Din culisele Serviciului Național Unic de Urgență 112: Foto

757
(reînnoit 17:11 10.07.2019)
  • Serviciul 112
  • Serviciul 112
  • Serviciul 112
  • Serviciul 112
  • Serviciul 112
  • Serviciul 112
  • Serviciul 112
  • Serviciul 112
  • Serviciul 112
  • Serviciul 112
  • Serviciul 112
Serviciul Național Unic de Urgență 112 a fost lansat în Republica Moldova de mai bine de un an. În acest timp au fost făcute aproape patru milioane de apeluri în care oamenii au solicitat ajutorul pompierilor, salvatorilor, polițiștilor sau a medicilor.

Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112 are drept scop preluarea și procesarea apelurilor de urgență la un număr universal de telefon și reducerea timpului de intervenție a Serviciilor Specializate de Urgență prin localizarea automată a apelantului. Acesta funcționează în regim nonstop, iar toate apelurile sunt gratuite pentru utilizatori, atât în rețeaua de telefonie fixă, cât și în cea mobilă.

În cadrul Serviciului Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112 activează 82 de operatori, care reacționează rapid pentru siguranța și protecția cetățenilor Republicii Moldova.

Potrivit responsabililor din cadrul Serviciului de Urgenţă, în fiecare zi sunt preluate aproximativ 13 mii de apeluri. Până la 70 la sută dintre apelurile preluate sunt false sau nu prezintă o urgență.

,,Primim foarte multe apeluri abuzive pentru că cetățenii noștri nu au conștientizat că la 112 se sună doar când este o urgență. Este o problemă, pentru că în acest timp poate sunt persoane care cu adevărat au nevoie de ajutor”, spune Carolina Sclifos, șefa Direcției Preluarea Apelurilor de Urgență.

Potrivit datelor oficiale, aproximativ 3000 de oameni solicită ajutor medical. Pe locul doi sunt apelurile destinate Poliției (1000 de apeluri), iar pe locul trei sunt cele pentru pompieri (100 de apeluri).

757
  • Serviciul 112
    © Sputnik / Miroslav Rotari

    Serviciul 112

  • Serviciul 112
    © Sputnik / Miroslav Rotari

    Serviciul 112

  • Serviciul 112
    © Sputnik / Miroslav Rotari

    Serviciul 112

  • Serviciul 112
    © Sputnik / Miroslav Rotari

    Serviciul 112

  • Serviciul 112
    © Sputnik / Miroslav Rotari

    Serviciul 112

  • Serviciul 112
    © Sputnik / Miroslav Rotari

    Serviciul 112

  • Serviciul 112
    © Sputnik / Miroslav Rotari

    Serviciul 112

  • Serviciul 112
    © Sputnik / Miroslav Rotari

    Serviciul 112

  • Serviciul 112
    © Sputnik / Miroslav Rotari

    Serviciul 112

  • Serviciul 112
    © Sputnik / Miroslav Rotari

    Serviciul 112

  • Serviciul 112
    © Sputnik / Miroslav Rotari

    Serviciul 112

Tematic
Aproximativ 68 la sută din apelurile efectuate zilnic la Serviciul 112 sunt false

Moldova are 12 locomotive noi: Iată cât au costat și de unde au fost aduse - FOTO

46
(reînnoit 09:25 15.07.2020)
  • Întreprinderea de Stat Calea Ferată din Republica Moldova a primit 6 locomotive noi
  • Cele 6 locomotive noi au ajuns din Khazastan în Moldova
  • CFM a primit 6 locomotive noi
  • Locomotivele au fost asamblate în Khazastan
  • În Moldova, pentru prima dată în 30 de ani, au fost procurate 12 locomotive noi
  • Așa arată cabina locomotivelor noi
  • Locomotivele for fi utilizate atât la transportarea mărfurilor, cât și a călătorilor
  • La evenimentul de întâmpinare a locomotivelor a participat și președintele Igor Dodon
Pentru prima dată în ultimii 30 de ani, în Republica Moldova au fost procurate 12 locomotive noi. Acestea vor fi folosite atât pentru transportarea călătorilor, cât și a mărfurilor.

CHIȘINĂU, 15 iul - Sputnik. Republica Moldova a procurat 12 locomotive noi, pentru prima dată în ultimii 30 de ani. Locomotivele au costat 45 de milioane

de euro, bani oferiți în cadrul unui proiect finanțat de BERD, BEI și UE. Locomotivele sunt americane și au fost asamblate în Kazahstan. 

''Este o zi istorică pentru Întreprinderea de Stat Calea Ferată din Republica Moldova pentru că în premieră pentru toată perioada de independență a Republicii Moldova se fac astfel de investiții în revigorarea parcului de tehnică și restabilirea Căii Ferate'', a menționat președintele Igor Dodon. 

''Locomotivele nu doar vor eficientiza activitatea Căii Ferate și vor răspunde necesităților cetățenilor, dar și vor susține antreprenorii din Republica Moldova ca să-și livreze marfa pe piața internă și externă. Această investiție va micșora consumul și cheltuielile pentru întreținerea locomotivelor, la fel va scădea timpul de transport a mărfii pe tronsoanele căii ferate și, cu siguranță, va crește viteza circulației", a declarat ministrul Economiei, Sergiu Răilean. 

Cea mai veche locomotivă din Moldova are 50 de ani, iar ultima achiziție a fost făcută în anul 1991

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

46
  • Întreprinderea de Stat Calea Ferată din Republica Moldova a primit 6 locomotive noi
    © Photo : Miroslav Rotari.

    Întreprinderea de Stat "Calea Ferată din Moldova" a primit 6 locomotive noi

  • Cele 6 locomotive noi au ajuns din Khazastan în Moldova
    © Photo : Miroslav Rotari.

    Cele 6 locomotive noi au ajuns din Khazastan în Moldova

  • CFM a primit 6 locomotive noi
    © Sputnik / Cătălina Cernei

    CFM a primit 6 locomotive noi

  • Locomotivele au fost asamblate în Khazastan
    © Photo : Miroslav Rotari.

    Locomotivele au fost asamblate în Khazastan

  • În Moldova, pentru prima dată în 30 de ani, au fost procurate 12 locomotive noi
    © Sputnik / Cătălina Cernei

    În Moldova, pentru prima dată în 30 de ani, au fost procurate 12 locomotive noi

  • Așa arată cabina locomotivelor noi
    © Photo : Miroslav Rotari.

    Așa arată cabina locomotivelor diesel

  • Locomotivele for fi utilizate atât la transportarea mărfurilor, cât și a călătorilor
    © Sputnik / Cătălina Cernei

    Locomotivele for fi utilizate atât la transportarea mărfurilor, cât și a călătorilor

  • La evenimentul de întâmpinare a locomotivelor a participat și președintele Igor Dodon
    © Photo : Miroslav Rotari.

    La evenimentul de întâmpinare a locomotivelor a participat și președintele Igor Dodon

Tagurile:
gara, tren, locomotive


Загрузка...

Muzeul-rezervație "Țarskoe Selo" și-a redeschis ușile pentru vizitatori

33
(reînnoit 19:33 14.07.2020)
  • Rând de persoane la intrarea în Palatul Ecaterinei de la reședința imperială „Țarskoe Selo”.
  • Vizitatori, în camera de chihlimbar a Palatului Ecaterinei de la reședința imperială ”Țarskoe Selo”.
  • Palatul Ecaterinei de la reședința imperială „Țarskoe Selo”.
  • O femeie în vizită la Palatul Ecaterinei la reședința imperială ”Țarskoe Selo”.
  • Sala Cavalerilor la Palatul Ecaterinei la reședința imperială ”Țarskoe Selo.
  • Vizitatori la Palatul Ecaterinei la reședința imperială ”Țarskoe Selo.
  • Exponate de muzeu în una din sălile Palatului Ecaterinei la reședința imperială ”Țarskoe Selo.
  • Vizitatori la Palatul Ecaterinei la reședința imperială ”Țarskoe Selo.
  • Vizitatori în camera de chihlimbar a Palatului Ecaterinei de la reședința imperială ”Țarskoe Selo”.
  • Scara principală din Palatul Ecaterinei la reședința imperială ”Țarskoe Selo”.
  • O femeie în vizită la Palatul Ecaterinei la reședința imperială ”Țarskoe Selo”.
  • Poarta de Aur de la reședința imperială „Țarskoe Selo”
În Sankt Petersburg, în ”Tsarskoe Selo”, s-a reluat excursiile. Însă rămân valabile mai multe restricții din cauza epidemiei de coronavirus. Astfel, în prezent este practicabil un singur traseu pentru vizitatori.

Acesta include sălile Marelui Enfilade, Sala de Chihlimbar, Sala Mare, sălile memoriale ale lui Alexandru I și expoziția permanentă ”Romanovii în Țarskoe Selo”. În săli va trebui să mergeți într-o singură direcție pentru a evita oamenii care vin în întâmpinre și pentru a evita aglomerările de oameni în camerele mici.

Gizii nu activează. Vizitatorilor li se oferă ghiduri audio gratuite. De asemenea, folosind codul QR, vă puteți configura gadgeturile și vă puteți plimba prin săli cu ele.

Potrivit conducerii muzeului, dacă anterior se puteau afla în muzeu până la 800 de vizitatori, acum numărul lor a fost limitat la 100. Fluxul de persoane care vor intra va fi controlat prin bilete electronice. Nu este permis aflarea într-o sală a unui numă mai mare de cinci persoane.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

33
  • Rând de persoane la intrarea în Palatul Ecaterinei de la reședința imperială „Țarskoe Selo”.
    © Sputnik / Alexei Danichev

    Rând de persoane la intrarea în Palatul Ecaterinei de la reședința imperială „Țarskoe Selo”.

  • Vizitatori, în camera de chihlimbar a Palatului Ecaterinei de la reședința imperială ”Țarskoe Selo”.
    © Sputnik / Alexei Danichev

    Vizitatori, în camera de chihlimbar a Palatului Ecaterinei de la reședința imperială ”Țarskoe Selo”.

  • Palatul Ecaterinei de la reședința imperială „Țarskoe Selo”.
    © Sputnik / Alexei Danichev

    Palatul Ecaterinei de la reședința imperială „Țarskoe Selo”.

  • O femeie în vizită la Palatul Ecaterinei la reședința imperială ”Țarskoe Selo”.
    © Sputnik / Alexei Danichev

    O femeie în vizită la Palatul Ecaterinei la reședința imperială ”Țarskoe Selo”.

  • Sala Cavalerilor la Palatul Ecaterinei la reședința imperială ”Țarskoe Selo.
    © Sputnik / Alexei Danichev

    Sala Cavalerilor la Palatul Ecaterinei la reședința imperială ”Țarskoe Selo".

  • Vizitatori la Palatul Ecaterinei la reședința imperială ”Țarskoe Selo.
    © Sputnik / Alexei Danichev

    Vizitatori la Palatul Ecaterinei la reședința imperială ”Țarskoe Selo".

  • Exponate de muzeu în una din sălile Palatului Ecaterinei la reședința imperială ”Țarskoe Selo.
    © Sputnik / Alexei Danichev

    Exponate de muzeu în una din sălile Palatului Ecaterinei la reședința imperială ”Țarskoe Selo".

  • Vizitatori la Palatul Ecaterinei la reședința imperială ”Țarskoe Selo.
    © Sputnik / Alexei Danichev

    Vizitatori la Palatul Ecaterinei la reședința imperială ”Țarskoe Selo".

  • Vizitatori în camera de chihlimbar a Palatului Ecaterinei de la reședința imperială ”Țarskoe Selo”.
    © Sputnik / Alexei Danichev

    Vizitatori în camera de chihlimbar a Palatului Ecaterinei de la reședința imperială ”Țarskoe Selo”.

  • Scara principală din Palatul Ecaterinei la reședința imperială ”Țarskoe Selo”.
    © Sputnik / Alexei Danichev

    Scara principală din Palatul Ecaterinei la reședința imperială ”Țarskoe Selo”.

  • O femeie în vizită la Palatul Ecaterinei la reședința imperială ”Țarskoe Selo”.
    © Sputnik / Alexei Danichev

    O femeie în vizită la Palatul Ecaterinei la reședința imperială ”Țarskoe Selo”.

  • Poarta de Aur de la reședința imperială „Țarskoe Selo”
    © Sputnik / Alexei Danichev

    Poarta de Aur de la reședința imperială „Țarskoe Selo”

Tagurile:
muzeu
Tematic
Destinații turistice din Moldova pe care le puteți vizita vara aceasta
Bibliotecile Rusiei - Unele dintre cele mai frumoase și mai mari din lume


Загрузка...
Strada 31 August. Foto de arhivă

Foto: Cum va arăta după modernizare strada 31 August din Chișinău detalii surprinzătoare

0
(reînnoit 12:03 15.07.2020)
PNUD Moldova a oferit detalii despre felul în care va fi modernizată strada 31 August 1989 din Chișinău. Această organizație a oferit sprijin Primăriei Chișinău la elaborarea proiectului de reamenajare, contractând o companie specializată.

CHIȘINĂU, 15 iul – Sputnik. Reamenajarea străzii 31 August 1989 va începe prin septembrie 2020, după organizarea unei licitații pentru executarea lucrărilor, a anunțat primarul general al Chișinăului, Ion Ceban. Strada va fi renovată conform unui proiect realizat de PNUD Moldova, iar banii au fost oferiți de două organisme financiare europene - Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și Banca Europeană de Investiții (BEI).

Proiect de modernizare a străzii 31 august 1989
© Photo : PNUD Moldova
Proiect de modernizare a străzii 31 august 1989

PNUD Moldova (Oficiul pentru Moldova al Programului Națiunilor Unite pentru Dezvoltare) a dezvăluit astăzi detalii interesante despre proiect. Strada 31 august 1989, conform viziunii proiectanților, va deveni „un coridor verde care va conecta Parcul Valea Trandafirilor cu Parcul Dendrariu”.

Replanificarea străzii presupune transformarea ei într-un spațiu public ce le-ar oferi locuitorilor posibilitatea să utilizeze toate modurile de deplasare, inclusiv mersul pe jos. Astfel ar fi asigurat confortul pentru toți oamenii – pietoni, cicliști, utilizatori de scaune rulante. Totodată, ar fi obținută fluidizarea și acomodarea traficului generat de transportul public și privat.

Pentru a utiliza eficient spațiul, pe arteră va fi păstrată banda de circulație pentru transportul rutier, iar spațiile de parcare vor fi amenajate paralel carosabilului. Este prevăzută și o pistă pentru bicicliști, cu sens dublu de circulație.

„Pentru a încuraja mobilitatea urbană, este nevoie de a schimba paradigma de utilizare a spațiului urban prin centrarea pe om, și nu pe mașină. Favorizarea folosirii vehiculelor prietenoase mediului, utilizarea eficientă a transportului public și dezvoltarea transportului alternativ, pornesc în primul rând de la planificarea corectă a străzilor”, a explicat Inga Podoroghin, specialistă de programe la PNUD Moldova.

Potrivit explicației specialiștilor de la PNUD Moldova, în prezent strada 31 August 1989 este folosită mai mult în calitate de arteră de circulație a transportului motorizat privat. Lungimea străzii nu depășește 3 km și într-o zi aglomerată găzduiește peste 800 de automobile, parcarea cărora nu este sistematizată și reglementată. Spațiul destinat transportului alternativ (bicicletă, role, transport electric individual) lipsește în totalitate.

„Datorită amplasării sale, această stradă are un potențial considerabil pentru pietoni și cicliști, însă care acum este foarte puțin valorificat. De beneficiile acestei transformări se vor bucura nu doar locuitorii din zonele de proximitate față de aceste parcuri, dar și din întregul oraș, căci va fi asigurată o conexiune alternativă de mobilitate pe direcția Centru și astfel se va micșora presiunea pe sistemul de transport public și privat”, a constatat și Ion Ceban, primarul general al municipiului Chișinău.

PNUD Moldova a anunțat că, în perspectivă, va fi dezvoltat un coridor similar între Parcul Valea Morilor și Sectorul Râșcani, care va intersecta strada 31 August 1989.  Astfel va fi creată o rețea de nivel orășenesc pentru transportul alternativ, care va spori nivelul confortului vieții urbane, va diminua presiunea pe sistemul public de transport și sănătate și va fortifica echilibrul ecologic în oraș.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

0
Tagurile:
Chișinău, modernizare, str. 31 August
Tematic
Ce se va întâmpla cu strada 31 August din Chișinău în viitorul apropiat – Foto


Загрузка...