Mașina teleghidată de deminare Listva

Tehnologii de ultimă generație: Mașini teleghidate pentru minare și deminare - detalii

253
(reînnoit 14:31 23.06.2020)
Analistul militar Alexandr Hrolenko consideră că progresul tehnologic impune schimbarea de tactici în timpul operațiunilor militare. Datorită noilor tehnologii, Rusia are capacitatea de a opri înaintarea forțelor terestre ale inamicului fără lupte directe între trupe.

Conflictele militare sunt, mai întâi de toate, lupta tehnologiilor. În cadrul Forțele Armate ale Federației Ruse, se produc schimbări dinamice în toate domeniile de luptă. Rusia demonstrează superioritatea tehnologică a armelor într-o gamă largă de domenii, inclusiv integrarea sistemelor orbitale cu mașini de minare și de deminare teleghidate.

La antrenamentele pentru parada militară dedicate celei de-a 75-a aniversări a Victoriei în Marele Război pentru Apărarea Patriei din 1941-1945, printre cele mai recente 24 de tipuri de arme și echipamente, pentru prima dată au fost observate  sistemele de minare și de deminare teleghidate - „Zemledelie” și „Listva”.

Prima este capabilă să „instaleze cu precizie minele” prin satelit, la o distanță de până la 15 kilometri de punctul lansare, cea de-a doua este capabilă să distrugă sau să neutralizeze dispozitivele explozive inamice cu radiații cu microunde la o distanță de până la 100 de metri în sectorul mișcării vehiculului. Sisteme de ultimă generație sunt produse în serie și sunt în dotarea trupelor ruse.

Progresul tehnologic impune schimbarea tacticii de război, care devine tot mai eficientă și „fără contact”. Invențiile de ultimă oră din sectorul industriei de apărare a Rusiei face posibilă oprirea înaintării forțelor terestre ale inamicului la frontierele îndepărtate - fără un contact direct de lupte al trupelor și, de asemenea, distrugerea la distanță a minelor controlate prin unde radio.

Lovitura precisă a ”Zemledelie”

Barierele explozive cu mină (MVZ) sunt utilizate în operațiuni defensive și ofensive pentru a reține manevrele forțelor terestre, pentru a reține grupuri de atac extrem de mobile sau pentru a instala forțe câmpurile de aterizare a desantului (sau pentru a bloca aterizarea), pentru a perturba comunicațiile, a dezorganiza operațiunile din spatele inamicului și, de asemenea, de a asigura flancurile și alte puncte vulnerabile. Un rol important îl joacă viteza și acuratețea minării terenului.

Minarea terenului la distanță printr-un sistem de inginerie poate fi finalizată doar în 10 minute după ce comandantul ia o decizie. Acest lucru vă va permite să „deconectați” zone întregi (și poziții inamice) din spațiul operațional și operațiuni de luptă. Această metodă de instalare a barierelor explozive cu mine este considerată cea mai sigură și mai manevrabilă, are un grad ridicat de automatizare și autonomie.

Creat pe baza vehiculului KamAZ (8x8), Sistemul rusesc de minare (ISDM) „Zemledelie” dispune de un lansator de mine cu lansare multiplă care trage cu rachete de 122 mm special dezvoltate echipate cu diverse tipuri de mine (antiinfanterie și antitanc). Muniția de nouă generație îndeplinește pe deplin cerințele acordurilor internaționale privind autodistrugerea. Este posibil să instalați bariere „de serviciu” care, la un moment dat, se autodistrug (sau trec în regim sigur).

”Sistemul cu reacție ISDM „Zemledelie” „seamănă” muniție pe o distanță de 5 la 15 kilometri de zona de poziție. Datorită navigației prin satelit și controlului automat, minele cad exact la locul stabilit.

Sistemul autonom al stației meteo operează modificări în funcție de direcția vântului. Mai mult, pregătirea datelor pentru tragere, o salvă în punctele calculate și chemarea vehiculelor pentru reîncărcare se efectuează în mod automat. Sistemul este mobil, are o capacitate înaltă de trecere și este capabil să acționeze „în izolare” mult timp. Muniția necesară (rachete în containerele de lansare a transportului) este adusă de un vehicul pe aceeași platformă.

Tehnologia de utilizare în lupte prevede asigurarea depărtării de la marginea din față și, totuși, cabinele sunt protejate cu blindaj.

Ministerul rus al Apărării primește în dotare ISDM începând cu anul 2020. Numărul exact de vehicule achiziționate, precum și ritmul de aprovizionare și valoarea contractului, Tehmaș nu la dezvăluit. În general, tehnica dezvoltată de NPO „Splav” din Tula poartă un caracter destul de secretizat. Materiale informaționale despre „Zemledelie” au fost prezentate pentru prima dată la Forumul Tehnic Militar Internațional ”Armia-2016”, dar imaginea sistemului a fost publicată pentru prima dată în iunie.

Principalele armate ale NATO (SUA, Germania, Marea Britanie, Italia) au, de asemenea, sisteme de aviație, rachetă, artilerie și inginerie pentru minare la distanță, care permit crearea câmpurilor minate într-un timp scurt și pe arii mari. Îmbunătățirea și lupta tehnologiilor explozive continuă neîncetat.

Multe realizări rusești ”pe câmpul minat” nu au analogi în lume.

Arma cu microunde "Listva"

În Rusia, armele electronice bazate pe noi principii fizice sunt utilizate cu succes atât în ​​timpul paradelor, cât și pe câmpul de luptă. Mașina de deminare teleghidată (МДР) este capabilă să detecteze și să detoneze minele la o distanță de până la 100 de metri și ajută la evitarea surprizelor inamicului. A fost testat în cadrul Forțelor de Rachete Strategice.

„Listva” a apărut în dotarea Forțelor de rachete strategice în 2017, dar va participa pentru prima dată la parada Victoriei. Unul dintre cele mai secrete complexe din Rusia este proiectat pentru neutralizarea dispozitivelor explozive de-a lungul traseului lansatoarelor mobile de rachete balistice intercontinentale.

”O mașină blindată cu o unitate cu microunde (UHF) se deplasează de-a lungul unui rute de patrulă de luptă în fața sistemului de rachete de sol și, simulând semnale celulare, subminează minele radio controlate (minele de teren) de pe marginea drumului și la o distanță considerabilă de drum”.

Vehicolul de deminare la distanță este capabil să detecteze dispozitive explozive de mină cu elemente metalice, să distrugă muniții inginerești și dispozitive explozive improvizate, care includ componente electronice. Anterior, această tehnologie nu a fost utilizată, iar astăzi, unitățile de inginerie ale trupelor Forțelor de Rachete Strategice au la dispoziție aproximativ 150 de MDR ”Listva”.

Pe acoperișul mașinii blindate se află o antenă parabolică, care neutralizează mina găsită prin superiradiere. Un impuls direcțional cu microunde este capabil să dezactiveze siguranțele și sistemele de comunicații cu muniție. Unghiul antenei cu microunde este de 90 de grade. Lățimea bandei de deminare este de 50 de metri. Pentru echipaj, au fost elaborate costume speciale cu fire de metal încorporate pentru a proteja armata de radiațiile electronice. Caracteristicile exacte ale „Listva” sunt clasificate, însă, conform datelor din surse deschise, este capabil să detecteze minele la o distanță de până la 100 de metri, deplasându-se cu o viteză de 15 kilometri pe oră. Dezvoltatorul este Biroul de construcții din Riazan ”Globus”, producătorul este uzina de utilaje din Krasnodar ”Cascade”.

Dacă să privim mai larg, armele electronice pot detona la distanță un proiectil într-o turelă a tancului sau să scoată din funcțiune sistemul automatizat de reîncărcare precum și să distrugă forța vitală a inamicului aflată în interiorul unui adăpost sau subteran la o adâncime de până la 100 de metri.

Lansarea rachetei Sarmat
© Photo : Министерство обороны РФ
O astfel de armă poate neutraliza echipamentele inamicului fără utilizarea de arme tradiționale. Generatoarele mobile de radiații electromagnetice (EMP) pot deteriora electronica inamicului la o distanță de zeci de kilometri (în aer, pe mare și pe uscat). Un fascicul direcționat de unde de o anumită frecvență acționează asupra aparatelor electrice ca o lovitură de ciocan. Calculatoarele îngheață, sistemele de ghidare (navigare) pierd funcționalitatea. Un impuls este capabil să distrugă fizic microcircuite, adică arde.

Într-un cuvânt, pe 24 iunie va avea loc o paradă tehnologică a Victoriei asupra unui potențial adversar. Vom sublinia că această etapă a fost trecută cu succes, iar între timp în Rusia este testată o mașină mult mai puternică de deminare la distanță ”Gvidon”.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

 

253
Tagurile:
mine, tactica
Tematic
Rusia și-a testat cea mai modernă rachetă balistică intercontinentală - Video
Sistemele de rachetă S-500 vor intra în dotarea armatei ruse în 2020
Protestul părinților, ipocrizia șefilor din Educație

Protestul părinților, ipocrizia șefilor din Educație și tăcerea Maiei Sandu

1095
(reînnoit 20:12 05.03.2021)
Zeci de părinți au manifestat vineri în fața Guvernului în semn de protest față de decizia autorităților de a închide școlile și de a trece procesul de instruire la distanță în scopul de a împiedica răspândirea coronavirusului.

Dacă e să generalizăm raționamentele din care părinții sunt revoltați de închiderea școlilor, acestea sunt, în mare, două.

Primul - procesul de instruire online este necalitativ, copiii nu obțin cunoștințele pe care le obțin, în mod normal, atunci când merg la școală. Sau procesul de instruire, în general, nu are loc, dat fiind că nu toți copiii au acces la internet, au computere, planșete sau alte dispozitive care le-ar permite să participe la orele online. Situația este și mai complicată în familiile în care sunt doi - trei și mai mulți copii.

Al doilea - părinții, care sunt obligați să meargă la muncă ca să poată întreține familia, să le pună o bucată de pâine pe masă copiilor, respectiv, nu au cu cine să-i lase acasă. Nici nu pot să-i ia cu ei la muncă și nici să-i lase singuri acasă, ambele cazuri comportând mai multe riscuri.  

Este mai mult decât evident că părinții au dreptate atunci când cer redeschiderea școlilor. Argumentele lor sunt imbatabile: cu cine să lase copiii acasă și cine o să ajungă acești copii dacă nu merg la școală?

Spre marea mea surprindere, în fața acestor părinți a ieșit un secretar de stat al Ministerului Educației, mai exact, Natalia Grîu, care le-a spus pe un ton mai mult decât obraznic că Ministerul Educației nu are nicio treabă cu închiderea școlilor, că respectiva decizie de închidere a școlilor aparține Comisiei Naționale Extraordinare de Sănătate Publică.

"Eu pot să mă expun pe domeniul Educației. Eu nu sunt medic, eu nu sunt președintele Comisiei Naționale, eu răspund de asigurarea accesului la educație în școală", a spus doamna secretar de stat.

Halucinant, nu? Părinții sunt revoltați că copiii lor nu au acces la educație, iar ea le spune că asta nu o privește pe ea pentru că ea răspunde de asigurarea accesului la educație în școală. Nu sesizați că este alogic?

Când o mamă i-a spus că nu are cu cine să lase copilul acasă, doamna Natalia Grîu i-a răspuns la fel: "Dacă îmi permiteți să mă expun. Eu cred că trebuie să facem o delimitare între competențele Ministrului Educației…". Deci, faptul că copiii nu merg la școală, iarăși, nu ține de competențele Ministerului Educației! Exact ca în Procesul lui Kafka.

Și tot în cadrul acestui dialog, răspunzând părinților care spuneau ceva de genul că nu au bani pentru computere și planșete ca odraslele lor să participe online la ore, doamna secretar de stat a venit din nou cu același argument neghiob - asta nu este treaba Ministerului Educației.  

"Ministerul Educației se va expune pe domeniul de competență. Vreau să vă spun următorul lucru: la pachet cu anumite decizii care se iau pentru asigurarea dreptului la educație, sunt și anumite aspecte care vizează… care țin de protecția socială, anumite suporturi care trebuie să fie acordate părinților…", a declarat Natalia Grîu.

Alo! Ce-i cu tâmpenia asta? Adică de ceea ce li se întâmplă copiilor sunt vinovați părinții lor pentru că sunt săraci și nu au bani pentru computere și planșete sau cei de la Protecția Socială că nu le dau ajutoare financiare pentru asta, iar Ministerul Educației nu are nicio responsabilitate?

Dacă este așa, dacă nu Ministerul Educației a închis școlile, ci Comisia Națională Extraordinară de Sănătate Publică, de ce atunci în fața părinților a ieșit un secretar de stat de la Educație, ca să le povestească ce? Că Ministerul nu are nicio responsabilitate?

Nici nu știam că avem secretari de stat atât de impertinenți, obraznici și… agramați.  

Am transcris fragmentele de mai sus din discursul ei ca să arăt că doamna secretar de stat din Ministerul Educației nu prea cunoaște sensul cuvintelor de care face uz. Avem în cazul ei folosirea total improprie a verbului "a expune" la reflexiv: "pot să mă expun", "dacă îmi permiteți să mă expun", "Ministerul Educației se va expune".

La reflexiv, verbul "a expune" înseamnă a se pune, se afla într-o situație periculoasă, neplăcută. Corect ar fi fost să spună "să mă pronunț" sau "să-mi expun poziția, părerea". Dar așa doamna secretar chiar că s-a expus pe ea și întreg Ministerul Educației de a văzut o țară întreagă cine lucrează acolo.

Cam atât despre protestul părinților și poziția Ministerului Educației. Deși ar mai fi câteva chestiuni.

De ce tace avocatul poporului pentru problemele copilului, Maia Bănărescu, tace chitic, nu sare în apărarea drepturilor copiilor sau nici pe ea, ca și pe Ministerul Educației, nu o privește faptul că copiii nu sunt lăsați să meargă la școală.

Și de ce tace cealaltă Maie - Maia Sandu, care este ditamai președinte de țară și care anterior a fost și ministru al Educației? Ea de ce nu se implică în acest conflict sau nici pe ea nu o vizează, nu o privește faptul că sunt închise școlile și riscăm să avem o generație de analfabeți.

Bănuiesc că Maia Sandu nici nu a observat că au fost închise școlile și părinții protestează. Și cum ar observa în condițiile în care ea luptă vârtos cu corupția și corupții din Parlament, iar altceva nu o mai interesează. Închiderea școlilor e o chestie prea măruntă, nu se ostenește ea să se aplece asupra unui lucru atât de insignifiant.

NOTĂ: Opinia autorului ar putea să nu corespundă cu cea a redacției Sputnik Moldova.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

1095
Tagurile:
școli închise, școli, parinti, parinți, protest


Загрузка...
Decolarea avionului An-124 Ruslan

An-124 "Ruslan": De ce-i trebuie Rusiei reînvie producția gigantului avia

101
(reînnoit 15:39 05.03.2021)
Evenimentele alarmante din ultimii ani din Siria, Nagorno-Karabah și alte puncte fierbinți ale planetei au demonstrat importanța componentei grele a aviației militare de transport pentru transferul operativ de trupe, arme și mijloace materiale, notează expertul militar.

Avionul militar de transport greu și pentru distanțe mari An-124 "Ruslan", care de mai bine de 30 de ani rămâne a fi cel mai mare și mai avansat dintre omologii săi de serie din lume, poate obține un aspect modernizat și o a doua viață în Rusia.

În data de 2 martie, în timpul unei întâlniri la întreprinderea "Aviastar-SP" din Ulianovsk, ministrului Apărării, Serghei Șoigu, i s-a propus să reia producția aeronavei "An-124 Ruslan". Până în 2004, uzina de avioane din Ulianovsk a produs 36 din 56 de avioane de acest tip, iar în 2020 aici au fost reparate șase avioane An-124. Nivelul tehnologic al întreprinderii face posibilă restabilirea producției în serie a avioanelor "Ruslan" în cel mai scurt timp posibil.

Propunerea producătorilor de avioane din Ulianovsk nu este una ușoară, deoarece mai devreme o astfel de inițiativă a venit mulți ani la rând din partea Ministerului Apărării al Federației Ruse. Dar ceva încurcă acestui proiect în mod constant.

Astfel, decizia din 2006 de a relua producția serială a avioanelor "Ruslan" în Ulianovsk, în cooperare cu întreprinderile din Ucraina, a fost anulată, întrucât, timp de 8 ani, partea ucraineană așa și nu a instalat motoarele.

Ministerul Industriei și Comerțului al Federației Ruse a considerat că nu exista o nevoie urgentă de producere a avioanelor An-124 deoarece repararea flotei existente permitea exploatarea aeronavelor "Ruslan"  până la sfârșitul anilor 2040 (durat alor  de viață este 50000 de ore, 10000 de  zboruri sau 45 de ani). Pe de altă parte, aceeași instituție admite producerea unei aeronave de transport super-grele rusești similară cu An-124 după 2020. Poate că anume acum se deschid noi perspective pentru avioanele "Ruslan" și pentru aviația militară de transport rusească.

Военно-транспортный самолет Ан-124-100 Руслан
© Sputnik / Павел Лисицын
Zbor nocturn

 

Evenimentele alarmante din ultimii ani din Siria, Nagorno-Karabah și din alte puncte fierbinți ale planetei au demonstrat importanța componentei grele a aviației militare de transport pentru transferul operativ de trupe, arme și mijloace materiale. Permiteți-mi să vă reamintesc că avionul militar de transport de bază "Ruslan" este capabil să transporte 120 de tone la o distanță de 4800 km, cu o viteză de 850 km/h (cu o sarcină de 80 de tone, raza maximă de acțiune crește la 7500 km). Omologul american Lockheed C-5 Galaxy este semnificativ inferior în ceea ce privește capacitatea de transportare a încărcăturilor. Însă în cadrul Ministerului Apărării al Federației Ruse operează doar aproximativ zece An-124. Noile provocări și amenințări necesită o creștere cantitativă și calitativă a aviației militare de transport.

Pentru prima dată în istorie

Situația politic-militară rămâne dificilă în Siria. Situația poate necesita întăriri mobile, de aceea rețeaua de aerodromuri operative ale Forțelor Aerospațiale Ruse se extinde pe pământul sirian.

Potrivit publicației americane The Drive, lungimea pistei din Hmeimim a fost extinsă până la 3,2 km, ceea ce face posibilă primirea avioanelor militare de transport grele și foarte încărcate An-124 "Ruslan".

Anterior, aviația militară de transport (inclusiv aeronavele An-124) a transferat prompt din Rusia în Armenia 1960 de militari din contingentul de menținere a păcii în Nagorno-Karabah – cu arme și echipamente standard (90 de transportori blindați, 380 de unități de automobile și echipamente speciale). Astfel de operațiuni ale aviației militare de transport trebuie exercitate în avans, este nevoie de aeronave de rezervă, echipaje, rute și aerodromuri.

În regiunea Breansk, la jumătatea lunii ianuarie, pentru prima dată în istoria Rusiei, au avut loc zboruri comune de instruire ale echipajelor regimentelor de aviație Seșinski și Tver, cu participarea simultană a șase avioane strategice de transport militar An-124-100 "Ruslan". Scopul zborurilor este perfecționarea abilităților echipajelor în transferul simultan al personalului unităților militare cu arme standard și echipament militar pe distanțe lungi. Potrivit Ministerului Apărării al Federației Ruse, șase aeronave "Ruslan" pot lua la bord mai mult de 3000 de militari sau până la 48 de vehicule blindate.

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation
Încărcarea forțelor de menținere a păcii și a tehnicii militare

Într-o situație de conflict militar neașteptat, trupele dislocate pe tot teritoriul Federației Ruse trebuie să acționeze ca un singur organism, să reacționeze prompt la orice schimbare a situației. În acest scop, ar putea fi necesare zeci și sute de avioane ale aviației militare de transport, respectiv, în viitorul apropiat, cu siguranță va fi mai mult de muncă la uzina de avioane din Ulianovsk.

A doua venire

Avionul An-124-100 "Ruslan" este capabil să ridice în aer peste 120 de tone de încărcătură (880 de militari echipați sau patru elicoptere Mi-8 sau o rachetă de 18 metri sau 18 automobile). Pe lângă Ministerul Apărării, alte 20 de astfel de aeronave sunt exploatate în diverse structuri din Rusia (Compania aeriană de stat "224 FU", compania "Volga – Dnepr"). Pentru comparație, compania ucraineană "Antonov Airlines" are doar 7 astfel de aeronave.

Evident, numărul vehiculelor grele de tip An-124 în Rusia va crește. Probabil, modernizarea digitală, noile motoare rusești NK-32 sau PD-14, schimbările semnificative ale avionicii și construcția șasiului vor duce la producerea unui avion greu de transport militar cu un nume diferit.

De exemplu, NATO numesc de mult timp avioanele An-124 "Condor". Nu există obstacole de netrecut pentru reluarea producției de avioane militare de transport grele la fabrica din Ulianovsk.

La întreprinderea de stat ucraineană ANTONOV, o astfel de producție este considerată imposibilă fără participarea ucraineană, însă anterior Ministerul Industriei și Comerțului al Federației Ruse a spus că ANTONOV, în calitate de deținător al certificatului pentru aeronava An-124, nu își îndeplinește obligațiile de a menține navigabilitatea aeronavelor din Rusia, respectiv, implicarea industriei rusești este inevitabilă. Nu este primul an în care întreprinderea din Ulianovsk "Aviastar-SP" efectuează întreținerea și modernizarea avioanelor "Ruslan" An-124-100 (versiunea aviației militare de transport) și An-124-100-150 (sarcina maximă – 150 tone) .

Încercările de a "privatiza" ideile sovietice de proiectare sunt inutile, iar tezele actuale ale Kievului privind "originea ucraineană" a avioanelor An-124 nu rezistă criticii.

Aeronava An-124 a fost creată în Uniunea Sovietică, prin cooperarea întreprinderilor de aviație din Voronej, Ulianovsk, Kiev. A fost adoptat de Armata sovietică în 1991. Inițial, acesta a fost destinat transportării pe calea aerului a lansatoarele mobile ale rachetelor balistice intercontinentale, de care Ucraina independentă nu dispune. În Ulianovsk, au fost produse 36 din 56 de avioane "Ruslan" și nu este întâmplător faptul că An-124 lipsește astăzi din lista celor patru produse ale companiei ucrainene ANTONOV.

Starea în care se află industria aeronautică ucraineană îi permite doar să viseze la producția de giganți înaripați. Degradarea tehnologică este un "partener" de încredere al tuturor țărilor din spațiul post-sovietic, care rup unilateral legăturile tradiționale cu Rusia. De altfel, faimosul proiectant sovietic de avioane Oleg Antonov – originar din gubernia Moscova, a studiat la Saratov și Leningrad și și-a început activitatea de proiectare la Moscova. Din 1946, a condus Institutul Siberian de Cercetare în Aviație, care a fost transferat la Kiev în 1952.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

101
Tematic
Lukașenko i-a cerut lui Putin avioane de vânătoare suplimentare


Загрузка...
Un BMW a ajuns într-un stâlp

Accident cumplit în sectorul Buiucani: Un BMW a ajuns într-un stâlp

0
Un șofer a intrat dimineață cu BMW-ul într-un stâlp de pe marginea drumului. Deocamdată, nu se cunosc circumstanțele în care s-a produs accidentul rutier.

CHIȘINĂU, 6 mart – Sputnik. Accident cumplit în sectorul Buiucani al Capitalei. Un conducător auto a intrat într-un stâlp de la intersecția străzilor Tudor Vladimirescu și Ion Pelivan. Din poza postată pe rețelele de socializare se vede că în urma impactului mașina a fost destul de avariată.

Deocamdată nu se cunoaște în ce stare este șoferul și dacă s-a ales cu vreun traumatism. Poliția urmează să se autosesizeze cu privire la acest accident. 

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

0
Tagurile:
stâlp, mașină, capitală, accident
Tematic
O mașină a doborât un stâlp pe strada Muncești
FOTO - Accident cumplit în sectorul Buiucani: Mașina a ajuns într-un stâlp


Загрузка...