arheologi genomici, am decis să determinăm funcția acestor relicve ADN și am constatat că în anumite condiții ele pot fi reactivate și să stimulăm sistemul nostru imunitar".

Anterior, Daniel De Carvalho a lucrat la descoperirea mimicii virale, o tehnologie care stimulează celulele canceroase să se comporte ca și cum ar fi infectate. Această afecțiune activează sistemul imunitar pentru a combate cancerul ca pe o infecție. Noua lucrare a Dr. de Carvalho se bazează tocmai pe tehnologia mimicii virale.

Într-un nou studiu publicat, oamenii de știință izolează elemente de ADN repetitive străvechi sau SINE (elemente nucleare scurte diseminate), care, potrivit autorilor, „se află în stare de repaos în genomul nostru”. Când aceste „elemente tăcute” sunt reactivate, apar ARN-uri cu dublă catenă, pe care corpul le percepe ca un marker al infecției virale. Oamenii de știință au folosit acest mecanism pentru a declanșa un răspuns imun înnăscut în celule.

Dar celulele canceroase organizează un fel de apărare prin producerea enzimei ADAR1, care distruge ARN-ul dublu catenar produs de ADN-ul antic, prevenind astfel activarea sistemului imunitar.

Savanții au demonstrat că, dacă această enzimă este suprimată, celulele canceroase devin mai sensibile la medicamentele care acționează pe principiul mimicii virale.

„Acest lucru deschide un nou domeniu de tratament al cancerului care ne permite să folosim elemente ADN străvechi pentru a lupta împotriva bolilor”, spune de Carvalho.

În studiul lor, autorii își exprimă speranța că eficiența lor dovedită în suprimarea enzimei ADAR1 va permite, pe termen lung, să dezvolte noi medicamente care vor putea face imunoterapia împotriva cancerului mai eficientă.

savanți, cancer
Pericolul mortal din apa de la robinet: Mii de decese cauzate de cancer în Europa
Legătura dintre consumul de tutun și cancer, explicată de medicul oncolog Valeriu Bîlba

Ștefan Gheorghiță

Gripa sezonieră versus coronavirus: Avem sau nu cazuri în 2020

De obicei, în această perioadă se înregistrează primele cazuri de gripă. Despre situația curentă aflați de la șeful secției Supraveghere epidemiologică a gripei și infecțiilor respiratorii din cadrul Agenției Naționale pentru Sănătate Publică, Ștefan Gheorghiță.
Gripa sezonieră: Informații privind situația din țară

În acest sezon, deocamdată nu au fost înregistrate cazuri de gripă sezonieră, în schimb este în plină ascensiune epidemia COVID-19. Anul trecut, în aceeași perioadă erau deja depistate 50 de cazuri de gripă.

"În anul curent, au fost efectuate investigații la 23 de persoane cu semne clinice compatibile cu gripa sezonieră. Aceste probe au fost investigate în paralel cu testul la COVID. În 10 cazuri rezultatul s-a dovedit a fi pozitiv (cazuri COVID-19)", a declarat pentru Sputnik Ștefan Gheorghiță.

Potrivit lui, monitorizarea și supravegherea epidemiologică a infecțiilor respiratorii acute virale și gripei sezoniere continuă, inclusiv investigațiile de laborator ale persoanelor ce manifestă simptome compatibile cu această afecțiune.

În anul 2019 au fost înregistrate 3258 cazuri de gripă sezonieră. Primele cazuri și-au făcut apariția la sfârșitul lunii decembrie. Cele mai multe îmbolnăviri - 442, au fost la sfârșitul lunii februarie-începutul lunii martie.

Mai multe informații aflați din interviul audio atașat.

Agenția Națională pentru Sănătate Publică, COVID-19, gripă, gripă sezonieră