Criză, bănci

Criza bancară - un instrument de eliminare a suveranităţii financiare?

(reînnoit 18:33 07.07.2016)
Sistemul monetar internaţional se bazează pe capacitatea nelimitată de a tipări monedă şi pe abilitatea Americii de a impune dolarul prin forţă, a precizat pentru Sputnik Radu Bogdan Herzog, expert în Relaţii Economice Internaţionale.

BUCUREŞTI, 7 iulie – Sputnik. Miercuri, 6 iulie, preşedintele Societe Generale, Lorenzo Bini Smaghi, a declarat că sistemul bancar din Italia este într-o criză serioasă ce s-ar putea extinde foarte repede la nivel global.

Radu Bogdan Herzog este licențiat în Relații Economice Internaționale cu studii avansate în Statele Unite ale Americii la Rutgers University. Referindu-se la starea economiei mondiale, economistul a declarat că “tot sistemul se bazează pe capacitatea de a tipări monedă nelmitat, "out of thin air", şi pe capacitatea Americii de a impune cu forţa, dacă e nevoie, acceptatea acestor monezi, în special a dolarului în ţările furnizoare de forţă de muncă şi de materii prime”.

Vorbim de o maşină de tipărit bani, aflată în mâinile private ale Rezervei Federale. Acestă maşină, argumentează expertul, este complet necenzurată după ruperea conversiei în aur pe vremea lui Nixon şi îşi găseşte contrapartida în mecanismele monetare europene, care însă nu beneficiază de atuul militar şi de obligaţiuni centralizate precum bondurile de trezorerie americane.

“Adică în Europa obligaţiunile sunt emise de ministerele de finanţe ale diferitelor ţări, nu de vreo trezorerie centralizată europeană. Marile fonduri speculative pot urmări declanşarea unei crize, tocmai pentru că datoriile insolvabile să fie preluate întâi individual de ţări şi ulterior de un buget european consolidate”, a conchis Bogdan Herzog pentru Sputnik.

Bogdan Herzog, mecanism, Criză, Bănci, România
O criză fără precedent a explodat în spitale
Supermarket

INCREDIBIL: Brânza tofu conține soluție de topit gheața de pe șosele

(reînnoit 10:52 09.08.2016)
Potrivit unui studiu realizat de Asociația Pro Consumatori (APC) privind calitatea produselor vegetale comercializate de marile lanțuri de supermarketuri, multe produse conțin aditivi și ingrediente folosite ca materiale antiderapante.

BUCUREȘTI, 09 aug — Sputnik. Asociaţia Pro Consumatori a achiziţionat, în vederea realizării studiului, preparate şi semipreparate din supermarketuri, cercetarea a fost realizat de o echipă de experţi, coordonată de conf. univ. dr. Costel Stanciu.

Rezultatele obținute în urma analizei sunt incredibile. Brânza tofu conţine soluţie care se folosește la îndepărtarea gheții de pe șosele (clorură de calciu), fasolea bătută se face cu benzoat de sodiu, sorbat de sodiu şi acid citric, iar salata Humus are benzoat de sodiu, sorbat de potasiu şi acid citric, chifteluţele de legume au caragenan şi gumă de guar.

„Clorura de calciu se obţine din calcar, prin reacţie cu acidul clorhidric sau ca produs secundar la obţinerea sodei. Cea mai largă utilizare, în ultimii şi viitorii ani, a clorurii de calciu vizează prevenirea formării gheţii şi îndepărtarea acesteia de pe şosele", a declarat prof. univ. dr. Ion Schileru, pentru cugetliber.ro.

Conținut, Brânza tofu, securitate alimentară, Supermarket, România

Bani, dolar, portmoneu

Isărescu se opune publicării salariilor funcţionarilor din BNR

(reînnoit 17:28 08.08.2016)
Guvernatorul Băncii Naționale a României, Mugur Isărescu, a declarat că va vota împotriva publicării salariilor directorilor din banca centrală din cauza faptului că aceștia lucrează într-o piață internațională și trebuie plătiți concurențial cu cei din alte țări.

BUCUREŞTI, 8 aug — Sputnik. Mugur Isărescu este de acord cu publicarea veniturilor membrilor Consiliului de Administraţie, dar nu accept şi publicarea salariilor pe care le au directorii şi şefii de servicii, conform profit.ro

Guvernatorul BNR a precizat că spre sfârşitul lunii, Consiliul de Administraţie va publica trei elemente cu privire la salarizarea BNR.

"Vom stabili care este gradul de acoperire: ne ducem și cu directorii, și pe la șefii de servicii sau rămânem doar noi, cei din CA. Eu, personal, am să mă opun și am să votez împotriva publicării salariilor directorilor. Această instituție este una care lucrează în piața internațională", a menţionat Isărescu.

El a mai spus că în afară de 3-4 bănci nordice, nicio țară europeană nu își publică salariile directorilor pentru că ele fac parte din concurența instituțională şi trebuie plătiţi ca atare.

Isărescu a declarat că are un salariu lunar de 13 601 Euro, însă ulterior au venit contestatari în opinia publică potrivit cărora câștigul ar fi în realitate mult mai mare dacă includem bonusurile. Opinia public este interesată dacă salariul guvernatorului BNR depăşeşte nivelul de 40 de salarii medii pe economie, reperul care a declanșat în urmă cu 6 ani scandalul care l-a avut în centru pe șeful băncii centrale din Ungaria.

Totodată, el nu a indicat dacă veniturile totale sunt sub sau peste acest reper.

Publicare, Salarii, BNR, Mugur Isărescu, România
Adjunctul guvernatorului BNR a fost reținut pentru luare de mită

La ce ne putem aștepta de la "EpiVacCorona": Totul despre vaccinul peptidic anti-COVID-19

(reînnoit 20:13 22.01.2021)
Vaccinul "EpiVacCorona" are o eficiență imunologică de 100%, potrivit Centrului "Vector" din Novosibirsk, care l-a dezvoltat.

CHIȘINĂU, 22 ian – Sputnik, Tatiana Piciughina. Vaccinul "EpiVacCorona" este un preparat sintetic format din fragmente mici de proteină spike SARS-CoV-2 – agentul cauzal al COVID-19. Vaccinul este testat acum pe mai bine de trei mii de voluntari. În același timp, el a intrat în circulația civilă. Se raportează că are foarte puține efecte secundare, respectiv este potrivit și pentru persoanele în vârstă. Ce trebuie să știe despre acest preparat cei care doresc să se vaccineze cu el – în materialul Sputnik.

Din ce este făcut vaccinul "EpiVacCorona"?

Din trei fragmente scurte ale proteinei spike de coronavirus SARS-CoV-2, care sunt atașate la proteina purtătoare. Aceste fragmente se numesc peptide, de unde și denumirea vaccinului – peptidic. Proteina purtătoare include în sine fragmente de proteină nucleocapsidă, care înconjoară ARN-ul coronavirusului. În calitate de substanță care îmbunătățește răspunsul imun – adjuvant – a fost ales hidroxidul de aluminiu. De asemenea, vaccinul include în sine compuși auxiliari și apă. Toate componentele sunt sintetice.

Ce peptide sunt incluse în vaccin?

După cum a fost informată agenția RIA Novosti de către Centrul de Cercetare de Stat "Vector”, peptidele vaccinale conțin în principal epitopi de celule B, proteina purtătoare servind ca sursă de epitopi T helper. Să explicăm ce înseamnă asta.

SARS-CoV-2 este o moleculă de ARN protejată de un țesut protector extern – o nucleocapsidă. Toate acestea se află într-un sac lipidic, decorat în exterior, ca o coroană, cu proteine mari ​​spike. Din acest motiv se și vorbește despre coronavirus.

Proteinele spike ajută particula virală să se agațe de celula umană și să intre înăuntru. În numeroase studii s-a descoperit faptul că "spinii" acestor proteine provoacă cel mai mare răspuns imun în organism. În terminologia biologilor, o proteină spike este un antigen.

Molecula acestei proteine ​​este foarte mare și conține porțiuni speciale – epitopi. Aceștia sunt recunoscuți de către celulele sistemului imunitar, care de altfel și activează mecanismul de combatere a infecției.

"Există epitopi B și epitopi T. Primii sunt numiți determinanți antigenici – porțiuni ale unei molecule de antigen care se leagă de anticorpi. Dar mai întâi aceste porțiuni se leagă de receptorii limfocitelor B și încep procesul de transformare a acestora în celule plasmatice capabile să producă anticorpi", spune profesoara Ekaterina Kolesanova, șeful laboratorului de inginerie peptidică din cadrul Institutului de Chimie Biomedicală V. N. Orehovici.

Cu toate acestea, nu totul este atât de simplu. Antigenul este absorbit de limfocitul B ca parte a veziculelor endosomice și se divizează acolo în fragmente mici. Proteinele care alcătuiesc principalul complex de histocompatibilitate de clasa a II-a se leagă de endozomi. "Aceste proteine ​​prind unele fragmente de antigen, de obicei au o lungime de 14-20 reziduuri de aminoacizi lungi, care nu se aseamănă cu fragmentele proteinelor ​​organismului gazdă. Aici are loc recunoașterea propriu-străin", continuă expertul.

Mai departe, proteinele complexului principal de histocompatibilitate, împreună cu fragmente de antigen, se expun pe suprafața limfocitelor B. Și aici deja sunt recunoscute de celulele speciale ale sistemului imunitar – T helpers. Ele se leagă de limfocitele B și le activează. "Pentru ca un vaccin să producă anticorpi, acesta trebuie să conțină atât epitopii B, cât și epitopii T helper ai antigenilor patogeni", subliniază profesoara Kolesanova.

Cum funcționează vaccinul?

Ca rezultat al vaccinării, proteina purtătoare livrează toate cele trei peptide către limfocitul B uman. Ele îl activează și încep să se producă anticorpi de protecție – imunoglobuline. Fiecare epitop B este responsabil pentru sinteza unei imunoglobuline unice. Mai întâi se formează anticorpii de clasa M (IgM), apoi – IgG, dar ei rămân în sânge cel mai mult timp, indicând imunitatea.

Centrul "Vector" confirmă faptul că anticorpii, care rezultă din vaccinare, sunt specifici proteinei spike a coronavirusului. Serurile de sânge de la voluntarii imunizați prezintă activitate de neutralizare a virusului. Acest lucru înseamnă că anticorpii sunt capabili nu numai să recunoască coronavirusul, ci și să îl distrugă.

"EpiVacCorona" conține coronavirus sau alt virus?

Nu conține viruși și nici părți ale acestora. Prin acest lucru acest vaccin și se diferențiază de "Sputnik V", care conține adenovirusuri. "EpiVacCorona" nu conține ARN, ADN, niciun fel de ingrediente vii, conservanți sau antibiotice. Compoziția este descrisă în detaliu pe site-ul Rospotrebnadzorului, precum și în instrucțiile vaccinului, disponibile pe Internet.

Vaccinul Sputnik V