Lucrător medical

De ce crește numărul cazurilor de infectare cu COVID-19: Explicația șefului ANSP

434
(reînnoit 11:02 12.06.2020)
Numărul cazurilor de infectare cu noul coronavirus, dar și a deceselor provocate de COVID-19 crește de la o zi la alta. Care este motivul.

CHIȘINĂU, 12 iun - Sputnik. Incidența la un milion de cetățeni, la 10727 de cazuri de infectare cu noul coronavirus, este de 3086 de cazuri pentru Republica Moldova. Este un indicator înalt, dar nici pe departe cel mai înalt din lume sau regiune, cum afirmă marea majoritate a cetățenilor. Precizarea a fost făcută de șeful Agenției Naționale pentru Sănătate Publică, Nicolae Furtună, în cadrul tradiționalei conferințe de presă organizată în fiecare zi de vineri. 

„Eu propun să nu ne comparăm cu alte țări, dar să întreprindem toate măsurile de precauție și protecție ca să nu atingem cei mai înalți indicatori”, a menționat Furtună. 

Ce ține de indicatorul mortalității, raportat la un milion de populație, șeful ANSP spune că Republica Moldova a înregistrat 107 cazuri de deces.

„Iată acesta este un indicator foarte sensibil, rata de fatalitate, care este de 3,5%. Este un indicator care se schimbă de la o zi la alta, dar mai ales de la o săptămână la alta”, a mai spus Nicolae Furtună.   

Potrivit șefului ANSP, mai multe state europene au înregistrat o stagnare a numărului de îmbolnăviri, cu o creștere ulterioară. Iar această creștere este din cauza neînțelegerii de către oameni a ceea ce înseamnă măsuri de relaxare. 

„Relaxarea presupune acomodarea în ”concubinaj” cu COVID-19, lucru pe care l-am ignorat și neglijat”, a declarat șeful ANSP. 

Furtună a dat exemplul Armeniei care înregistrează zilnic peste 600 de cazuri noi de infectare cu COVID-19, anume pe fundalul de relaxare. 

El mai spune că peste 60% din cazuri sunt înregistrate în șase teritorii administrative. Pe primul loc la numărul de infectați este Chișinăul. În ultimele șapte zile, au fost înregistrate rate de creștere semnificativă a cazurilor în teritoriile administrative unde anterior numărul era mic. 

„Cea mai mare rată de creștere a numărului de cazuri de infectare cu noul coronavirus este în raionul Taraclia. Aproape 40% în șapte zile. UTA Găgăuzia - peste 31%. Mai mult de 30% s-a constatat în raionul Drochia, în Anenii Noi peste 27%, iar la Briceni - peste 26%”, a mai spus Nicolae Furtună. 

În context, șeful Agenției Naționale de Sănătate Publică a reiterat apelul pentru cetățeni de a se conforma restricțiilor impuse de autorități și de a înțelege că relaxarea nu presupune ieșitul din case în cazul în care nu există necesități stringente. Să evite aflarea în locuri aglomerate și să poarte accesorii de protecție personală. 

Amintim, ieri a fost înregistrat cel mai mare număr de cazuri noi de infectare de la începutul pandemiei. 406 persoane doar într-o singură zi. 

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

434
Tagurile:
Decese, coronavirus, COVID-19

Un nou lot de vaccin "Sputnik V", adus cu avionul la Chișinău

42
Aeronava care aduce din Federația Rusă un nou lot de vaccin "Sputnik V" aterizează pe Aeroportul Internațional Chișinău.

Liderul socialiștilor, care se află în aceste zile într-o vizită în Federația Rusă, a precizat că astăzi în Republica Moldova vor ajunge din Federația Rusă 60 de mii de doze de vaccin „Sputnik V”.

„40 de mii pentru malul drept al Nistrului și 20 de mii pentru malul stâng. În afară de aceasta, avem înțelegerea de a semna un acord pentru un milion de doze „Sputnik V”, ale căror prime partide ar putea să vină în viitorul apropiat în Republica Moldova”, a precizat președintele PSRM în cadrul emisiunii sale săptămânale „Igor Dodon răspunde”.

Precizăm că pe 24 aprilie, primul lot de vaccin rusesc împotriva coronavirusului a fost livrat țării noastre. Potrivit Ministerului de Externe Al Federației Ruse, "partea rusă a luat o decizie de principiu de a furniza Moldovei 182 de mii de doze de "Sputnik V", inclusiv 62 de mii de doze pentru Transnistria".

Iar pe 30 aprilie a ajuns în Moldova cel de-al doilea lot cu vaccin „Sputnik V”. Totodată, în data de 24 aprilie Republica Moldova a recepționat primul lot de vaccin din Federația Rusă. Este vorba de 71 de mii de doze de vaccin oferite cu titlu de donație. Vaccinul "Sputnik V" a fost adus cu o aeronavă specială a Ministerului Situațiilor Excepționale al Federației Ruse.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

42
Tagurile:
Vaccinul Sputnik V, vaccin, Rusia


Загрузка...
Mare

Cumperi bilet de vacanță de la agenție de turism, dar călătoria este anulată: Ce faci?

55
Mulți moldoveni se pomenesc în situația când își cumpără bilet de vacanță de la o agenție de turism, dar călătoria este anulată. În aceste condiții, oamenii își pun întrebarea dacă pot sau nu să-și întoarcă banii. Iată ce spun specialiștii.

CHIȘINĂU,18 iun - Sputnik. Specialiștii din cadrul Agenției pentru Protecția Consumatorului susțin că nu pot interveni imediat în cazurile în care cetățenii nu-și pot recupera investițiile făcute în pachetele turistice. Totuși, există pârghii ca angajații instituției să ia măsuri ulterior mult mai drastice.

"Nu putem obliga agențiile de turism să restituie contravaloarea serviciului nevalorificat pentru că există o lege care permite agențiilor de turism până în data de 31 decembrie 2021 să restituie integral valoarea pachetului turistic. Ulterior, dacă se depășește acest termen evident că deja va interveni Agenția, cu posibilitatea inclusiv de a solicita compensații pentru fiecare zi de întârziere", a precizat Nicolai Olarașu, șef al Direcției Relații cu Consumatorii și Mediul de Afaceri, ASP.

Specialiștii Agenției susțin că unele situații de acest gen sunt destul de greu de investigat. Nicolai Olarașu a adus și un exemplu.

"În prezent, există două sesizări din partea unei asociații de profil a agențiilor de turism prin care ne reclamă activitatea dubioasă a unui tur-operator din Ucraina, care a cumpărat o companie din Moldova și încearcă să inducă în eroare consumatorii, solicitând banii de la consumatori, fără ca aceștia să cunoască despre faptul că interacționează cu o firmă străină. Astfel, va fi mult mai dificil să obținem compensarea acelor cheltuieli suportate sau repunerea drepturilor consumatorului", a spus Nicolai Olarașu, șef al Direcției Relații cu Consumatorii și Mediul de Afaceri, ASP.

Sunt cazuri când reprezentanții companiilor de turism sesizează Agenția pentru Protecția Consumatorului pentru că nu sunt în stare să-și îndeplinească promisiunile. 

"Un tur-operator a fost în imposibilitatea să efectueze zboruri charter din cauza unei companii aeriene locale, întrucât aceasta are interdicție de a zbura în Turcia și atunci tur-operatorul a fost pus în dificultate de a identifica un nou zbor charter pentru a aduce turiștii în țară și de a onora contractele semnate. Și atunci ei ne-au sesizat pentru a decide în consecință și a contracara aceste fenomene oarecum periculoase pentru consumatori. Imposibilitatea de a onora aceste pachete turistice de către tur-operatori va duce la dificultăți pentru consumatori de a se odihni, căci uneori e greu de identificat o altă perioadă comodă pentru a călători. Chiar dacă se restituie banii, oamenii rămân dezamăgiți de agenție și de imposibilitatea de a ne odihni în perioada estivală stabilită", a menționat Nicolai Olarașu, șef al Direcției Relații cu Consumatorii și Mediul de Afaceri, ASP.

Inspectorii mai spun că reprezentanții agențiilor de turism sunt obligați să informeze turiștii despre toate riscurile care pot apărea până la plecare, dar și în timpul vacanței, inclusiv să-i anunțe despre măsurile care se aplică în perioada pandemică, cum ar fi necesitatea testului COVID-19 sau vaccinarea împotriva infecției. Oamenii pot cere un alt hotel dacă întâmpină dificultăți la cazare sau nu sunt mulțumiți de igiena și regimul de alimentare.

"Oamenii trebuie să cunoască interdicțiile care pot apărea, dar și costurile adiționale pentru transport, parcare sau de izolare. Toate trebuie să fie comunicate consumatorului, fiindcă în caz contrar, agenția de turism ar putea fi pasibilă de compensații sau să ofere consumatorului perioade de cazare cu regim echivalent celui propus. Recomandăm consumatorilor să păstreze discuțiile pe astfel de teme cu operatorii, dacă sunt prin rețelele de socializare, pentru a putea demonstra că au fost înaintate pretențiile", zice Nicolai Olarașu.

Pentru turiștii moldoveni care pleacă în vacanță în perioada estivală, Agenția pentru Protecția Consumatorului va lansa un număr de viber. Oamenii vor putea apela atunci când vor dori să depună sesizări în privința unei agenții de turism care și-a încălcat promisiunile contractuale. Persoanele vor primi consultație, iar când vor reveni în țară, le vor fi compensate pierderile. Mai multe detalii, vor fi plasate pe site-ul agenției.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

55
Tagurile:
turism, bilet, vacanță
Tematic
O vacanță de vară interactivă: Ce îi așteaptă pe copii la bibliotecile din Capitală
Moldovenii au început să meargă în vacanță: Ce se întâmplă la vamă


Загрузка...