Exerciții militare comune SUA - România

Care sunt perspectivele blocului militar Georgia–Moldova–Ucraina

173
(reînnoit 15:17 11.02.2021)
Ralierea și consolidarea statelor «de front» din Europa de Est pentru înfruntarea Rusiei este o sarcină strategică pentru Statele Unite, pe care vor încerca să o rezolve prin diverse metode, consideră expertul militar Aleksandr Hrolenko.

Ajustările și experimentele geopolitice ale Statelor Unite în regiunea Mării Negre sunt, în mod obiectiv, limitate de potențialul insuficient al partenerilor regionali dependenți și de suveranitatea provocatoare a Turciei, care nu are niciun interes în ceea ce privește destabilizarea.

Washingtonul trebuie să caute scheme nestandardizate și să atragă echipe de jucători-subcontractanți din ”a treia ligă” pentru a rezolva problemele globale.

Crearea unui bloc militar din vare să facă parte Ucraina, Georgia și Moldova este o inițiativă a Washingtonului. Ministrul ucrainean de Externe, Dmytro Kuleba, a dezvăluit săptămâna trecută detaliile conversației sale cu șeful Departamentului de Stat al SUA, Anthony Blinken. Kuleba a declarat că Kievul, cu sprijinul Washingtonului, va începe să formeze o alianță militară trilaterală, din care va face parte, pe lângă Ucraina, Georgia și Moldova. Declarațiile îndrăznețe ale liderilor de la Kiev nu provoacă, de obicei, o rezonanță semnificativă peste hotare, dar aici este vorba de un caz special – ideea a fost ”dată de sus”. Prin urmare, s-ar putea dovedi a fi o continuare mediată tehnologic a politicii dure a SUA față de Rusia.

Publicația poloneză wPolityce notează că președintele ucrainean, Vladimir Zelensky, aproape imediat după ”permisiunea” lui Blinken, a început să verifice pregătirea de luptă a trupelor din Donbass și a oprit transmisiunea posturilor TV ”prorusești” (în noaptea de 3 februarie).

În data de 10 februarie, Ucraina a adresat NATO o propunere provocatoare de a utiliza spațiul aerian din regiunea de informare a zborurilor (FIR) Simferopol pentru operațiunile sale. De parcă peninsula Crimeea nu ar fi făcut parte din componența Rusiei și nu ar fi acoperită de un sistem eșalonat de apărare antiaeriană.

Anterior, a existat un proiect de lege privind politica ucraineană unificată ”în perioada de tranziție”, în legătură cu Donbass și Crimeea rusă. Consolidarea ulterioară a statelor ”de front” (pentru început – Ucraina și Georgia) prin furnizarea de arme americane este destul de previzibilă și distructivă. La fel ca și creșterea vizibilă a prezenței militare a SUA în Marea Neagră, unde Forțele Aerospațiale Ruse și Marina Rusă distrug convențional până la doi distrugători americani pe săptămână (23 și 30 ianuarie).

Libertatea de navigație aeriană

Regiunea de informare a zborului (FIR) Simferopol (zonă de navigație aeriană) include regiunea Herson, Peninsula Crimeea și partea centrală a Mării Negre. Rutele aeriene internaționale peste Crimeea au fost interzise prin decizia Eurocontrol (Organizația Europeană pentru Siguranța Navigației Aeriene).

Centrul de dispecerat Simferopol funcționează sub controlul Rusiei, dat fiind faptul că spre Crimeea zboară doar avioanele companiilor aeriene rusești și numai din partea centrală a Federației Ruse. Cerul deasupra peninsulei și apele adiacente ale Mării Negre și Azov sunt protejate în mod eficient de Forțele Aerospațiale Ruse și de Marina Rusă. Prin urmare, invitația făcută de Ucraina aviației militare NATO de a zbura deasupra Crimeii este o ”ingeniozitate militară” insidioasă și un vis de nerealizat al Kievului (de a lupta cu mâinile altcuiva). Proiectul este total nerealist, cu pierderi mari și cu consecințe geopolitice grave.

”Libertatea de navigație” provocatoare (neautorizată de Rusia) a ambarcațiunilor de artilerie ucrainene în Strâmtoarea Kerci în toamna anului 2018 s-a încheiat pentru Forțele Armate ale Ucrainei cu arestarea rușinoasă a echipajelor și ambarcațiunilor. ”Libertatea de navigație aeriană” pe teritoriul Rusiei s-ar putea încheia mult mai dramatic. Cred că o astfel de ”creativitate” nu este convenabilă pentru NATO.

Intensificarea operațiunilor militare ale Forțelor Armate ale Ucrainei în Donbas, chiar cu sprijinul promis al Statelor Unite și la un nivel calitativ nou (în viitor – cu arme americane), va duce doar la noi victime în rândul cetățenilor ucraineni și la migrația ”frontului” spre vest. Poate că Kievul a uitat că, la cererea Rusiei, Miliția Populară din Donbass a oprit ofensiva în 2015 – după înfrângerea Forțelor Armate ale Ucrainei lângă Ilovaisk și Debalțeve. Rusia nu va permite niciodată represiunea (genocidul) populației vorbitoare de limbă rusă din estul Ucrainei (conform scenariului iugoslav), a declarat anterior președintele Rusiei Vladimir Putin.

În timp ce Kievul visează la o reînarmare din contul Statelor Unite și al Marii Britanii, la o recalificare forțelor armate și la lupte victorioase (acestea din urmă nu sunt garantate de standardele NATO), Rusia are un control sigur și de înaltă tehnologie asupra aproape întregului acvatoriu al Mării Negre cu ajutorul aviației militare, sistemelor de rachete de coastă, navelor și submarinelor Marinei Ruse. Și împreună cu Belarus, ”urmărește” Kievul de (la aproximativ 200 de km distanță) prin intermediul noilor exerciții strategice ”Zapad-2021”.

Răspuns adversarului

În clasamentul global al puterii militare Global Firepowe, Polonia ocupă onorabilul loc 23. Pentagonul promite să vină în ajutorul Varșoviei în termen de cinci zile, dar simulările recente pe computer ale unui posibil conflict cu vecinii săi din est sugerează că nu va fi nimeni care să o ajute. Ținând cont de problemele logistice, de un conflict de interese între statele majore militare și companiile feroviare private, transferul în cinci zile al trupelor americane în Polonia este o prognoză prea optimistă și o poziție de țintă (nu toți vor ajunge vii).

Pe acest fundal realist, ”separarea geografică” a Kievului și Tbilisi este descurajantă, ipoteticul bloc militar al Ucrainei (locul 25) și al Georgiei (locul 92) pare extrem de neconvingător. Moldova (locul 107, armata de 5000 de «baionete») are în general o Constituție «non-bloc». Însă ralierea și consolidarea statelor «de front» din Europa de Est pentru a înfrunta Rusia este o sarcină strategică pentru Statele Unite, pe care vor încerca să o rezolve prin diverse metode.

În 1992, politicianul american Paul Wolfowitz (la acea vreme, viceministru al Apărării – n.red.) a format doctrina politicii externe a SUA: prevenirea apariției unui stat sau a unei coaliții de state în spațiul post-sovietic care ar putea contesta poziția de lider a americanilor în lume. Conceptual, SUA și NATO încearcă să transforme spațiul post-sovietic într-o zonă slab populată, unde să aibă loc permanente conflicte militare (aceasta este cea mai bună garanție a securității țărilor occidentale).

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

173
Tagurile:
SUA, NATO, Moldova, Georgia, Ucraina, bloc militar
Tematic
"Subiect închis": Politolog, despre decizia Rusiei și SUA privind Tratatul New START
În Marea Neagră distrugătorul SUA este din nou "distrus": ce urmează?
Директор Службы внешней разведки РФ Сергей Нарышкин выступает на IX Московской конференции по международной безопасности.

Șeful SVR: De ce UE și SUA vorbesc despre o Rusie “malițioasă”

30
(reînnoit 19:09 24.06.2021)
Problemele dialogului dintre Rusia și Occident sunt cauzate de o diferența a abordărilor valorice, consideră șeful SVR, Serghei Narîșkin.

BUCUREȘTI, 24 iun – Sputnik. Directorul Serviciului de Informații Externe al Rusiei (SVR), Serghei Narîșkin, a declarat că o cauză a problemelor în dialogul cu Occidentul este diferența în abordările valorice, iar discuțiile despre o pretinsă activitate distructivă a Rusiei sunt necesare pentru a-și justifica incapacitatea de a-și rezolva problemele, transmite RIA Novosti.

“La o astfel de diferență fundamentală în abordările valorice, oare ar trebui să ne surprindă existența unor probleme în dialogul între Rusia și Occident, precum și tentativele permanente ale SUA și statelor UE de a explica toate problemele interne prin așa-numita activitate malițioasă a Moscovei”, a menționat Narîșkin la Conferința Internațională de Securitate de la Moscova.

Potrivit șefului SVR, spre deosebire de Occident, Rusia susține invariabil valorile generale umane.

“În contrapondere cu pseudovalorile liberale occidentale, Rusia și majoritatea statelor lumii apără adevăratele valori generale umane: respectul față de părinți, grija pentru copii, relația istorică, culturală și spirituală cu locul unde omul s-a născut și trăiește, susținerea virtuților și, în cele din urmă, dreptul popoarelor la o dezvoltare particulară”, a conchis Serghei Narîșkin.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

30
Tagurile:
Narîșkin


Загрузка...
Drapelele Federației Ruse și UE

UE vrea iasă din „spirala negativă” în relațiile cu Moscova

29
Șefii de stat și de guvern ai Uniunii Europene vor dedica o parte a summitului care va avea loc joi și vineri la Bruxelles stabilirii unei noi strategii în raport cu Rusia pentru a încerca să iasă din „spirala negativă” în relațiile UE - Moscova.

CHIȘINĂU, 24 iun – Sputnik. La opt zile după ce președinții Vladimir Putin și Joe Biden au avut o întrevedere la Geneva, Franța și Germania au sugerat miercuri organizarea unui summit UE-Rusia ca modalitate de îmbunătățire a relaţiilor afectate de crizele din Ucraina și Belarus, de chestiunea presupusei încălcări a drepturilor omului și de închiderea lui Alexeï Navalnîi.

UE a suspendat reuniunile la nivel înalt cu Moscova de la revenirea peninsulei Crimeea la Rusia în primăvara anului 2014.

În fața Bundestagului, cancelarul german a insistat asupra necesității ca cele 27 de state membre să încerce un contact direct cu Moscova și să creeze un spaţiu pentru dialog.

La reuniunea Consiliului European, care va avea şi o agendă dedicată relațiilor cu Turcia, politicii migraționiste și planului de redresare post-COVID, liderii UE vor lua în considerare un raport al Înaltului Reprezentant al UE pentru Politica Externă, Josep Borrell, cu privire la orientările strategice în viitoarea relaţie cu Moscova.

În acest document, serviciul diplomatic european avertizează cu privire la o „spirală negativă” în care se afundă legăturile dintre Bruxelles și Moscova, cu sancțiuni din partea ambelor părți. El propune ca noua stratege să se bazeze pe trei axe: „a riposta, a constrânge, a se angaja”.

„Din confruntarea ideilor apare înțelegerea”, a comentat un înalt diplomat european, îndoindu-se în acelaşi timp că o relație bazată pe încredere s-ar putea forma brusc între cele două părți.

Emmanuel Macron încercase fără succes, în septembrie 2019, să promoveze o îmbunătăţire a legăturilor cu Moscova prin primirea lui Vladimir Putin la Fort Brégançon, potrivit Sputnik France. 

Pentru unii diplomați europeni, îmbunătățirea relațiilor cu Moscova este o condiție prealabilă pentru organizarea unui summit cu președintele rus.

Dar chestiunile sensibile rămân. UE urmează să facă publică joi sau vineri o listă detaliată a sancțiunilor economice împotriva Belarusului.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

29
Tagurile:
Moscova, relații, Rusia, UE
Tematic
Putin, despre contraproductivitatea sancțiunilor UE împotriva Belarusului
Ce spune Zaharova despre noile principii ale UE în relațiile cu Rusia


Загрузка...
Adrian Candu

Candu: După scrutinul din 11 iulie ne așteaptă noi alegeri parlamentare anticipate