Franța, Palatul Elysee

Dodon i-a scris lui Macron: Șeful statului a cerut soluționarea unui caz ieșit din comun

233
(reînnoit 13:51 20.10.2019)
Igor Dodon i-a scris o scrisoare oficială lui Emmanuel Macron în legătură cu soluționarea unui caz în care sunt implicați cetățeni moldoveni.

CHIȘINĂU, 20 oct - Sputnik. Igor Dodon i-a scris lui Emmanuel Macron, rugându-l să se implice în cazul familiei de moldoveni cărora le-au fost luați copiii.

Președintele țării, Igor Dodon, i-a scris o scrisoare oficială președintelui Franței, Emmanuel Macron, cu solicitarea de a contribui soluționarea unui caz ieșit din comun în care a ajuns o familie de moldoveni stabiliți cu traiul în Republica franceză, cărora le-a fost luați copiii și plasați într-un Centru pentru copii.

Au plecat să muncească în Franța, dar au rămas fără copii: Cum a fost posibil acest lucru>>>

Potrivit autorităților franceze, părinții își pot vizita copiii odată la 10 zile, însă nu se cunoaște motivul pentru care aceștia au fost luați din familie.

„Am decis să mă implic personal în rezolvarea situației respective. În acest sens, am semnat o scrisoare oficială în adresa Președintelui Republicii Franceze, Emmanuel Macron cu solicitarea de a contribui la reîntoarcerea copiilor Lois și Eunicea în familie”, a scris Igor Dodon pe pagina sa oficială de Facebook.

Președintele a precizat că urmează să întreprindă în scurt timp o vizită de lucru la Paris și va merge personal la familia Zubcov.

233
Tagurile:
copii, moldoveni, familie, Emmanuel Macron, Dodon, Franta, Moldova
Tematic
Nu ai mai văzut asta în transportul public: Ce făcea un copil de doar câțiva ani - Foto
Iurie Ciocan

Reforma administrativ-teritorială: Este sau nu necesară pentru Moldova

78
(reînnoit 19:27 28.02.2021)
Într-un interviu acordat în studioul Radio Sputnik Moldova, expertul Iurie Ciocan a menționat că reformă teritorial-administrativă va veni cu o serie de beneficii pentru cetățeni. O asemenea schimbare este extrem de complexă, care poate dura câțiva ani.
Expert: Ce beneficii va aduce reforma teritorial-administrativă

Potrivit lui Iurie Ciocan, în urma implementării acestei reforme, instituțiile publice vor putea face ușor schimb de date. Ca urmare, cetățeanul nu va trebui sa solicite certificate de la unele instituții publice pentru a le prezenta altor instituții publice. 

"Totul se automatizează într-o manieră foarte simplă. Fiecare instituție care are nevoie de o informație despre cetățean o poate accesa în baza codului personal. În 2021, a fost lansat cabinetul personal al cetățeanului de către Agenția de Guvernare Electronică, ceea ce deja înseamnă un progres. Cred că anume instrumente de acest gen – exluderea certificatelor de la o instituție la alta, excluderea de fapt a unor contacte inutile între stat și cetățean - vor îmbunătăți colaborarea dintre aceștia", a remarcat Iurie Ciocan.

Expertul a susține că reforma ar putea fi implementată până la alegerile locale din 2023 sau până la cele din 2027, iar cooperarea intercomunitară este un element definitoriu în acest sens.

"Ar fi bine dacă vom reuși până la viitoarele alegeri locale. Dacă nu, atunci mai avem de muncit. Nu avem bătut în cuie un termen. Scopul este să avem o reformă bine gândită, pentru că noi credem că aceasta este calea corectă", a precizat expertul.

Opinie: Primăriile din Moldova nu mai sunt eficiente

Și reprezentantul Congresului Autorităților Locale din Moldova (CALM), Alexandru Morcov, a declarat că reforma APL este necesară, deoarece primăriile nu mai sunt eficiente.

Potrivit lui, activitatea primăriilor este ineficientă din cauza statului care nu și-a onorat obligațiunile asumate față de APL-uri pe parcursul anilor, cu privire la descentralizarea fiscală și financiară, consolidarea capacităților economiilor locale, crearea unor mecanisme fezabile de prestare a serviciilor etc.

"Spre exemplu, dacă ne referim la perceptorul fiscal, acesta include impozitul pe bunurile imobiliare și impozitul funciar. Cum poate să fie autosustenabilă autoritatea publică locală, când cheltuielile de administrare a unui impozit depășesc propriu-zis impozitul. Aceasta a fost funcția statului să facă înregistrarea și evaluarea bunurilor imobile, autoritățile publice locale nu au nici o vină", a remarcat pentru Sputnik reprezentantul CALM.

De menționat că executivul are trei scenarii pentru reforma teritorial-administrativă a Republicii Moldova, între care unul prevede reducerea numărului de primării de nivelul I cu tocmai 90 la sută, adică din cele 896 existente astăzi să mai rămână doar 93.

Reforma preconizată de autoritățile centrale prevede și reducerea numărului de raioane - de la 35 la doar 5.

Mai multe informații aflați din interviul audio atașat.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

78
Tagurile:
primării, reforma
Tematic
Concurs lansat de Primărie: Câștigătorul va primi 10 mii de lei


Загрузка...
Микрофон в студии радио Sputnik

Sunteți în căutarea unui loc de muncă? Posturi vacante în Moldova

170
(reînnoit 18:06 28.02.2021)
Important pentru cei care sunt în căutarea unui loc de muncă! Iată câte posturi vacante sunt în Republica Moldova.
Sunteți în căutarea unui loc de muncă? Posturi vacante în Moldova

Peste șase mii de locuri de muncă sunt vacante în Republica Moldova. Aproape 70 la sută dintre acestea sunt pentru muncitorii necalificați. Datele au fost prezentate în cadrul emisiunii "La Ordinea Zilei" de către șeful Serviciului de monitorizare din cadrul Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, Marcela Ganea.

Potrivit ei, anul trecut au fost 24 de mii de locuri vacante. În acest an, peste șase mii de locuri sunt propuse pentru șomerii din Moldova.

"70 la sută din numărul locurilor de muncă sunt pentru muncitorii necalificați, practic cele mai multe locuri sunt pentru această categorie. De exemplu, se caută lucrători în industria textilă. Avem foarte multe locuri de muncă de cusătorese, croitori, confecționeri, după care vine domeniul de transport și telecomunicații. Se caută conducători auto, taxatori, lăcătuși și specialiști în domeniul telecomunicații și electricitate", a declarat interlocutoarea.

Marcela Ganea a remarcat că pentru persoanele cu nivel de instruire superior şi mediu de specialitate sunt disponibile 1786 de locuri de muncă, constituind aproape 30% din numărul total de locuri vacante. Cele mai multe posturi se oferă în Capitală, în municipiul Bălți, în raioanele Orhei, Ungheni, Anenii Noi și Nisporeni. 

Potrivit specialistului, în ianuarie 2021 au fost înregistrați circa 3500 de șomeri noi. În total, în prezent în țara noastră sunt înregistrați oficial 26 de mii de șomeri, 49 la sută fiind femei.

Mai multe informații aflați din interviul audio atașat.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

170
Tagurile:
loc de muncă, șomeri
Tematic
Îi vizează pe toți angajații! Regim special de muncă pentru bugetari și cei de la privat


Загрузка...