Elena Murariu

Șoferi, nu lăsați păcăliți: Reguli de care țineți cont la alegerea unui service auto

584
(reînnoit 12:35 02.12.2019)
Alegerea unui atelier de reparație a mașinii poate să le dea șoferilor bătăi de cap, întrucât există multe astfel de puncte, însă nu toate oferă servicii de calitate. Conducătorii auto trebuie să țină cont de sfaturile specialiștilor pentru a evita situațiile neplăcute.

Unii șoferi ajung în situații mai puțin plăcute după ce apelează la specialiștii din cadrul atelierelor de reparație a mașinilor. Adesea, după această intervenție, șoferul depistează mai multe probleme decât avea anterior vehiculul.

Potrivit inspectorului principal al Direcției Control Metrologic din cadrul Agenției pentru Protecția Consumatorilor, Elena Murariu, există o listă de elemente care ar trebui luate în considerare înainte de a opta pentru un prestator de serviciu de reparație auto.

Specialistul spune că primul pas pe care trebuie să-l facă șoferii a cărui autoturism necesită reparație este să verifice legalitatea activității agentului economic și să se informeze preventiv despre serviciile pe care le prestează.

"Consumatorul trebuie să se asigure că agentul economic activează legal. Astfel, trebuie să verifice pe panoul informativ, dacă sunt puse spre vederea toate autorizațiile: autorizația de la Primărie, notificarea de la Agenția Națională Transport Auto, documentele care dau dovada înregistrării agentului economic, iar tarifele trebuie afișate în mod vizibil și transparent pe panoul informativ", a declarat pentru Sputnik Elena Murariu.

Mulți agenți economici se dedau la înșelătorii, când de fapt consumatorul solicită o lucrare, dar în realitate se trezește în situația când trebuie să achite niște tarife pentru servicii pe care nu le-a solicitat inițial.

"Specialistul trebuie să efectueze verificarea mașinii și să-i aducă la cunoștință clientului suma pe care va trebui să o achite pentru toate serviciile. După ce consumatorul a fost informat și acceptă toate lucrările, agentul economic este în drept să le înceapă. Dacă pe parcursul lucrărilor de reparație a mașinii mai apar alte probleme, atunci agentul economic trebuie să informeze imediat șoferul despre neregulile depistate. Specialistul nu are voie să schimbe piesele din proprie dorință sau să facă alte activități suplimentare fără acordul clientului său. Mai mult, în caz că a fost schimbată o piesă la mașină, agentul economic trebuie să arate piesa veche defectă și documentația noii piese montate", a subliniat Murariu.

De asemenea, reprezentantul APCSP a menționat că, după efectuarea lucrărilor, agentul economic trebuie să emită un certificat de garanție pe un termen de cel puțin 6 luni pentru serviciul pe care l-a prestat.

Mai multe informații aflați din interviul audio atașat.

584
Tagurile:
sfaturi, mașină, reparație, service, șofer, consumator
Tematic
Combustibilul i-a defectat mașina: O benzinărie a plătit amendă de un milion de lei


Загрузка...