Studioul Sputnik

Cum creezi un podcast de succes - sfaturile unui expert media

132
(reînnoit 16:13 17.02.2020)
În cadrul unei noi etape a proiectului SputnikPro, experții media își împărtășesc experiența cu jurnaliștii și bloggerii moldoveni în ceea ce privește cele mai noi tendințe din domeniul media - crearea unui podcast de succes.

CHIȘINĂU, 17 feb - Sputnik. Luni, la Centrul de presă Sputnik Moldova a demarat un nou modul al proiectului educațional SputnikPro, care se concentrează pe tehnologii informaționale de actualitate - podcast-uri și tehnica interviului.

Șeful Centrului de Cercetare și Studiu al Științelor Media de Publicitate la AIP ”Rossiya Segodnya”, Anna Rudițer, a susținut un masterclass cu genericul: ”Podcastul: creare, lansare și promovare”.

 

SputnikPro 2020
© Sputnik / Miroslav Rotari
SputnikPro 2020

Expertul a vorbit despre tehnologiile moderne și despre cele mai importante tehnici profesioniste de creare a podcasturilor. Acest format media câștigă rapid popularitate în lume și, de exemplu, potrivit datelor Biroului rus de Statistică, fiecare al cincilea cetățean rus ascultă podcasturi. Chiar dacă aceste statistici sunt oarecum exagerate, tendința este una clară, a spus Anna Rudițer. "Tendinta arată că numărul acestora va fi din ce in ce mai mare, ceea ce înseamnă că piața va fi mai interesantă", a spus ea.

Interesul producătorilor de conținut față de acest format se explică prin faptul că un podcast este mai puțin formal decât un program radio tradițional și presupune o comunicare prietenoasă. „Acesta nu are rigori stricte în privința duratei, monetizarea este flexibilă, are alte canale de difuzare”, a menționat expertul.

Popularitatea podcasturilor crește vertiginos printre ascultători.

"Volumul de informații este în creștere continuă, iar timpul ascultătorului rămâne limitat", a spus Rudițer - Toată lumea este dornică să-și petreacă timpul în mod cât mai eficient și înțelept, iar podcast-urile „se potrivesc” într-un moment în care ochii tăi sunt ocupați cu ceva, când faci sport sau te plimbi cu câinele. Adică, podcast-urile se dezvoltă pe seama segmentului, când oricum nu puteți citi sau urmări ceva".

Anna Rudițer a subliniat că podcastul înseamnă întotdeauna un dialog cu publicul.

"Nu orice istorie are o singură soluție corectă. Practica arată că, uneori, oamenii ascultă un podcast pentru a identifica opinii similare cu punctul lor de vedere sau vor să se ”enerveze” și ascultă ceva cu ce nu sunt de acord, însă este puțin probabil că ei așteaptă de la dumneavoastră o opinie de mentor”, a remarcat ea.

Expertul le-a vorbit reporterilor și bloggerilor despre nuanțele muncii în studio, despre metodele de selectare a echipamentelor pentru producerea de podcast-uri, despre modalitățile de lucru cu agenții de publicitate și despre promovarea conținutului.

SputnikPro 2020
© Sputnik / Miroslav Rotari
SputnikPro 2020

SputnikPro reprezintă o serie de master-class-uri unice ale celor mai buni manageri media și specialiști cu o vastă experiență în presă, fiind singurul program rusesc de asemenea amploare. Proiectul SputnikPro s-a desfășurat deja în 13 state ale lumii: din Armenia până în India, din Grecia până în China. Din martie 2018, la acest proiect au participat peste 2000 de jurnaliști și manager media, specialiști în PR și angajați ai serviciilor de presă, bloggeri, studenți, din peste 80 de state ale lumii.

132
Tagurile:
SputnikPro, Podcast
Tematic
Întrebări interesante și răspunsuri competente: SputnikPro la Chișinău- Foto
SputnikPro la Chișinău: Impresiile participanților - Video


Загрузка...