Navele marinei ruse în timpul paradei navale

"Mistralele rusești": În Crimeea vor fi construite nave universale de desant

189
(reînnoit 21:44 26.05.2020)
Rusia nu depinde de partenerii străini în domeniul consolidării capacităților de apărare și creării armelor de înaltă tehnologie. Acest lucru este confirmat de calitatea și ritmul construcțiilor navale moderne în interesul Marinei Ruse.

Ministerul rus al Apărării și fabrica de construcții navale Zaliv din Kerci au semnat un contract pentru construcția primelor două nave universale de desant (UDK). Valoarea tranzacției, potrivit datelor din mass-media, este de aproximativ 100 de miliarde de ruble. Probabil, construcția navei principale va demara la începutul verii. Proiectul a fost dezvoltat de Biroul de proiectare Zelenodolsk.

Încă nu au existat asemena nave în cadrul Marinei ruse. Omologul rusesc al Mistralului francez va oferi Marinei posibilitatea unei prezențe operaționale în zone îndepărtate ale oceanelor. Nava principală ar trebui să intre în dotarea flotei până în anul 2026, iar în viitor construcția seriei ar putea fi continuată. Soarta proiectului în ansamblu este predeterminată de programul de stat, programul de armament până în 2027.

  • Nave universale de desant de tip ”Mistral”
    Универсальные десантные корабли типа "Мистраль"
    © AFP 2020 / GEORGES GOBET
  • Nave universale de desant de tip ”Mistral”
    Универсальные десантные корабли типа "Мистраль"
    © AFP 2020 / ISHARA S. KODIKARA
  • Nave universale de desant de tip ”Mistral”
    Универсальные десантные корабли типа "Мистраль"
    © AFP 2020 / JEAN-SEBASTIEN EVRARD
1 / 3
© AFP 2020 / GEORGES GOBET
Универсальные десантные корабли типа "Мистраль"

Anterior, sursa RIA Novosti din complexul industriei apărării a spus că în Kerci în 2020 vor fi consruite două nave universale de desant capabile să transporte până la 16 elicoptere. Conform altor surse, Ministerul Apărării al Federației Ruse intenționează să desfășoare peste 20 de elicoptere grele la bordul naveei. Acestea vor primi o cameră de andocare pentru bărci, pentru debarcare și vor putea transfera aproximativ 900 de infanteriști marini înarmați conform standardelor. Discrepanțele se datorează concurenței acerbe a mai multor proiecte demne în beneficiul marinei.

După ce partea franceză a întrerupt contractul pentru construirea a două transportoare de elicoptere tip Mistral pentru Marina Rusă în 2014, designerii ruși au parcurs un drum lung și sunt hotărâți să depășească francezii în multe privințe. Se acordă atenție acestui sector al construcției navale la cel mai înalt nivel - la 9 ianuarie 2020, președintele rus Vladimir Putin a vizitat Școala Navală Superioară a Mării Negre ”Nakimov” din Sevastopol, a făcut cunoștință cu expoziția dedicată dezvoltării marinei și a unor caracteristici ale navelor universale de desant din zonelor maritime îndepărtate.

Arca de război

Nava este una complexă. Misiunea navei universale de desant este de a transfera pe mare (la mii de mile) atât trupele terestre, cât și echipamentele pe o coastă neechipată în timpul unei operațiuni de desant care implică elicoptere de luptă (grup aerian naval).

Nava este capabilă să plaseze bariere de mine, sonare ale unui sistem de supraveghere a submarinelor inamice. Din punct de vedere tehnologic, este posibilă desantarea peste linia orizontului (vehiculele blindate amfibii ies în mare din camera de andocare, departe de linia de coastă, iar cele care nu sunt amfibii - se îndreaptă spre mal pe corăbii de desant).

La bordul navei universale de desant este necesară amplasarea sediului grupei operaționale de trupe și forțe, aproximativ 1.000 de soldați ai trupei de desant, elicoptere de atac și de transport (în hangarele suprastructurii și sub punte), bărci de asalt și debarcare (pe o punte de andocare uscată deasupra liniei de plutire), artilerie universală de 76 mm (pentru autoapărare și împotriva atacurilor de foc din partea obiectelor de apărare antiaeriene inamice), echipamente de autoapărare antiaeriene (module precum ”Panțîr-ME”), precum și vehicule blindate marine (minim 50 de vehicule de luptă pentru infanterie și 10 tancuri), un arsenal semnificativ (pentru câteva zile de operațiuni de luptă a întregului grup).

Inițial, s-a presupus că nava rusească de desant va avea un grup aerian mai mare (adică mai mult de 16 elicoptere) decât Mistral și echipamente puternice de autoapărare (inclusiv artilerie și apărare antiaeriană). Rusia are elicoptere excelente pentru această navă: avionul de atac Ka-52K ”Katran”, antisubmarinul Ka-27, nava de transport și luptă Ka-29 și patrula radar Ka-31. Ediția americană a Military Watch a raportat despre probabilitatea apariției la bordul navelor universale de desant rusești a avioanelor de luptă cu decolare verticală - urmașii Yak-141.

Nava ar trebui să dispună de un sistem integrat de control al luptelor de unități tactice și operaționale. Pentru îndeplinirea cu succes a sarcinilor, nava universală de desant trebuie dotată cu radare moderne, un complex de navigație, un sistem electronic de război și mijloace pentru detectarea forțelor de sabotaj subacvatic. Toate aceste funcții necesită dimensiuni și deplasări considerabile, un sistem puternic de propulsie.

Caracteristicile exacte ale navelor din Crimeea nu sunt cunoscute încă, dar unul dintre proiectele competitive - „Priboi” al Centrului Științific de Stat Krîlov - avea o lungime a corpului de 200 de metri, o lățime de 34 de metri la linia de plutire și un deplasament de aproximativ 23 de mii de tone. În Statele Unite, nave similare de tipul „America” au un deplasament total de 45 de mii de tone (comparabilă cu portavioanele).

Baza industrială

Uzina din Strâmtoarea Kerci a acumulat o experiență considerabilă în construcția de nave militare și are toate capacitățile tehnologice pentru a implementa proiectul unui ”Mistral” de Crimeea” în metal. Nava are o lungime de 360 ​​de metri și o lățime de 60 de metri - este mai mult decât suficient pentru o navă universală de desant.

”Zaliv” este capabilă să construiască nave de până la 300 de metri lungime și cu un deplasament de până la 150 de mii de tone. Aceasta este una dintre cele mai mari întreprinderi de construcții navale din Europa, care are echipamentele necesare și profesioniști de înaltă clasă.

Finalizarea navelor și a vaselor după lansarea pe apă se realizează la două dane de mare adâncime dotate cu echipament special de macara. Anterior, autoritățile din Crimeea au confirmat disponibilitatea uzinei din Golful Kerci de a găzdui un proiect pentru construcția unei nave universale de desant.

Nu sunt atât de multe nave de desant mari (BDK) în dotarea Flotei ruse și nu corespund întru totul tendințelor vremii. De exemplu, BDK ale proiectelor 775 și 1171 au fost construite în 1974-1999 la șantierele navale din orașul polonez Gdansk.

Desigur, în acest „sector” al Marinei se apropie curând o revoluție tehnologică - este planificat să se aloce 19 trilioane de ruble programului de armament de stat rus până în 2027, iar construcția unei flote moderne oceanice a Forțelor Navale ale Rusiei este una dintre principalele direcții de dezvoltare a sistemului rusesc de apărare.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

189
Tagurile:
flota, Crimeea, Mistrale
Tematic
Flota Federație Ruse supraveghează zona exercițiilor militare NATO din Marea Neagră
Fregata "Amiralul Kasatonov" - teste finalizate la Flota de Nord a Rusiei
Submarinul proiectului 949A ”Antey”

Ce face submarinul nuclear rusesc de clasa „Antey” în Marea Baltică

124
De ce submarin nuclear rusesc „Oriol” se află în Marea Baltică și de ce manevrele lui au provocat îngrijorări din partea militarilor și experților suedezi – iată cum explică observatorul militar Alexandr Hrolenko.

Postul de televiziune suedez SVT bate alarma: în Marea Baltică a intrat submarinul nuclear de clasa “Antey”, capabil să poarte rachete de croazieră cu rază medie de acțiune și torpede cu focoase nucleare, “care depășesc de zece ori bomba ce a șters de pe fața pământului Hiroshima”.

Experții locali califică aceste acțiuni ale Rusiei drept o demonstrație de forță. Faptul că este vorba de participarea vasului la o paradă de Ziua Forțelor Navale ale Rusiei, planificată cu mult timp înainte, militarii și specialiștii scandinavi l-au trecut cu vederea.

Șeful secției de analize a Institutului suedez pentru  Studii de Apărare, Niklas Granhol, a presupus că în următoarele câteva săptămâni vor avea loc niște exerciții militare ale Forțelor Navale ale Rusiei. În același timp, el menționează că submarinul de 150 de metri, cu două reactoare nucleare, e prea mare și prea periculos pentru Baltica. Submarinele diesel ale Suediei, cu o lungime de 60 de metri, sunt net inferioare. Expertul militar concluzionează: “Antey” este o demonstrație de forță a Rusiei.

Publicația de limba rusă “justnu.ru” citează opinia unui alt specialist, consilierul pentru securitate Joakim von Braun: “Militarii ruși ne transmit un semna foarte clar: vor să arate că sunt mari și tari”. Forțele Armate ale Suediei urmăresc evoluția situației în Marea Baltică. Danezii se mândresc cu faptul că au fost primii care au observat “acul” de 150 de metri pierdut ”în stogul de fân”, adică submarinul nuclear rus K-266 “Oriol”, aflat în poziție de suprafață și la o viteză de 15 noduri (aproximativ 27 kilometri pe oră).

Și ce să vorbim de  Marea Baltică, dacă în pericol se află tot Oceanul Atlantic. Experții occidentali menționează că în ultimii ani submarinele rusești și-au îmbunătățit semnificativ caracteristicile, iar echipajele – abilitățiule. Submarinele de cursă lungă au devenit o durere de cap pentru NATO, care anunțase mai devreme că și-au pierdut supremația în Atlanticul de Nord. Totuși, ce se întâmplă în regiunea Baltică?

Crucișătorul submarin cu rachete K-266 “Oriol” cu centrală nucelară, într-adevăr a trecut din Flota Nordului în Golful Finic al Mării Baltice. Ministerul Apărării al Rusiei nu ascunde acest lucru. E cunoscut alt fapt: submarinele proiectului 949A “Antey” sunt destinate preponderent pentru lupta cu grupurile de port avioane ale inamicului, iar statele din regiunea Baltică pot dormi liniștite (nici nu dispun de portavioane). De asemenea, forțele navale ale NATO în Europa nu sunt țintele submarinului “Oriol”.

Răspunsul la întrebarea despre scopul campaniei submarinului nuclear rusesc se află suprafață. În ultima duminică a lunii iulie, în Rusia este marcată Ziua Forțelor Navale (adică, în anul 2020 este vorba de 26 iulie). Iată de ce e bizar că specialiștii în domeniul naval ai statelor din regiunea Baltică se tot întreabă despre scopul vizitei lui “Antey”. Voi reaminti că în 2018 crucișătorul „Oriol” a mai reprezentat odată Flota de Nord la principala paradă militară navală a Rusiei în Golful Finic. Chiar dacă atunci și acum, în 2020, echipajul a fost nevoit să parcurgă peste 1500 de mile maritime (aproximativ 2800 de kilometri), între Severomorsk și Kronstadt, misiunea a fost una exclusiv pașnică.

“Antey” nu-și va ofensa partenerii

Submarinele nucleare multirole de generația a treia, proiectul 949A “Antey” (Oriol, Smolensk, Voronej, Omsk, Tver și altele) sunt concepute pentru lansarea rachetelor asupra portavioanelor și obiectivelor de țărm ale inamicului cu rachetele supersonice de croazieră “Granit”, cu o rază de acțiune de 500 de kilometri. Dispun de un corp cilindric dur (10 secții) dintr-un oțel cu o grosime de 45-68 de milimetri și lansatoare a rachetelor antinavă în afara corpului dur, sub unghi de 45 de grade spre orizont (startul subacvatic). Construcția este consolidată pentru navigarea în zonele arctice. Totodată „Antey” costă de 10 ori mai puțin decât portavionul american de tip “Nimitz”.

Crucișătorul submarin L-266 “Oriol” se află în dotarea Flotei Navale a Rusiei din anul 1993. După modernizarea lui în 2017, are în dotare sistemul de rachetă antinavă P-800 “Oniks”, 72 de rachete ZM-45 și 24 de torpede de câteva tipuri. A se compara – crucișătorul nuclear greu “Piot Veliki” poartă doar 20 de rachete antinavă. „Oriol” și-a sporit capacitățile datorită unui nou sistem automatizat de control, unui sistem hidroacustic și a elicelor cu zgomot redus. În urma unei modernizări profunde, “Antey” va fi dotat cu sistemele de rachetă “Kalibr”, care vor permite efectuarea unor lovituri asupra țintelor terestre la o distranță de până la 2500 de kilometri.

Așa ori altfel, crucișătorul submarin nuclear cu rachete „Oriol” dispune de caracteristici de luptă unice, fiind capabil să se scufunde la o adâncime de 600 de metri, are o cilindree de 24 mii de tone, o lungime de 155 de metri, viteza la adâncime de 32 de noduri (aproximativ 59 de kilometri pe oră), un regim autonom de 120 de zile, un echipaj din 130 de persoane. Nava a participat cu succes la multe exerciții și campanii, a fost premiată de două ori de comandantul șef al Flotei Navale pentru trageri asupra țintelor maritime.

Cu mândrie, în linie dreaptă

Comandantul șef al Forțelor Navale ale Rusiei, amiralul Nicolai Evmenov, a anunțat pe 13 iulie: “Un detașament de nave ale Flotei de Nord, având în componență nava antibarcă  “Viceamiralul Kulakov” și crucișătorul submarin nuclear „Oriol”  a sosit în Golful Finic pentru a participa la principala paradă navală. În următoarele zile, detașamentul va demara pregătirile pentru Paradă”.

Bazinul raidului Kronstadt este pregătit de bazare temporară a navelor de tonaj mare.

În perioada trecerii, echipajele navei antibarcă „Viceamiralul Kulakov” și crucișătorul submarin “Oriol” au exersat un șir de manevre de apărare antiaeriană și antibarcă, de transmitere a semnalelor pe timp de noapte și zi, de luptă pentru supraviețuire. O experiență valoroasă au obținut ofițerii și navigatorii, luând în considerare particularitățile de navigație în bazinul Mării Baltice.

Fregata ”Amiral Kasatonov”
© Sputnik / Александр Гальперин

Au demarat antrenamentele pentru parada navelor militare de mare tonaj. Împreună cu crucișătorul “Oriol”, de festivități se pregătește și nava antibarcă „Viceamiralul Kulakov”, navele mari de desant “Minsk” și „Koroliov”. Echipajele exersează sistemul de comunicare și interacțiune, mișcarea în linie dreaptă cu o viteză și un curs prestabilite. Este verificat nivelul de pregătire al ofițerilor și specialiștilor în navigare pentru condițiile apelor din Kronsdatd (o zonă dificilă chiar și pentru marinarii baltici).

Flota Baltică modernă reprezintă un avanpost al Rusiei în direcția Vest, o asociere operativ-strategică variată, care include forțele navale, aviația maritimă, mijloacele de apărare antiaerienă, trupe de coastă, unități unificate de asigurare operativă și tehnică.

Implicarea în principala paradă a forțelor și mijloacelor Flotei rusești (zeci de nave, avioane și elicoptere) transformă festivitatea într-o simulare a unei operațiuni strategice. Scopurile sunt pașnice, însă organizarea este una de luptă. E și firesc. Prezența Flotei Navale a Rusiei în Marea Baltică nu reprezintă o demonstrație de forță care ar amenința pe cineva, ci un fapt istoric cu o durată de 317 de ani. Crucișătorul submarin nuclear K-266 „Oriol” se află aici la el acasă, nu în vizită.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

124
Tematic
Lansarea rachetelor balistice Bulava de pe submarinul strategic Iuri Dolgoruki
Putin: Ce se va întâmpla cu noul tratat nuclear „START” – Pericolul ce pândeşte omenirea


Загрузка...
Steagurile SUA și UE

SUA au decis penalizeze dur Europa

169
(reînnoit 19:12 13.07.2020)
Statele Unite intenționează să lovească dur în economia Franței după ce Emmanuel Macron a venit cu inițiativa de a impozita companiile americane din domeniul IT care activează pe teritoriul UE.

În pofida tuturor problemelor existente în relațiile dintre administrația lui Donald Trump și giganții americani din domeniul IT precum Facebook, Google și Amazon, președintele SUA s-a arătat dispus să sacrifice rămășițele bunăvoinței și solidarității euro-atlantică, care s-au mai păstrat în relațiile dintre State și Uniunea Europeană, de dragul protejării veniturilor corporațiilor americane de fiscul european, scrie Ivan Danilov într-un material publicat de RIA Novosti.

Vechiul conflict, care se cocea de mai mulți ani, a ajuns acum la un schimb direct de lovituri financiare dureroase în valoare de miliarde de dolari. Uniunea Europeană vrea “să strângă cu ușa” corporațiile americane care de zeci de ani activau în UE fără a plăti impozite, iar SUA vor să penalizeze Uniunea Europeană pentru tentativele ei de a-și redobândi o minimă suveranitate fiscală. Merită apreciată echipa lui Trump – au reușit să lovească în cele mai dureroase puncte, în sensul identificării autorului concret al avântului european spre libertate și a “tupeistului” care a îndrăznit să înainteze idea că afacerile companiilor IT americane, care activează “în coloniile europene ale SUA”, ar trebuie să achite impozite, iar după identificare lui au urmat și măsuri de răspuns.

Autorul și promotorul “taxării Google, Facebook și Amazon” este președintele Franței, marele amator al discuțiilor despre refacerea rolului Europei în calitate de pol mondial al puterii, Emmanuel Macron. Respectiv, lista companiilor care au ajuns în vizorul Casei Albe a fost elaborată în așa mod, încât să provoace un maxim disconfort la Palatul Élysée.

Postul de televiziune CNBC anunță:

“Acțiunile companiilor franceze (din domeniu - n.r.) mărfurilor de lux s-au prăbușit după ce SUA au anunțat că ar putea majora tarifele la unele mărfuri din această categorie.

Conform noilor tarife, care ar putea intra în vigoare la sfârșitul lunii ianuarie, Reprezentanța Comercială a SUA (Agenția Federală pentru Relațiile Comerciale Externe n.r.) ar putea aplica taxe de până la 100% la importul de astfel de mărfuri din Franța. Valoarea totală a taxelor va constitui 2,4 miliarde de dolari. Prăbușirea acțiunilor franceze au afectat companiile cărora le aparțin brandurile Louis Vuitton, Hennessy, Hermes, Christian Dior, Gucci, Yves Saint Laurent și Balenciaga”.

“O sută de procente, este o cifră destul de mare”, a declarat pentru publicația The Wall Street Journal Bruno Pavlovsky, președintele casei Chanel. “Nu e un tarif. O sută de procente reprezintă o penalitate”, a adăugat el.

Aici merită să menționăm că oficialii americani înaintează propria versiune a derulării evenimentelor și afirmă că în realitate de toate se face vinovat Macron, care și-ar fi propus să discrimineze companii americane concrete pe teritoriul Uniunii Europene. Aceste acuzații provoacă un anumit scepticism chiar și în presa tradițional patriotică din SUA.

“Statele Unite consideră că structura impozitării franceze vizează pe nedrept marile companii IT americane, precum Facebook, Google și Amazon. Cu toate acestea, tot mai multe state încearcă să identifice mijloace pentru a obține venituri din partea companiilor care fac miliarde de dolari pe piețele lor”, informează Politico.

Alegerea unei astfel de căi de răzbunare de către Trump este legată probabil de faptul că “luxul francez” este considerat o insulă a siguranței pentru investitorii care presupuneau că firmele franceze, care lucrează doar cu cei mai bogați clienți, sunt protejate perfect atât de pandemia coronavirusului, cât și de riscurile unor războaie comerciale.

Pe fundalul sumbru al crizei economice profunde în care s-a adâncit Franța din cauza măsurilor de combatere a epidemiei, companiile din domeniul mărfurilor de lux erau privite ca o ”lumină la capătul tunelului” și o sursă de speranță, precum și un simbol al modului în care țara ce nu poate concura cu Germania și China în industria tradițională, reușește să găsească niște segmente în care să se bucură de un mare avantaj pe plan mondial.

A face una cu pământul acest simbol, lipsind aceste companii de accesul pe piața americană este o idee bună, în cazul în care obiectivul central constă în intimidarea administrației prezidențiale franceze și influențarea politicii fiscale europene în ansamblu.

Francezii ar putea da dovadă de principialitate, recurgând la impozitarea companiilor americane (cel puțin la nivel național), însă în ce măsură oficialii germani vor susține introducerea unui impozit european, riscând să fie loviți și ei de „tarife de 100%” la exportul de automobile germane, spre exemplu – e un mare semn de întrebare.

Pe de altă parte, în cazul dat nu este vorba atât de un conflict economic. Este vorba de statutul politicienilor europeni.

Un factor determinat care indica asupra apartenenței unui teritoriu sau altul este cine beneficiază de impozitele percepute de la antreprenorii locali. Cine are dreptul să introducă și să colecteze aceste impozite, acela și deține adevărata putere în regiune.

Putin s-a întâlnit cu grupul de lucru privind modificarea Constituției FR
© Sputnik / Алексей Дружинин

Istoria cunoaște cazuri în care unii negustori străini sau oameni de afaceri erau scutiți de taxe și impozite sau de anumite servicii într-o anumită țară, însă acest lucru se întâmpla doar în cazul în care țara era învinsă într-un război sau, pur și simplu, accepta anumite condiții draconice de capitulare, fiind amenințată cu utilizarea forței armate.

Respectiv, când companiile americane devin jucători dominanți pe piața publicității și comerțului online din Franța, spre exemplu, beneficiază de miliarde de euro din partea companiilor franceze (totodată, obțin un instrument prin care pot “ucide” orice afacere franceză prin lipsirea ei de publicitate sau vânzări în spațiul virtual), iar bugetul francez nu obține niciun venit din această situație, acest lucru presupune că Franța este o colonie a SUA sau, cel puțin, nu se bucură de o suveranitate economică deplină. Decizia de a introduce un impozit simbolic de trei la sută nu reprezintă atât o dorință de a completa bugetul, cât o tentativă de a-și restabili independența.

E simbolic faptul că în susținerea acțiunilor administrației Trump privind sancționare a Franței s-au pronunțat favorabil atât reprezentanții partidului Republican, cât și a celui Democrat – este o știre foarte bună pentru Rusia, îndeosebi dacă francezilor li s-a trezit sentimentul de mândrie națională.

Cel puțin, drept răspuns la amenințările anterioare, oficialii din Franța și chiar Germania s-au arătat dispuși să meargă mai departe în protejarea drepturilor lor la o politică economică independentă.

Dacă situația va evolua în continuare conform acestui scenariu, atunci, indiferent cine va învinge în alegerile prezidențiale din SUA, relațiile Washington – Paris și Washington – Berlin se vor înrăutăți în continuare.

Va fi amuzant dacă vom vedea cum în viitorul apropiat consumatorii americani vor face rost de parfumurile Chanel și poșetele Hermes exclusiv prin intermediul contrabandei, iar europenii vor fi nevoiți să caute alternative la rețelele de socializare americane.

Firicele ”deglobalizării” economice străbat prin asfaltul vechilor relații internaționale. Pentru acele state care nu sunt mulțumite de actualul sistem al economiei globalizate, este o ultimă și cea mai serioasă șansă de a corecta greșelile trecutului și de a-și asigura o poziție confortabilă într-un viitor ”deglobalizat”.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

169
Tagurile:
puncte de penalizare, SUA, Europa
Tematic
Lavrov, despre situația din jurul Acordului Cer Deschis - detalii
Lavrov: SUA creează premise pentru a-și amplasa rachetele în Europa și Asia


Загрузка...
образец теста на наличие коронавирус

COVID-19 situația la zi: Trei decese și alte 265 de persoane externate

0
(reînnoit 11:02 15.07.2020)
Bilanțul infectărilor confirmate cu COVID-19 este în această dimineață de 19.708 cazuri. Din totalul menționat, 13.298 de persoane au fost tratate de coronavirus. Trei persoane au murit peste noapte din cauza virusului, numărul deceselor ajungând la 658 de cazuri.  

CHIȘINĂU, 15 iul – Sputnik. În ultimele 24 de ore, în cadrul Centrului COVID-19 din Chișinău au fost internate 78 de persoane cu suspecție la COVID-19.

În același interval, alte 265 de persoane au fost tratate şi externate.

Spre regret, Ministerul Sănătății anunță în această dimineață alte trei decese provocate de COVID-19. Au decedat o femeie de 73 de ani din raionul Cahul, un bărbat de 74 de ani din raionul Taraclia și un bărbat de 70 de ani din raionul Râșcani.

Despre starea de sănătate a persoanelor infectate, ministerul raportează că 346 sunt în stare gravă (27 de pacienți sunt conectați la aparate de respirație asistată), 998 au o stare de gravitate medie, iar ceilalţi pacienţi sunt în stare satisfăcătoare.

Din martie și până acum, în Republica Moldova au fost confirmate 19.708 de cazuri de coronavirus, inclusiv 1.328 în Transnistria. Din total, 13.298 de persoane au fost tratate până acum, iar 658 au decedat.  

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

0
Tagurile:
COVID-19
Тема:
Coronavirusul, știri de ultima oră


Загрузка...