Nicolae Olărașu

Atenție la telefoanele mobile pe care doriți le procurați

650
(reînnoit 10:46 10.04.2019)
Nicolae Olărașu, șef de direcție la Agenția pentru Protecția Consumatorilor, susține că în topul plângerilor venite din partea populației, ultimii trei ani, sunt contestațiile cu privire la calitatea telefoanelor mobile. Potrivit oficialului, nici măcar produsele alimentare sau de uz casnic nu au înregistrat un număr atât de mare de cereri care solicită recuperarea banilor sau returnarea și înlocuirea achiziției.

Mai mulți agenți economici, printre care companii mari, au fost amendați, iar unele dintre ele au trebuit să achite și prejudicii morale pentru că telefoanele mobile au fost de proastă calitate sau nefuncționale.

"Am avut un caz în care un cetățean a ajuns în instanța de judecată din cauza unui power bang. Acesta a reușit să-și recupereze nu doar banii pentru produs, cheltuieli de judecată, dar și prejudiciile morale. Agentul economic a trebuit practic să achite triplu decât prețul produsului afișat în magazin. Suntem de partea consumatorilor și ne bucurăm că se insistă până în instanțele de judecată. Ne surprinde că dealeri oficiali, companii mari, se confruntă cu probleme de calitate a tehnicii cu atât mai mult că sunt produse a unor branduri arhicunoscute", a declarat Nicolae Olărașu. 

Inspectorul în același timp a sugerat tuturor consumatorilor să devină mai rigizi și mai pretențioși față de produsele pe care le procură, iar în caz de necesitate să apeleze agenția pe care o reprezintă sau Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor. 

"Cele mai complicate cazuri care pot fi reclamate ori soluționate sunt în cazul achizițiilor imobiliare. Consumatorii semnează anumite contracte de investiții care nu sunt negociate, iar dezvoltatorii își impun condițiile, care mai apoi sunt greu de atacat în judecată. Același lucru se întâmplă și cu asociațiile locatarilor, care acceptă forțat predarea blocului fără a putea impune agentul economic să respecte anumite norme" a conchis oficialul. 

Sputnik Matinal a inițiat o campanie de protejare a consumatorilor împreuna cu agenția de profil și în fiecare zi de miercuri va discuta cazuri concrete.

Astfel, dacă ați fost victima unor nereguli, rugăm să ne transmiteți la adresa de amil a saitului sau prin intermediul rețelelor de socializare poze sau să ne descrieți neregulile cu care v-ați confruntat. 

650


Загрузка...