Ziua Națională a Vinului 2019

Ziua Vinului 2020 ține cont de COVID-19: Cum va avea loc sărbătoarea - Video 

443
Din cauza COVID-19, Ziua Națională a Vinului devine un eveniment mai mult virtual în 2020. Online se va desfășura și o degustare de vinuri. Organizatorii au oferit detalii despre scenariul sărbătorii, ajunsă la cea de-a 19-a ediție.

CHIȘINĂU, 10 sept – Sputnik. Ediția din 2020 a Zilei Naționale a Vinului este organizată cu luarea în considerare a normelor de prevenire a răspândirii coronavirusului de tip nou și se va desfășura mai mult în mediul virtual, potrivit organizatorilor.

Sărbătoarea, cu sloganul „Eu deVIN sărbătoare”, aflată la cea de-a 19-a ediție în acest an, va fi marcată în zilele de 3 și 4 octombrie.

Spre deosebire de anii trecuți, în Piața Marii Adunări Naționale (PMAN) din Chișinău sau pe străzile adiacente nu vor fi instalate standuri ale producătorilor vinicoli.

În anii trecuți, Ziua Vinului aduna peste 100 de mii de moldoveni și mii de turiști străini.

„Cu respectarea tuturor măsurilor de siguranță, mai mult în mediul virtual, vom face o trecere în revistă a succeselor înregistrate în cei 19 ani”, se arată într-o notă informativă a organizatorilor remisă presei.

Toți cei interesați de eveniment sunt îndemnați să urmărească pagina wineday.wineofmoldova.com și paginile de Facebook și Instagram „Wine of Moldova”.

Ziua Națională a Vinului va fi organizată în 2020 după un program tematic care va include:

- Ceremonia oficială a Zilei Naționale a Vinului care va cuprinde tradiționala decernare a medaliilor de recunoștință și a premiilor dedicate reprezentanților sectorului vitivinicol;

- Expoziție - retrospectivă ce va ilustra cele mai importante momente din cei 19 ani;

- Expoziție ale etichetelor pentru sticlele de vin; Programe și emisiuni speciale, dedicate tradițiilor milenare în vinificație, atât la TV, cât și la radio și în mediul online, dar și diferite concursuri tematice;

- Programe speciale la toate vinăriile din țară, care își așteaptă oaspeții cu multe surprize.

Totodată, Ziua Vinului va continua să fie marcată și peste hotarele țării. Jurnaliști specializați în domeniul vitivinicol vor participa la o degustare online a Vinului Moldovei, înlocuind astfel vizitele tradiționale de presă specifice sărbătorii.

Ediția din 2020 a Zilei Naționale a Vinului „este ocazia de a ne reaminti legendele noastre, de a sărbători succesele, de a cunoaște personalitățile din lumea vinului, de a-i premia pe cei mai buni, de a degusta împreună o diversitate mare de vinuri care poartă amprenta „terroir”-ului local și de a deveni ambasadori ai Vinului Moldovei”, spun organizatorii.

„Eu deVIN sărbătoare” se dorește a fi „un apel la solidaritate cu filiera vitivinicolă”.

Ziua Națională a Vinului este principala sărbătoare națională dedicată patrimoniului vitivinicol și Vinului Moldovei.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

443
Tagurile:
2020, Ziua Vinului
Tematic
Câte victime a făcut pe șosele Ziua Vinului – constatările Poliției
Ziua Vinului la Comrat: Iată cum este marcat evenimentul în acest an - Foto
Alexandru Holostenco

Secțiile de terapie intentinsivă din țară vor fi modernizate

11
(reînnoit 13:35 22.09.2020)
19 secții de terapie intensivă din spitalele din țară vor fi modernizate în următorii doi ani. Acestea vor fi dotate cu echipamente medicale moderne, iar pacienții vor beneficia de asistență medicală la standarde înalte.
Secțiile de terapie intentinsivă din țară vor fi modernizate

Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale va moderniza 19 secții de terapie intensivă din țară, în următorii doi ani, în baza unui credit oferit de Banca Mondială. Acest lucru l-a declarat în cadrul emisiunii "ATITUDINI" secretarul de stat al MSMPS, Alexandru Holostenco.

Potrivit lui, în prezent secțiile de terapie intensivă din cadrul instituțiilor medicale sunt suprasolicitate, terapia intensivă fiind ultima linie de rezistență anti-Covid.

Astfel, instituția de resort a elaborat un proiect în care își propune să doteze secțiile de terapie intensivă cu toate echipamentele necesare conform standardelor aprobate de Ministerului Sănătății.

"Este vorba de dotarea cu paturi moderne, ventilatoare, monitoare, infuzomate, perfuzomate, aparate de ultrasonografie – tot ce este necesar pentru a monitoriza starea pacienților și a le oferi asistență medicală calitativă", a declarat pentru Sputnik Alexandru Holostenco.

Proiectul este predestinat nu doar spitalelor din Chișinău, ci și instituțiile medicale din Edineț, Bălți, Cahul, Comrat, Orhei, Căușeni și Soroca vor avea parte de toate echipamentele necesare în cadrul secțiilor de terapie intensivă.

"Până în prezent au fost procurate 175 de paturi moderne. În următoarele două săptămâni urmează să ajungă monitoarele pentru pacienți, ventilatoare, infuzomatele ș.a. Proiectul este axat pe echiparea mai multor spitale din toată țara", a subliniat secretarul de stat.

Alexandru Holostenco a mai adăugat că în prezent, situația în instituțiile medicale spitalicești care tratează pacienții cu COVID-19 este una stabilă. 592 de persoane sunt internate în stare gravă, 1429 – stare medie, iar 270 sunt în stare ușoară.

Mai multe informații aflați din interviul audio atașat.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

11
Tagurile:
spitale, proiect, echipament, pacienți, terapie intensivă, COVID-19, Ministerul Sănătăţii, secretar de stat


Загрузка...
Moldova renunță la taxa de drum

Guvernul anunță schimbări radicale pentru șoferii moldoveni - iată de când

125
Guvernul Republicii Moldova anunță o schimbare radicală - intenționează să renunțe la taxa rutieră începând cu anul 2021 în favoarea creșterii accizei la combustibil.

CHIȘINĂU, 21 sept - Sputnik. Inițiativa președintelui Igor Dodon privind renunțarea la taxa de drum, anunțată încă la începutul lunii februarie a acestui an, pare să prindă contur. Iată că premierul Ion Chicu a anunțat abandonarea taxei rutiere în favoarea creșterii accizelor la combustibil.

Potrivit premierului, măsura menționată este prevăzută de proiectul de politică fiscală pentru 2021, iar modificările vor intra în vigoare de la începutul anului viitor. Premierul a vorbit despre acest lucru luni, 21 septembrie, după ședința săptămânală cu președintele țării și al Parlamentului.

Ce planifică Guvernul

”Am inclus (în proiectul politicii fiscale - n.red) printre propuneri eliminarea taxei rutiere cu includerea părții financiare în acciz. Astfel vom diminua serios povara administrativă și vom aduce echitate – plătești pentru drumuri atâta cât efectiv le folosești și aceste plăți vor fi incluse în acciză”, a explicat Chicu.

V-om sublinia că acum taxa rutieră este plătită de șoferi o dată pe an la trecerea testării tehnice a vehiculului. În cazul mașinilor, taxa depinde de volumul motorului, de exemplu, taxa pe o mașină cu o capacitate a motorului de 1000 cm3 va fi de 600 de lei, iar pentru o capacitate a motorului de 5000 cm3, va fi necesar să se plătească deja 7.500 de lei. În același timp, taxa rutieră este principala sursă de completare a fondului rutier.

Din 2021, Guvernul intenționează să abandoneze această taxă și să completeze fondul rutier, în principal prin accize la combustibilul consumat.

Ce spun experții?

Potrivit fostului șef al ANRE Victor Parlicov, inițiativa Guvernului este un pas în direcția cea bună. Dar există mai multe probleme privind distribuirea accizelor la combustibil.

”Cei care au călătorit puțin au plătit proporțional puțin mai mult decât cei care călătoresc mult în fiecare zi. Și acum, dimpotrivă, cei care călătoresc mai mult vor plăti mai mult. Acesta este un mecanism puțin mai corect”, spune Parlikov.

Expertul a enumerat avantajele reformei anunțate:

- Echilibrarea poverii fiscale - cei care folosesc mai mult drumurile vor plăti mai mult;

- Administrarea impozitelor este simplificată - va fi cu un impozit mai puțin.

În pofida avantajelor evidente ale reformei, potrivit lui Parlicov, astăzi Moldova are deja anumite probleme cu administrarea accizelor la combustibil.

”Problema este cum va fi distribuită povara între diferite tipuri de combustibil. Astăzi, accizele la motorină sunt semnificativ mai mici decât accizele la benzină. Este important ca accizele să fie distribuite în așa fel încât să se stimuleze combustibili mai curați și, în același timp, povara să fie distribuită corect”.

Totodată, expertul consideră că nu este departe momentul în care un număr semnificativ de vehicule electrice vor apărea pe drumurile moldovenești și vor trebui să se gândească și la impozitarea acestora.

Cine vor avea de câștigat și cine vor fi perdanții

Și analistul economic Viorel Gîrbu consideră că inițiativa Guvernului este una bună și va face mai corectă legatura dintre taxă și gradul de utilizare a serviciului aferent.

”Consider că este o inițiativă bună, care face mai corecta legătura dintre taxă si gradul de utilizare a serviciului aferent. Referința la acciză pare sa fie eronată, taxa se va include în prețul final, nu în acciză, cel puțin așa mi se pare corect. Legătura dintre acciză și această taxa nu există. De pierdut se pare vo avea doar bugetele locale care finanțau reparația drumurilor locale din această sursă, dar poate Guvernul va compensa această pierdere”, a subliniat Gîrbu.

Ce cred automobiliștii

Președintele Uniunii Republicane a Șoferilor, Oleg Cojocaru, a salutat inițiativa autorităților, numind-o drept una corectă.

”Astfel, trecem de la sistemul post-sovietic de plată pentru utilizarea drumului la unul mai progresiv și mai modern. Această practică există în multe țări și s-a justificat pe deplin", a spus Oleg Cojocaru.

De asemenea, Cojocaru a menționat că, atunci când se trece la accize, nu trebuie uitat sprijinul pentru producătorii agricoli.

„În niciun caz un tractor care funcționează pe teren nu trebuie pus în aceleași condiții ca un SUV diesel într-un ciclu urban”, a spus Cojocaru.

Vorbind despre posibila creștere a numărului de vehicule electrice pe drumurile moldovenești, expertul a menționat că dominația lor nu va fi un fenomen de masă.

”Prețul mediu pentru o mașină electrică în Europa este de 20-30 de mii de euro. Nu cred că vor exista o mulțime de astfel de mașini în Moldova în următorii ani. Despre influența lor asupra drumurilor se va poate spune atunci când numărul acestora va atinge câteva procente din numărul total de vehicule. Când se va întâmpla acest lucru, va trebui să ne gândim la modul de impozitare”, a mai spus președintele Uniunii Republicane a Șoferilor, Oleg Cojocaru.

Până la sfârșitul anului 2019, în Moldova erau înregistrate 648 de mii de autoturisme, 185 de mii de camioane și 21 de mii de autobuze și microbuze. Peste 500 de milioane de lei sunt transferați anual la Fondul Rutier din toate taxele rutiere.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

125
Tagurile:
Moldova, schimbare radicala, taxă de drum
Тема:
Viața în Moldova
Tematic
Ce efect va avea relaxarea fiscală și este oare pregătit businessul pentru vânzări online


Загрузка...