Ambulanță

COVID-19: Un număr foarte mic de cazuri confirmate astăzi

127
Tot mai puține cazuri de infectare cu virusul COVID-19 se înregistrează în țara noastră. În ultimele 24 de ore, au fost efectuate peste 5 300 de teste și au fost confirmate 30 de cazuri de infectare cu coronavirus.

CHIȘINĂU, 5 iun – Sputnik. Ministerul Sănătății anunță că 30 de cazuri noi de infectare cu COVID-19 au fost confirmate în ultimele 24 de ore în Republica Moldova. Asta după ce vineri au fost 48 de cazuri. Astfel, bilanțul cazurilor de COVID-19 în țara noastră a ajuns la 255 432

Din numărul total de infectări, doar unul este importat din SUA. Numărul de teste efectuate – 5 361, dintre care 409 de au fost teste Rapid – Antigen. 

În total, în cadrul instituțiilor medico-sanitare spitalicești, sunt internați 305 pacienți, dintre care 60 se află în stare extrem de gravă, iar 11 pacienți sunt conectați la aparate de respirație asistată.

De asemenea, 78 de persoane au fost vindecate. În total, 248 013 de cetățeni au fost tratați de COVID-19.

Din păcate, s-au înregistrat și noi decese. Ministerul Sănătății informează că astăzi au murit trei persoane din cauza complicațiilor provocate de coronavirus. În total, de la începutul pandemiei și-au pierdut viața 6 132 de oameni. 

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

127
Tagurile:
coronavirus, COVID-19
Tematic
Mituri despre vaccinul COVID-19: Afectează sau nu fertilitatea persoanelor
OMS a aprobat de urgență vaccinul chinezesc Sinovac împotriva COVID-19

Un nou lot de vaccin "Sputnik V", adus cu avionul la Chișinău

91
Aeronava care aduce din Federația Rusă un nou lot de vaccin "Sputnik V" aterizează pe Aeroportul Internațional Chișinău.

Liderul socialiștilor, care se află în aceste zile într-o vizită în Federația Rusă, a precizat că astăzi în Republica Moldova vor ajunge din Federația Rusă 60 de mii de doze de vaccin „Sputnik V”.

„40 de mii pentru malul drept al Nistrului și 20 de mii pentru malul stâng. În afară de aceasta, avem înțelegerea de a semna un acord pentru un milion de doze „Sputnik V”, ale căror prime partide ar putea să vină în viitorul apropiat în Republica Moldova”, a precizat președintele PSRM în cadrul emisiunii sale săptămânale „Igor Dodon răspunde”.

Precizăm că pe 24 aprilie, primul lot de vaccin rusesc împotriva coronavirusului a fost livrat țării noastre. Potrivit Ministerului de Externe Al Federației Ruse, "partea rusă a luat o decizie de principiu de a furniza Moldovei 182 de mii de doze de "Sputnik V", inclusiv 62 de mii de doze pentru Transnistria".

Iar pe 30 aprilie a ajuns în Moldova cel de-al doilea lot cu vaccin „Sputnik V”. Totodată, în data de 24 aprilie Republica Moldova a recepționat primul lot de vaccin din Federația Rusă. Este vorba de 71 de mii de doze de vaccin oferite cu titlu de donație. Vaccinul "Sputnik V" a fost adus cu o aeronavă specială a Ministerului Situațiilor Excepționale al Federației Ruse.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

91
Tagurile:
Vaccinul Sputnik V, vaccin, Rusia


Загрузка...
Mare

Cumperi bilet de vacanță de la agenție de turism, dar călătoria este anulată: Ce faci?

56
Mulți moldoveni se pomenesc în situația când își cumpără bilet de vacanță de la o agenție de turism, dar călătoria este anulată. În aceste condiții, oamenii își pun întrebarea dacă pot sau nu să-și întoarcă banii. Iată ce spun specialiștii.

CHIȘINĂU,18 iun - Sputnik. Specialiștii din cadrul Agenției pentru Protecția Consumatorului susțin că nu pot interveni imediat în cazurile în care cetățenii nu-și pot recupera investițiile făcute în pachetele turistice. Totuși, există pârghii ca angajații instituției să ia măsuri ulterior mult mai drastice.

"Nu putem obliga agențiile de turism să restituie contravaloarea serviciului nevalorificat pentru că există o lege care permite agențiilor de turism până în data de 31 decembrie 2021 să restituie integral valoarea pachetului turistic. Ulterior, dacă se depășește acest termen evident că deja va interveni Agenția, cu posibilitatea inclusiv de a solicita compensații pentru fiecare zi de întârziere", a precizat Nicolai Olarașu, șef al Direcției Relații cu Consumatorii și Mediul de Afaceri, ASP.

Specialiștii Agenției susțin că unele situații de acest gen sunt destul de greu de investigat. Nicolai Olarașu a adus și un exemplu.

"În prezent, există două sesizări din partea unei asociații de profil a agențiilor de turism prin care ne reclamă activitatea dubioasă a unui tur-operator din Ucraina, care a cumpărat o companie din Moldova și încearcă să inducă în eroare consumatorii, solicitând banii de la consumatori, fără ca aceștia să cunoască despre faptul că interacționează cu o firmă străină. Astfel, va fi mult mai dificil să obținem compensarea acelor cheltuieli suportate sau repunerea drepturilor consumatorului", a spus Nicolai Olarașu, șef al Direcției Relații cu Consumatorii și Mediul de Afaceri, ASP.

Sunt cazuri când reprezentanții companiilor de turism sesizează Agenția pentru Protecția Consumatorului pentru că nu sunt în stare să-și îndeplinească promisiunile. 

"Un tur-operator a fost în imposibilitatea să efectueze zboruri charter din cauza unei companii aeriene locale, întrucât aceasta are interdicție de a zbura în Turcia și atunci tur-operatorul a fost pus în dificultate de a identifica un nou zbor charter pentru a aduce turiștii în țară și de a onora contractele semnate. Și atunci ei ne-au sesizat pentru a decide în consecință și a contracara aceste fenomene oarecum periculoase pentru consumatori. Imposibilitatea de a onora aceste pachete turistice de către tur-operatori va duce la dificultăți pentru consumatori de a se odihni, căci uneori e greu de identificat o altă perioadă comodă pentru a călători. Chiar dacă se restituie banii, oamenii rămân dezamăgiți de agenție și de imposibilitatea de a ne odihni în perioada estivală stabilită", a menționat Nicolai Olarașu, șef al Direcției Relații cu Consumatorii și Mediul de Afaceri, ASP.

Inspectorii mai spun că reprezentanții agențiilor de turism sunt obligați să informeze turiștii despre toate riscurile care pot apărea până la plecare, dar și în timpul vacanței, inclusiv să-i anunțe despre măsurile care se aplică în perioada pandemică, cum ar fi necesitatea testului COVID-19 sau vaccinarea împotriva infecției. Oamenii pot cere un alt hotel dacă întâmpină dificultăți la cazare sau nu sunt mulțumiți de igiena și regimul de alimentare.

"Oamenii trebuie să cunoască interdicțiile care pot apărea, dar și costurile adiționale pentru transport, parcare sau de izolare. Toate trebuie să fie comunicate consumatorului, fiindcă în caz contrar, agenția de turism ar putea fi pasibilă de compensații sau să ofere consumatorului perioade de cazare cu regim echivalent celui propus. Recomandăm consumatorilor să păstreze discuțiile pe astfel de teme cu operatorii, dacă sunt prin rețelele de socializare, pentru a putea demonstra că au fost înaintate pretențiile", zice Nicolai Olarașu.

Pentru turiștii moldoveni care pleacă în vacanță în perioada estivală, Agenția pentru Protecția Consumatorului va lansa un număr de viber. Oamenii vor putea apela atunci când vor dori să depună sesizări în privința unei agenții de turism care și-a încălcat promisiunile contractuale. Persoanele vor primi consultație, iar când vor reveni în țară, le vor fi compensate pierderile. Mai multe detalii, vor fi plasate pe site-ul agenției.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

56
Tagurile:
turism, bilet, vacanță
Tematic
O vacanță de vară interactivă: Ce îi așteaptă pe copii la bibliotecile din Capitală
Moldovenii au început să meargă în vacanță: Ce se întâmplă la vamă


Загрузка...