Decolarea avionului An-124 Ruslan

An-124 "Ruslan": De ce-i trebuie Rusiei reînvie producția gigantului avia

227
(reînnoit 15:39 05.03.2021)
Evenimentele alarmante din ultimii ani din Siria, Nagorno-Karabah și alte puncte fierbinți ale planetei au demonstrat importanța componentei grele a aviației militare de transport pentru transferul operativ de trupe, arme și mijloace materiale, notează expertul militar.

Avionul militar de transport greu și pentru distanțe mari An-124 "Ruslan", care de mai bine de 30 de ani rămâne a fi cel mai mare și mai avansat dintre omologii săi de serie din lume, poate obține un aspect modernizat și o a doua viață în Rusia.

În data de 2 martie, în timpul unei întâlniri la întreprinderea "Aviastar-SP" din Ulianovsk, ministrului Apărării, Serghei Șoigu, i s-a propus să reia producția aeronavei "An-124 Ruslan". Până în 2004, uzina de avioane din Ulianovsk a produs 36 din 56 de avioane de acest tip, iar în 2020 aici au fost reparate șase avioane An-124. Nivelul tehnologic al întreprinderii face posibilă restabilirea producției în serie a avioanelor "Ruslan" în cel mai scurt timp posibil.

Propunerea producătorilor de avioane din Ulianovsk nu este una ușoară, deoarece mai devreme o astfel de inițiativă a venit mulți ani la rând din partea Ministerului Apărării al Federației Ruse. Dar ceva încurcă acestui proiect în mod constant.

Astfel, decizia din 2006 de a relua producția serială a avioanelor "Ruslan" în Ulianovsk, în cooperare cu întreprinderile din Ucraina, a fost anulată, întrucât, timp de 8 ani, partea ucraineană așa și nu a instalat motoarele.

Ministerul Industriei și Comerțului al Federației Ruse a considerat că nu exista o nevoie urgentă de producere a avioanelor An-124 deoarece repararea flotei existente permitea exploatarea aeronavelor "Ruslan"  până la sfârșitul anilor 2040 (durat alor  de viață este 50000 de ore, 10000 de  zboruri sau 45 de ani). Pe de altă parte, aceeași instituție admite producerea unei aeronave de transport super-grele rusești similară cu An-124 după 2020. Poate că anume acum se deschid noi perspective pentru avioanele "Ruslan" și pentru aviația militară de transport rusească.

Военно-транспортный самолет Ан-124-100 Руслан
© Sputnik / Павел Лисицын
Zbor nocturn

 

Evenimentele alarmante din ultimii ani din Siria, Nagorno-Karabah și din alte puncte fierbinți ale planetei au demonstrat importanța componentei grele a aviației militare de transport pentru transferul operativ de trupe, arme și mijloace materiale. Permiteți-mi să vă reamintesc că avionul militar de transport de bază "Ruslan" este capabil să transporte 120 de tone la o distanță de 4800 km, cu o viteză de 850 km/h (cu o sarcină de 80 de tone, raza maximă de acțiune crește la 7500 km). Omologul american Lockheed C-5 Galaxy este semnificativ inferior în ceea ce privește capacitatea de transportare a încărcăturilor. Însă în cadrul Ministerului Apărării al Federației Ruse operează doar aproximativ zece An-124. Noile provocări și amenințări necesită o creștere cantitativă și calitativă a aviației militare de transport.

Pentru prima dată în istorie

Situația politic-militară rămâne dificilă în Siria. Situația poate necesita întăriri mobile, de aceea rețeaua de aerodromuri operative ale Forțelor Aerospațiale Ruse se extinde pe pământul sirian.

Potrivit publicației americane The Drive, lungimea pistei din Hmeimim a fost extinsă până la 3,2 km, ceea ce face posibilă primirea avioanelor militare de transport grele și foarte încărcate An-124 "Ruslan".

Anterior, aviația militară de transport (inclusiv aeronavele An-124) a transferat prompt din Rusia în Armenia 1960 de militari din contingentul de menținere a păcii în Nagorno-Karabah – cu arme și echipamente standard (90 de transportori blindați, 380 de unități de automobile și echipamente speciale). Astfel de operațiuni ale aviației militare de transport trebuie exercitate în avans, este nevoie de aeronave de rezervă, echipaje, rute și aerodromuri.

În regiunea Breansk, la jumătatea lunii ianuarie, pentru prima dată în istoria Rusiei, au avut loc zboruri comune de instruire ale echipajelor regimentelor de aviație Seșinski și Tver, cu participarea simultană a șase avioane strategice de transport militar An-124-100 "Ruslan". Scopul zborurilor este perfecționarea abilităților echipajelor în transferul simultan al personalului unităților militare cu arme standard și echipament militar pe distanțe lungi. Potrivit Ministerului Apărării al Federației Ruse, șase aeronave "Ruslan" pot lua la bord mai mult de 3000 de militari sau până la 48 de vehicule blindate.

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation
Încărcarea forțelor de menținere a păcii și a tehnicii militare

Într-o situație de conflict militar neașteptat, trupele dislocate pe tot teritoriul Federației Ruse trebuie să acționeze ca un singur organism, să reacționeze prompt la orice schimbare a situației. În acest scop, ar putea fi necesare zeci și sute de avioane ale aviației militare de transport, respectiv, în viitorul apropiat, cu siguranță va fi mai mult de muncă la uzina de avioane din Ulianovsk.

A doua venire

Avionul An-124-100 "Ruslan" este capabil să ridice în aer peste 120 de tone de încărcătură (880 de militari echipați sau patru elicoptere Mi-8 sau o rachetă de 18 metri sau 18 automobile). Pe lângă Ministerul Apărării, alte 20 de astfel de aeronave sunt exploatate în diverse structuri din Rusia (Compania aeriană de stat "224 FU", compania "Volga – Dnepr"). Pentru comparație, compania ucraineană "Antonov Airlines" are doar 7 astfel de aeronave.

Evident, numărul vehiculelor grele de tip An-124 în Rusia va crește. Probabil, modernizarea digitală, noile motoare rusești NK-32 sau PD-14, schimbările semnificative ale avionicii și construcția șasiului vor duce la producerea unui avion greu de transport militar cu un nume diferit.

De exemplu, NATO numesc de mult timp avioanele An-124 "Condor". Nu există obstacole de netrecut pentru reluarea producției de avioane militare de transport grele la fabrica din Ulianovsk.

La întreprinderea de stat ucraineană ANTONOV, o astfel de producție este considerată imposibilă fără participarea ucraineană, însă anterior Ministerul Industriei și Comerțului al Federației Ruse a spus că ANTONOV, în calitate de deținător al certificatului pentru aeronava An-124, nu își îndeplinește obligațiile de a menține navigabilitatea aeronavelor din Rusia, respectiv, implicarea industriei rusești este inevitabilă. Nu este primul an în care întreprinderea din Ulianovsk "Aviastar-SP" efectuează întreținerea și modernizarea avioanelor "Ruslan" An-124-100 (versiunea aviației militare de transport) și An-124-100-150 (sarcina maximă – 150 tone) .

Încercările de a "privatiza" ideile sovietice de proiectare sunt inutile, iar tezele actuale ale Kievului privind "originea ucraineană" a avioanelor An-124 nu rezistă criticii.

Aeronava An-124 a fost creată în Uniunea Sovietică, prin cooperarea întreprinderilor de aviație din Voronej, Ulianovsk, Kiev. A fost adoptat de Armata sovietică în 1991. Inițial, acesta a fost destinat transportării pe calea aerului a lansatoarele mobile ale rachetelor balistice intercontinentale, de care Ucraina independentă nu dispune. În Ulianovsk, au fost produse 36 din 56 de avioane "Ruslan" și nu este întâmplător faptul că An-124 lipsește astăzi din lista celor patru produse ale companiei ucrainene ANTONOV.

Starea în care se află industria aeronautică ucraineană îi permite doar să viseze la producția de giganți înaripați. Degradarea tehnologică este un "partener" de încredere al tuturor țărilor din spațiul post-sovietic, care rup unilateral legăturile tradiționale cu Rusia. De altfel, faimosul proiectant sovietic de avioane Oleg Antonov – originar din gubernia Moscova, a studiat la Saratov și Leningrad și și-a început activitatea de proiectare la Moscova. Din 1946, a condus Institutul Siberian de Cercetare în Aviație, care a fost transferat la Kiev în 1952.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

227
Tematic
Lukașenko i-a cerut lui Putin avioane de vânătoare suplimentare
Основатель WikiLeaks Джулиан Ассанж в полицейском автомобиле (11 апреля 2019). Лондон

Snowden și Zaharova, după moartea lui McAfee: “Assange ar putea fi următorul”

110
(reînnoit 18:45 24.06.2021)
Celebrul Edward Snowden intervine după moartea suspectă a lui John McAfee și prezice cine ar fi următoarea țintă! Maria Zaharova comentează afirmația

BUCUREȘTI, 25 iun – Sputnik. La scurt timp după anunțarea decesului lui John McAfee, Edward Snowden, celebrul specialist ex-NSA care a dezvăluit acțiunile ilegale a serviciilor secrete americane a comentat, anunțând posibila țintă a Sistemului ocult – Deep State.

”Europa nu ar trebui să-i extrădeze pe cei acuzați de infracțiuni non-violente către un sistem judiciar atât de nedrept (din SUA, n.n.) - și un sistem penitenciar atât de crud - încât inculpații nativi ar prefera să moară decât să devină supuși acestuia”, a scris Edward Snowden, aruncând ”nucleara”: ”Julian Assange ar putea fi următorul”.

În contextul actual, propunerea concretă a lui Snowden pentru statele europene, care primesc asemenea cereri de extrădare din parte SUA, este următoarea: ”Până la reformarea sistemului, un moratoriu ar fi necesar”.

​Reamintim că Julian Assange este jurnalistul australian care a dezvăluit, prin celebrele ”wikileaks”, documente și date despre acțiuni secrete din lumea întreagă, în primul rând ale liderilor americani - de la nenorocirile de la Guantanamo la implicarea liderilor SUA în conflictele din Orient și în terorism, dar și despre mega afacerea deșeurilor toxice depozitate în Africa. Assange a primit numeroase premii pentru jurnalism, dar a devenit o țintă pentru autoritățile SUA, care îi aduc acuzații extrem de grave.

Pentru eliberarea sa depun eforturi mai multe organizații de presă și ale societății civile.

Comentând mesajul lui Snowden, Maria Zaharova a scris: ”De acord cu Edward”.

”Assange a fost influențat, torturat și acum nu avem nicio idee despre ce îi fac”, scrie Marian Zaharova, completând – ”apoi, anglo-saxonii vor da o linie de comunicat de presă, spunând „sufletul poetului nu putea suporta rușinea insultelor meschine” și atât”.

Occidentul știe să efectueze astfel de operațiuni, scrie Zaharova, subliniind că istoricul lor este plin de asemenea cazuri.

Postare

Să mai menționăm că John McAfee anunța, printr-un mesaj pe Twitter:

”Am colectat dosare despre corupție în guverne. Pentru prima dată, numesc nume și specificități. Voi începe cu un agent corupt al CIA și doi oficiali din Bahamas. Vin astăzi. Dacă sunt arestat sau dispar, peste 31 de terrabiți de date incriminatoare vor fi eliberate presei”, a scris McAfee acum 2 ani.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

110
Tagurile:
Zaharova, Julian Assange, Eduard Snowden


Загрузка...
Maia Sandu

Un alt Filat - primul "mare corupt" doborât de Maia Sandu

716
(reînnoit 17:32 24.06.2021)
Luca Filat, fiul lui Vladimir Filat, este singura victimă a luptei cu corupția anunțată cu surle și trâmbițe de președintele Maia Sandu la început de mandat. Acest lucru îl afirmă chiar ea.

În raportul de activitate pentru primele șase luni de mandat, prezentat joi de șeful statului, Maia Sandu bifează două realizări la acest capitol. Prima: semnarea Decretului de creare a Comitetului Consultativ Independent Anticorupție și a doua: decizia Guvernului Marii Britanii de a reîntoarcerea în Moldova a sumei de 458 de mii de lire sterline, confiscate de la Luca Filat.

Că decretul de constituire a Comitetului Consultativ Independent Anticorupție nu constituie o realizare pe tărâmul luptei cu corupția este mai mult decât evident. Acest Comitet este o păcăleală, el nu va aduce roade și nici nu are cum să aducă dat fiind că este o făcătură, nu are nicio încadrare legală în sistemul de drept moldovenesc.

Pe când decizia Guvernului de la Londra ca cei de 458 de mii de lire sterline, confiscate de la Luca Filat, să fie transferate Moldovei este o realizare, doar că foarte măruntă. Infimă, aș spune.

În condițiile în care toți marii corupți, cel puțin pe care îi știm noi, sunt la libertate, sunt bine-mersi și nu au returnat statului practic nimic din ceea ce au furat - dar au furat miliarde, mi se pare oarecum neserios să te lauzi că ai recuperat, timp de jumătate de an, jumătate de milion de euro.

Iată care este tabloul: toți cei care au fost acuzați public de Maia Sandu și/sau de organele de drept de la noi sau din străinătate că ar fi corupți, că au delapidat banul public, că au furat statul și pe cetățenii acestuia (între ei Vladimir Filat, Vladimir Plahotniuc, Veaceslav Platon, Ilan Șor, Renato Usatîi) sunt la libertate, unii fac politică chiar și se pregătesc să coguverneze după alegeri cu PAS, partidul Maia Sandu. Și în aceste condiții să te lauzi că l-au pus la respect pe Luca Filat, care nici măcar nu este un mare corupt, ci un fecior de bani gata, care a profitat de milioanele "câștigate în sudoarea frunții" de tăică-său este total neserios.

La fel de neserios cum este să te lauzi că în domeniul economic ai reușit să obții 600 de milioane de euro de la Uniunea Europeană și de 6000 de tone de motorină de la România. Toată performanța economică constă în a umbla cu cerșitul, în a te milogi! Bună treabă!  

De dragul adevărului trebuie să recunoaștem că Maia Sandu nici nu a prea avut instrumentele necesare ca să facă ceva în cele 6 luni de mandat: Parlamentul este dizolvat, iar Guvernul este interimar. Ce poate să facă în aceste condiții șeful statului? Evident, nu mare lucru. Doar că tot Maia Sandu se face vinovată de această situație, căci ea a dizolvat Parlamentului și, în felul acesta, a blocat activitatea Guvernului. 

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

716
Tagurile:
lupta cu corupția, bilant, bilanţ, raport, Maia Sandu, Filat


Загрузка...
Elena Kovaliova

De ce profesorii închid ochii la agresiunea și violența din școli: Opinia psihologului