Nicolae Olărașu

Ești nemulțumit de produsul pe care l-ai cumpărat? Află ce drepturi ai

244
(reînnoit 11:49 14.03.2019)
Toți suntem consumatori, dar puțini dintre noi ne cunoaștem drepturile. Cum putem afla care ne sunt drepturile atunci când nu suntem nemulțumiți de produsul cumpărat?

În fiecare an, pe 15 martie, sărbătorim Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor. Cu acest prilej, Agenția pentru Protecția Consumatorilor va organiza o serie de evenimente cu scopul de a readuce în atenția publică importanța cunoașterii drepturilor de consumator. Acțiunile de informare vor avea loc în perioada 14-15 martie, atât în Chișinău, cât și în regiunile țării.

Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței demarează o campanie națională prin care își dorește să informeze atât consumatorii, cât și mediul de afaceri privind drepturile consumatorilor. În susținerea și apărarea acestor drepturi, inspectorii APC vor oferi consiliere și informații consumatorilor, dar și agenților economici în centrele comerciale și în instituțiile de învățământ din țară.

În cadrul întâlnirilor oamenii vor afla diverse aspecte ce țin de protecția drepturilor consumatorilor, cum ar fi: modul corect de reclamare a produselor neconforme, de restituire a mărfii sau a contravalorii produselor neconforme, de identificarea practicilor comerciale incorecte și clauzelor abuzive în contracte, ș.a.

Astfel, pe 14 martie, în trei centre comerciale din Capitală, inspectorii APC vor fi la dispoziția consumatorilor și agenților economici, oferind consiliere gratuită pe diverse aspecte ce țin de protecția drepturilor consumatorilor. Tot în această zi, inspectorii APC vor prezenta informații utile în cadrul Universității de Stat "Alecu Russo" din Bălți.

Pe 15 martie, Agenția pentru Protecția Consumatorilor va organiza un eveniment inedit la care vor participa invitați speciali de talie internațională. Astfel, pe 15 martie vor participa autoritățile publice din România, Ucraina și din spațiul CSI.

Inspectorul Agenției pentru Protecția Consumatorilor, Nicolae Olărașu, îndeamnă populația să participe la aceste activități și să sesizeze de fiecare dată agenția în cazul depistării unor nereguli cât și să-și revendice drepturile specificate în legislația națională.

Mai multe informații aflați din interviul audio atașat.

Autor: Cristina Baș

244
Tematic
Drepturi modificate pentru consumatori: Va fi mai greu să returnezi un produs


Загрузка...