Parlament

Deputații se gândesc ce facă cu demnitarii care fură mai mult de jumate de milion

138
(reînnoit 11:47 24.03.2018)
Parlamentul de la Chișinău se gândește la ce e de făcut cu funcționarii și demnitarii care fură mai mult de jumătate de milion de lei.

CHIȘINĂU, 24 mart – Sputnik. Mecanismul privind declararea și controlul averilor și intereselor personale ar putea fi modificat. 

Un proiect de lege, votat în prima lectură de deputații de la Chișinău, prevede că dacă o persoană în exercitarea atribuțiilor în sectorul public a luat o decizie în vederea obținerii unui avantaj patrimonial a cărui valoare depășește 500 de mii de lei se pedepseşte cu amendă în mărime de la 500 de mii la 750 de mii de lei sau cu închisoare până la 3 ani sau cu privarea de dreptul de a ocupa funcţii publice pe un termen de la 5 la 7 ani. Aceeași pedeapsă se va aplica și în cazurile când decizia va fi luată în favoarea soţului, concubinului, sau altei rude până la gradul II inclusiv.

Totodată, se propune ca persoanele cu funcţii de demnitate publică, în asemenea cazuri să fie pedepsite cu amendă în mărime de la 750 de mii la un milion de lei sau cu închisoare de la 2 la 5 ani și cu privarea de dreptul de a ocupa funcţii publice pe un termen de la 5 la 10 ani.

Încălcarea regimului juridic al incompatibilităţilor şi nesoluţionarea în termenul legal, precum și folosirea în interes privat a simbolurilor oficiale se sancţionează cu amendă de la 2 500 la 3 000 de lei aplicată persoanei fizice și de la 6 000 la 10 000 de lei pentru persoanele cu funcţii de răspundere.

Alte modificări se referă la stabilirea unor noi competenţe Consiliului de Integritate (CI).  Acesta va verifica, de rând cu declaraţiile de avere şi interese ale conducerii Autorității Naționale de Integritate şi declaraţiile inspectorilor de integritate. Totodată, se propune ca membrii CI din societatea civilă să beneficieze de o indemnizaţie în mărime de a 1/20 parte din salariul preşedintelui ANI, ceea ce reprezintă cu aproximaţie o sumă de 1000 de lei per fiecare şedinţă, dar nu mai mult decât pentru 4 şedinţe pe lună.  

De asemenea, noile prevederi  propun  o listă a abaterilor disciplinare pentru care vor purta răspundere inspectorii de integritate.

Pentru situaţiile când persoanele  nu vor depune declaraţiile de avere, în pofida somaţiilor inspectorilor de integritate, se propune ca aceștia să iniţieze din oficiu controlul şi să sesizeze organul de urmărire penală sau organul fiscal în vederea determinării existenţei elementelor unei infracţiuni sau verificării respectării regimului fiscal.

Începe distribuirea chitanţelor cu noul impozit pe avere>>>

Modificările propuse includ și noi categorii de subiecţi ai declarării: membrii Consiliului de supraveghere, Comitetului executiv şi angajaţii Băncii Naţionale a Moldovei, membrii şi angajaţii Comisiei Naţionale a Pieţei Financiare, dar şi membrii Consiliului de Observatori al IPN  Compania ”Teleradio-Moldova”.


138
Tagurile:
declaratie, impozit, demnitari, avere, Parlament
Tematic
Ministrul Finanţelor va lua la ochi întreaga avere a persoanei
Declaraţie de avere pe 98 de pagini: Veniturile preşedintelui american
Ghimpu îşi vinde un apartament pentru a nu plăti impozitul suplimentar pe avere
Dorel Noroc

Cât ne-ar putea costa importul mașinilor de peste 10 ani

149
(reînnoit 13:51 26.11.2020)
Ministerul Finanțelor anunță că a finalizat procesul de consultare publică a proiectului politicii bugetar-fiscale și vamale pentru anul 2021. Subiectul a fost discutat în cadrul emisiunii "Contrapunct" cu Secretarul de Stat la Ministerul Finanțelor Dorel Noroc.
Cât ne-ar putea costa importul mașinilor de peste 10 ani

Autoritățile vor să anuleze orice restricții privind vârsta la importul mijloacelor de transport. În schimb, automobilele mai vechi de zece ani vor avea o creştere considerabilă a accizelor de import proporţional vârstei, iar fiecare an în plus la vechimea maşinii va majora substanţial mărimea accizului vamal care va trebui achitat.

"Am introdus un sistem de accizare care va crește odată cu creșterea vârstei mașinii. Am exclus prohibițiile și pentru autoturisme, și camioane, și autobuse, introducând un sistem de accizare în funcție de vârsta mașinii", a declarat Dorel Noroc.

Oficialul mai spune că, prin aplicarea acestor măsuri, autoritățile vor descuraja importul unităților de transport vechi în favoarea stimulării importului de mașini noi. Sistemul de taxare ar putea ajunge chiar la 80-90 la sută din valoarea mașinii vechi. Astfel, dacă proiectul va fi votat în plenul Parlamentului, atunci de anul viitor moldovenii vor putea importa mașini cu o vârstă de peste zece ani, dar taxele vor fi mult mai mari. 

De menționat că, în prezent, automobilele pot fi importate în Republica Moldova doar dacă au o vârstă de până la 10 ani.

Mai multe informații aflați din interviul audio atașat.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

149
Tagurile:
10 ani, mașini, import
Tematic
Din 2021, mașini mai vechi de 10 ani: Iată în ce condiții


Загрузка...
Marin Marcel

Strategia pentru Tineret 2020: Lacunele din domeniu

30
Implementarea Strategiei pentru Tineret 2020 a fost finalizată, însă unele probleme ale tinerilor au rămas nesoluționate. Subiectul a fost discutat cu șeful Direcției Tineret a Ministerului Educației, Culturii și Cercetării Marin Marcel.
Strategia pentru Tineret 2020: Lacunele din domeniu

Ministerul Educației, Culturii și Cercetării a evaluat rezultatele Strategiei pentru Tineret 2020, care a fost implementată în ultimii 6 ani. Acestea scot în evidență lacunele și dificultățile cu care se confruntă tinerii. 

Potrivit șefului Direcției Tineret a Ministerului Educației, Culturii și Cercetării Marin Marcel, eficiența consiliilor de tineret din întreaga țară depinde de mai mulți factori și, nu în ultimul rând, de cooperarea cu administrațiile publice locale.

"Consiliile de tineret sunt menite să promoveze interesele tinerilor din țara noastră. Tinerii se întrunesc, discută problemele cu care se confruntă și vin cu propuneri pentru soluționarea acestora către autorități. Cu regret, am constatat că există o cooperare intersectorială nu atât de eficientă precum ne-am fi dorit", a declarat Marin Marcel.

Reprezentantul Ministerului Educației a menționat că pe parcursul mai multor ani s-a încercat promovarea ideii creării unei agenții care ar oferi suport metodologic administrațiilor publice locale și lucrătorilor în ceea ce privește activitatea tinerilor. 

Deocamdată, un asemenea centru nu există în Republica Moldova.

De menționat este că în țara noastră activează peste 100 de consilii de tineret, care au misiunea de a promova interesele tinerilor din țara noastră.

Se propune organizarea forumurilor raionale și municipale, prin care sunt mobilizați tinerii din localități, reprezentanții societății civile, specialiști din diferite domenii, structuri abilitate sau care au tangență cu politicile de tineret, factori de decizie din cadrul autorității publice locale și centrale.

Mai multe informații aflați din interviul audio atașat.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

30
Tagurile:
Ministerul Educaței, tineri, 2020
Tematic
Opinie: Adevăratul motiv pentru care tinerii au ieșit la vot


Загрузка...
Drum

Șantier fără sfârșit! Încă un an pentru reabilitarea drumului Chișinău-Sculeni

0
(reînnoit 16:08 26.11.2020)
Termenul de reabilitare a drumului R1 Chișinău-Ungheni-Sculeni a fost extins. Iată când va fi dat în exploatare.

CHIȘINĂU, 26 nov – Sputnik. Termenul de reabilitare a drumului R1 Chișinău-Ungheni-Sculeni a fost din nou extins. Astfel, cel puțin până la finele anului 2022 acest drum nu va fi dat în exploatare.

Un amendament la Contractul de finanțare dintre Republica Moldova și Banca Europeană de Investiții a fost ratificat astăzi de deputați. Documentul prevede „extinderea datei finale de disponibilitate a mijloacelor financiare acordate în baza Contractului de finanțare până la 30 noiembrie 2021” și prelungirea perioadei de implementare a proiectului propriu-zis până la 31 decembrie 2022. 

Contractul de finanțare semnat între Republica Moldova și BEI are o valoare totală de 75 de milioane de euro și a fost ratificat în aprilie 2011. Extinderea termenului de implementare a proiectului de reabilitare a drumurilor a fost solicitată de Guvernul Republicii Moldova.

Precizăm că termenul de dare în folosință a drumului Chișinău-Ungheni-Sculeni a fost prelungit și anul trecut. Asta deși lucrările la acest drum trebuiau să fie terminate încă acum patru ani.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

0
Tagurile:
drum național, drumuri bune, drumuri rele, drum blocat, drumuri


Загрузка...