Avionul-amfibie rusesc Be-200

Flota rusă a primit Be-200: Avioanele-amfibie vor apărea în mările Azov și Caspică

218
(reînnoit 20:40 19.07.2020)
De ce avioanele-amfibile multirol rusești Be-200 nu au niciun concurent pe plan mondial și care sunt calitățile cu care se poate lăuda.

Avioanele-amfibie multirol Be-200, cunoscute pe larg în lume, au intrat în dotarea Marine Militare a Rusiei, fapt care va permite extinderea capabilitățile operaționale ale aviației marine. Nava aeriană a înregistrat peste 20 de recorduri mondiale la viteza de urcară cu încărcătură și nu are concurenți la aceasta clasă.

Pe 14 iulie, la centrul de instruire militară a piloților aviației Forțelor Navale ale Rusiei (Eisk) a fost întâmpinat primul avion-amfibie Be-200 “Altair”, construit la comanda Ministerului Apărării. A demarat exploatarea experimentală a acestuia. Conform contractului din 2018, alte două avioane, concepute pentru misiuni de căutare și salvare, Marina Militară urmează să le primească în acest an din partea Complexului Aeronautic tehnico-științific din Taganrok “Beriev”. În viitor este planificată continuarea producției seriei “Altair” pentru forțele navale ale Rusiei.

Ministerul rus al Apărării intenționează să înființeze unități amfibie ale aviației navale în cadrul flotelor din Marea Baltică, din Marea Nordului, Oceanul Pacific și Marea Baltică, precum și în cadrul flotiliei Caspice. Acest lucru va permite extinderea capacităților de efectuare a operațiunilor de patrulare, căutare și salvare.

Avioanele Be-200, destinate Marine Militare Rusie, se deosebesc de alte modele din punct de vedere al construcției și funcțiilor.

Anterior au fost produse 20 de exemplare ale avioanelor-amfibie Be-200, care sunt utilizate preponderent de Ministerele pentru Situații Excepționale ale Rusiei și Azerbadjanului. Avionul are șase tipuri de modificări (căutare și salvare, patrulare, transportare, sanitar, de pasageri și de pompieri), iar specializarea lui este indicată prin abreviatura aplicată. Spre exemplu, Be-200P este utilizat pentru patrulare, se deosebește printr-o cantitate mare de echipament de urmărire care permite detectarea la distanțe mari a celor care violează frontiera de stat (sau zonele economice). Be-200PS sunt utilizate pentru operațiunile de căutare și salvare.

Российский самолёт-амфибия
© REUTERS / Sergei Karpukhin
Be-200ES

 

Modelul Be-200ES pentru lupta cu incendiile este produs pentru export, un astfel de avion a fost procurat de Azerbadjan, alte două nave au fost achiziționate în 2016 de China.

O vedetă în ascensiune

Ministerul Apărării al Rusiei a semnat până astăzi contracte pentru șase avioane “Altair”. Utilitatea lor pentru Marina Militară este una evidentă. Cel mai mare avion-amfibie modern, cu un motor reactiv Be-200 “Altair”, este capabil să patruleze frontierele maritime și zonele economice, să efectueze funcții de căutare și salvare, să transporte încărcături de până la 5 tone în raza de 1500 de kilometri, la o altitudine de până la 10 mii de metri. Motoarele puternice D-436TD, amplasate deasupra aripilor, permit atingerea unei viteze de până la 710 kilometri pe oră (de   - 365 kilometri pe oră). Avionul poate ateriza pe mare în condiții de valuri cu o înălțime de 1,3 metri, iar pentru decolare are nevoie de o distanță de doar 1500 de metri, pe apă sau pe uscat. Acest lucru este foarte important pentru transportarea operativă și sigură a încărcăturilor pe navele Marinei Militare în largul mării.

Printre avantajele Be-200 sunt și capacitatea de staționare autonomă, siguranța înaltă a zboruilor și posibilitatea de aterizare pe apă în cazul defectării unui motor. Avionul poate efectua misiuni de patrulare până la șase ore într-o zonă de 200 de mile de țărm.

Chiar de la prima etapă a exploatării “Altair”, Ministerul Apărării a declarat că acesta va fi utilizat în scopuri pașnice. Totuși, platforma aeriană universală Be-200 permite amplasarea unei game largi echipamente speciale, efectuarea unor misiuni militare dificile. Astfel, în versiunea pentru patrulare, la bord poate fi instalat un sistem de detecție optoelectronic și spații de lucru automatizate pentru operatori, precum și sisteme tactice de comandă, radare, sisteme radio-hidroacustice și magnitometrice, sisteme de recunoaștere radiotehnică și control al armelor. “Altair” poate efectua misiuni de recunoaștere a obiectivelor maritime, terestre și aeriene, poate să asigure desfășurarea operațiunilor speciale, să îndeplinească eficient sarcinile de căutare a echipajelor avioanelor, navelor, submarinelor aflate în dificultate, precum și să transportate personal și arme, să evacueze persoanele rănite sau bolnave din zonele de coastă fără a avea nevoie de o rețea de aerodromuri. Probabil, platforma va fi adaptată și pentru soluționarea unor misiuni de atac asupra bărcilor.

Члены экипажа самолёта-амфибии Бе-200.
МЧС РФ
Cabina Be-200

Pe ”barca zburătoare” este instalat echipament radioelectronic modern, inclusiv un complex de pilotare și navigare de ultima generație. Avionul poate efectua zboruri în orice condiții fizico-geografice sau climatice, ziua și noaptea, în condiții meteorologice normale și dificile. Avionul multirol Be-200 “Altair” este o navă aeriană de clasă mondială, iar specialiștii îi prezic un mare viitor. În perioada următoare, acesta urmează să participe la principala paradă a Marinei Militare din Sankt Petersburg, din 26 iulie.

Mediul Caspic

Primna escadrilă Be-200 urmează să fie înființată în Marea Caspică. A se observa că, până în prezent, flotila Caspică a Marinei Militare a Rusiei nu dispunea de propria aviație. Escadrile mici făceau parte din flotilie doar în perioada Războiului Civil și a Marelui Război pentru Apărarea Patriei. Probabil, Marea Caspică va deveni pentru “Altair” un poligon de testare. Experiența obținută în exploatarea lui va permite perfecționarea navei aeriene, adaptarea platformei aeriene la misiunile Marinei Militare.

Totodată, acest lucru va permite atragerea interesului aliaților și partenerilor regionali ai Rusiei pentru o cooperare tehnico-militară în Caucaz, Asia Centrală și alte puncte ale planete. Avionul-amfibie Be-200 are un potențial de export semnificativ, fără a avea o concurență serioasă.

Compania canadiană Bombardier a încetat din 1990 producția “bărcilor zbuătoare” CL-215, care erau capabile să transporte 5,3 tone de apă (în toată lumea au rămas doar 120 de astfel de nave). Avion cu cea mai mare capacitate de transportare (șase tone de apă), Bombardier CL-415 cu două motoare turbopropulsoare PW123AF (producția anului 1994) și avionul multirol 415MP, construit în baza acestuia, au un preț care îndepărtează potențialii cumpărători (în 25 de ani au fost vândute 80 de nave 315MP). Totuși, Bombardier 415, cedează în multe privințe în fața “Altair”.

Avioanele-anfibie japoneze US-1A (modelul anului 1971) și US-2 (toate seriile din anul 2007) au o specializare îngustă de căutare și salvare. O altă “barcă zburătoare” a Japoniei este ShinMaywa, la un preț pipărat.

Макет самолета-амфибии AG600 Jiaolong компании AVIC.
© Sputnik / Михаил Воскресенский
Macheta avionul-amfibie AG600 "Jiaolong" al companiei AVIC

În perioada 1985-1986, China a construit patru avioane-amfibii multirole SH-5, care erau utilizate în operațiuni de căutare și salvare. Avioanele-amfibie chineze AG600 are deficiențe tehnice grave. Nu în zadar chinezii au dat comandă pentru o partidă de Be-200 rusești. Adică, “Altair” de fapt nu are niciun concurent pe plan mondial.

Totodată, întreprinderile producătoare au proiecte inginereși pentru o jumătate de secol înainte, inclusiv proiecte de perspectivă a ekranoplanelor Be-1000 și Be-2500.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

218
Tagurile:
Rusia, flota, Azov, Be-200, avioane
Tematic
Avionul rusesc de luptă MiG-35, dotat cu sistem de asistență vocală în situații dificile
De ce India va da 2 miliarde de dolari pentru avioanele rusești MiG-29 și Su-30
Aleksei Navalnîi

Reacția Moscovei la ideea UE de a numi sancțiunile “Navalnîi”

55
(reînnoit 08:04 18.09.2020)
Purtătorul de cuvânt al MAE al Rusiei a comentat intenția Uniunii Europene de a atribui sancțiunilor numele lui Aleksei Navalnîi.

CHIȘINĂU, 18 sept – Sputnik. Ideea Uniunii Europene de a atribui noilor restricții numele lui Aleksei Navalnîi este o tentativă vădită de a le da acestora, în mod deliberat, o orientare antirusească, consideră purtătorul de cuvânt al MAE de la Moscova, Maria Zaharova.

Anterior, Înaltul Reprezentant al UE pentru Politica Externă și de Securitate Comună, Josep Borrel, a declarat că regimul global de sancțiuni pentru încălcarea drepturilor omului și dreptului umanitar, creat în Europa, ar putea să poarte numele activistului rus.

“Caracterul declarațiilor venite de la Bruxelles ne sugerează involuntar faptul că partenerii noștri occidentali nu sunt interesați deloc de stabilirea adevărului (în legătură cu cazul lui Navalnîi n.r.)”, a comentat Zaharova.

Potrivit ei, adevăratul scop al campaniei informaționale, declanșate în Uniunea Europeană, „se reduce la garantarea unei ireversibilități a orientării distructive adoptate de UE” în raport cu Rusia.

“Sperăm că în Uniunea Europeană va prevala bunul simț, partenerii noștri vor renunța la practica numirii voluntariste a celor vinovați și vor trage concluzii doar în baza unor fapte reale și confirmate”, a conchis diplomatul rus.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

55
Tagurile:
sancțiuni, UE, Aleksei Navalnîi
Tematic
Abordare neconstructivă: Moscova a răspuns la declarația Berlinului în cazul Navalnîi
Peskov a răspuns la apelurile ca Rusia să investigheze cazul Navalnîi


Загрузка...
Vladimir Cijov

Greșeala comisă în rezoluția Parlamentului European

96
(reînnoit 07:17 18.09.2020)
Reprezentantul permanent al Rusiei la UE a atras atenția la o eroare din rezoluția Parlamentului European.

CHIȘINĂU, 18 sep – Sputnik. În rezoluția Parlamentului European cu privire la relațiile cu Rusia în contextul cazului lui Aleksei Navalnîi, autorii textului au confundat denumirile orașelor rusești, a declarat reprezentantul permanent al Rusiei la UE, Vladimir Cijkov.

„Parlamentul European a adoptat cu o majoritate de voturi rezoluția care a fost ticluită în grabă și poartă numele “Situația din Rusia: otrăvirea lui Aleksei Navalnîi”. Însuși denumirea presupune că pentru toți este clar, pentru cei care au votat pentru ea, existența faptului otrăvirii, de care s-ar face responsabile autoritățile ruse”, a declarat el la postul de televiziune Rossiya 24.

Acesta a menționat că în rezoluție nu s-a luat în considerație toate circumstanțele “care au avut loc în jurul acestei istorii”.

“Este evident că au pregătit rezoluția în grabă. Au confundat chiar Omskul cu Tomskul”, a atras atenția diplomatul rus.

În favoarea rezoluției au votat 532 de deputați, împotrivă – 84, s-au abținut – 72. În document, în special, se vorbește despre necesitatea înăspririi sancțiunilor antirusești, „demararea unei reevaluări strategice a relațiilor UE cu Rusia”, stoparea construcției Nord Stream – 2, precum și desfășurarea unei investigații internaționale a incidentului legat de Navalnîi.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

96
Tagurile:
Parlamentul European, rezoluție, greșeală
Tematic
Abordare neconstructivă: Moscova a răspuns la declarația Berlinului în cazul Navalnîi
Peskov a răspuns la apelurile ca Rusia să investigheze cazul Navalnîi


Загрузка...
 Poliția de Frontieră, foto de arhivă

Fără precedent în Moldova așa contrabandă nu s-a mai văzut

0
(reînnoit 10:56 18.09.2020)
Polițiștii de Frontieră nu s-au aștepta la așa ceva atunci când au oprit în trafic un Mercedes Sprinter – iată ce au găsit printre alte mărfuri de contrabandă.

CHIȘINĂU, 18 sept – Sputnik. Polițiști de frontieră din nordul țării au depistat într-un microbuz burdușit cu marfă de contrabandă 100 de drone nedeclarate la Vamă. Marfa era transportată din Germania de către in șofer învârstă de 29 de ani.

Echipa mobilă a Direcţiei NORD a oprit Mercedesul Sprinter 313CDI, înmatriculat în Republica Moldova, la intrarea în oraşul Costeşti, raionul Râşcani, având informația prealabilă că acesta este folosit la transportarea bunurilor de contrabandă din țările UE.

Oamenii legii au găsit printre celelalte bunuri și 100 de drone fără acte de proveniență și nici nu exista declarația vamală pentru acestea. Valoarea estimativă a cele 100 de drone este de aproximativ un milion de lei.

Șoferul a declarat în cadrul audierilor că i s-a oferit o mie de euro pentru a transporta marfa din Germania în Republica Moldova.

Bunurile au fost ridicat în vederea confiscării, fiind desfășurate în continuare măsuri de investigație.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

0
Tagurile:
Frontieră, drone, contrabandă
Tematic
VIDEO: Un câine din Moldova a găsit milionul infractorilor


Загрузка...