Puncte mobile de vaccinare

Ai reușit te vaccinezi? Străzile unde staționează astăzi troleibuzul și autobuzul

53
(reînnoit 14:45 03.06.2021)
Campania de vaccinare mobilă continuă și în această săptămână. Iată unde staționează astăzi autobuzul și troleibuzul care au fost transformate în puncte mobile de imunizare.

CHIȘINĂU, 3 iun - Sputnik. Cele două vehicule staționează, conform unui grafic, în locuri prestabilite în Chișinău și în suburbii. Astfel, astăzi, troleibuzul transformat în centru mobil de imunizare se află în sectorul Ciocana, mai exact pe bulevardul Mircea cel Bătrân, lângă magazin "Kaufland".

Autobuzul amenajat în centru mobil de vaccinare se află în comuna Dobrogea, lângă stația de autobuze.

La punctele mobile de vaccinare poate să se imunizeze oricine, indiferent de viza de reședință și locul de trai. Vaccinarea se poate face doar în baza actului de identitate. 

După imunizare, fiecare persoană primește certificatul care confirmă ca i-a fost administrată prima doză și este informată despre data pentru cea de-a doua doză.

Punctele mobile includ zona de triaj, zona de vaccinare și zona de monitorizare. La fel, a fost amenajat un spațiu special pentru eventualele cazuri de complicații post-vaccinare.

Scopul acestei campanii este de a facilita accesul populației la vaccinarea anti-COVID-19, în special, imunizarea tuturor doritorilor în imediata apropiere a locului de trai sau de muncă.

Până în prezent în Republica Moldova s-au vaccinat împotriva coronavirusului peste 439 de mii de oameni.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

53
Tagurile:
capitala, transport, VACCIN

Vaccin-gumă de mestecat

56
(reînnoit 16:02 18.06.2021)
Pe surse: Ministerul Apărării al Rusiei dezvoltă un preparat împotriva COVID-19 sub formă de gumă de mestecat.

CHIȘINĂU, 18 iun - Sputnik. Ministerul Apărării al Federației Ruse a început să creeze un nou preparat antiviral împotriva COVID-19 sub formă de gumă de mestecat, a declarat pentru RIA Novosti o sursă, apropiată de instituția militară.

Lucrările se desfășoară la cel de-al "48-lea Institut Central de Cercetare", a adăugat aceasta.

"Combinarea unei forme accesibile de utilizare cu proprietățile benefice ale preparatului va asigura un efect pozitiv în lupta împotriva răspândirii noii infecții cu coronavirus", a declarat interlocutorul agenției.

De asemenea, institutul creează un vaccin mucozal împotriva coronavirusului sub formă de pastilă.

"La finalizarea studiilor, acest vaccin va fi inclus în diferite scheme de tratament și va fi utilizat în calitate de supliment la mecanismele existente de utilizare a medicamentelor profilactice", a spus sursa.

Anul trecut, cel de-al 48-lea Institut Central de Cercetare al Ministerului Apărării, împreună cu Centrul Național de Cercetare pentru Epidemiologie și Microbiologie ʺGamaleiaʺ, a dezvoltat preparatul recombinat împotriva SARS-CoV-2 "Sputnik V".

56
Tagurile:
guma, VACCIN


Загрузка...
Спецборт МЧС России с вакциной Спутник V приземлился в аэропорту Кишинева

Dodon: Cred Sputnik V poate fi produs și în Moldova

115
(reînnoit 08:00 09.06.2021)
Liderul socialist a spus că a doua parte a ajutorului umanitar din Rusia sub forma vaccinului Sputnik V ar putea ajunge până la sfârșitul săptămânii.

CHIȘINĂU, 8 iun – Sputnik, Iulia Lipovaia. Cel de-al cincilea președinte al Republicii Moldova, Igor Dodon, care este și liderul Partidului Socialist, a spus când va ajunge în țară noastră cel de-al doilea lot de vaccin rusesc împotriva coronavirusului Sputnik V. totodată el a spus că este gata să se imunizeze cu doze din această partidă.

"Așteptăm în următoarele zile sau chiar înainte de sfârșitul acestei săptămâni al doilea lot de ajutor umanitar cu vaccinul Sputnik V, care este de 40 de mii de doze. Sunt gata să fiu vaccinat din acest lot. Pot să mă vaccinez chiar în mod public, care ar fi problema?", a declarat Dodon la un post public de televiziune.

Potrivit acestuia, pe lângă acest lot de ajutor umanitar, Republica Moldova are o înțelegere cu Rusia privind încheierea unui acord preliminar privind achiziționarea unui milion de doze de vaccin rusesc până la sfârșitul lunii iunie.

Dodon a vorbit și despre experiența diferitelor țări în producția „Sputnik V” și și-a exprimat încrederea că medicamentul poate fi produs în Moldova.

"Am început negocieri în acest sens cu partenerii noștri din Federația Rusă. Acest lucru este important, deoarece pandemia nu sa încheiat. Avem experiență, am avut întotdeauna produse farmaceutice bune", a conchis Dodon.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

115
Tagurile:
Dodon


Загрузка...
Mare

Cumperi bilet de vacanță de la agenție de turism, dar călătoria este anulată: Ce faci?

7
Mulți moldoveni se pomenesc în situația când își cumpără bilet de vacanță de la o agenție de turism, dar călătoria este anulată. În aceste condiții, oamenii își pun întrebarea dacă pot sau nu să-și întoarcă banii. Iată ce spun specialiștii.

CHIȘINĂU,18 iun - Sputnik. Specialiștii din cadrul Agenției pentru Protecția Consumatorului susțin că nu pot interveni imediat în cazurile în care cetățenii nu-și pot recupera investițiile făcute în pachetele turistice. Totuși, există pârghii ca angajații instituției să ia măsuri ulterior mult mai drastice.

"Nu putem obliga agențiile de turism să restituie contravaloarea serviciului nevalorificat pentru că există o lege care permite agențiilor de turism până în data de 31 decembrie 2021 să restituie integral valoarea pachetului turistic. Ulterior, dacă se depășește acest termen evident că deja va interveni Agenția, cu posibilitatea inclusiv de a solicita compensații pentru fiecare zi de întârziere", a precizat Nicolai Olarașu, șef al Direcției Relații cu Consumatorii și Mediul de Afaceri, ASP.

Specialiștii Agenției susțin că unele situații de acest gen sunt destul de greu de investigat. Nicolai Olarașu a adus și un exemplu.

"În prezent, există două sesizări din partea unei asociații de profil a agențiilor de turism prin care ne reclamă activitatea dubioasă a unui tur-operator din Ucraina, care a cumpărat o companie din Moldova și încearcă să inducă în eroare consumatorii, solicitând banii de la consumatori, fără ca aceștia să cunoască despre faptul că interacționează cu o firmă străină. Astfel, va fi mult mai dificil să obținem compensarea acelor cheltuieli suportate sau repunerea drepturilor consumatorului", a spus Nicolai Olarașu, șef al Direcției Relații cu Consumatorii și Mediul de Afaceri, ASP.

Sunt cazuri când reprezentanții companiilor de turism sesizează Agenția pentru Protecția Consumatorului pentru că nu sunt în stare să-și îndeplinească promisiunile. 

"Un tur-operator a fost în imposibilitatea să efectueze zboruri charter din cauza unei companii aeriene locale, întrucât aceasta are interdicție de a zbura în Turcia și atunci tur-operatorul a fost pus în dificultate de a identifica un nou zbor charter pentru a aduce turiștii în țară și de a onora contractele semnate. Și atunci ei ne-au sesizat pentru a decide în consecință și a contracara aceste fenomene oarecum periculoase pentru consumatori. Imposibilitatea de a onora aceste pachete turistice de către tur-operatori va duce la dificultăți pentru consumatori de a se odihni, căci uneori e greu de identificat o altă perioadă comodă pentru a călători. Chiar dacă se restituie banii, oamenii rămân dezamăgiți de agenție și de imposibilitatea de a ne odihni în perioada estivală stabilită", a menționat Nicolai Olarașu, șef al Direcției Relații cu Consumatorii și Mediul de Afaceri, ASP.

Inspectorii mai spun că reprezentanții agențiilor de turism sunt obligați să informeze turiștii despre toate riscurile care pot apărea până la plecare, dar și în timpul vacanței, inclusiv să-i anunțe despre măsurile care se aplică în perioada pandemică, cum ar fi necesitatea testului COVID-19 sau vaccinarea împotriva infecției. Oamenii pot cere un alt hotel dacă întâmpină dificultăți la cazare sau nu sunt mulțumiți de igiena și regimul de alimentare.

"Oamenii trebuie să cunoască interdicțiile care pot apărea, dar și costurile adiționale pentru transport, parcare sau de izolare. Toate trebuie să fie comunicate consumatorului, fiindcă în caz contrar, agenția de turism ar putea fi pasibilă de compensații sau să ofere consumatorului perioade de cazare cu regim echivalent celui propus. Recomandăm consumatorilor să păstreze discuțiile pe astfel de teme cu operatorii, dacă sunt prin rețelele de socializare, pentru a putea demonstra că au fost înaintate pretențiile", zice Nicolai Olarașu.

Pentru turiștii moldoveni care pleacă în vacanță în perioada estivală, Agenția pentru Protecția Consumatorului va lansa un număr de viber. Oamenii vor putea apela atunci când vor dori să depună sesizări în privința unei agenții de turism care și-a încălcat promisiunile contractuale. Persoanele vor primi consultație, iar când vor reveni în țară, le vor fi compensate pierderile. Mai multe detalii, vor fi plasate pe site-ul agenției.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova