Andrei Năstase

Rezultate proaste pentru PPDA: Un singur lucru îl mai poate salva pe Andrei Năstase

3927
(reînnoit 18:54 23.09.2019)
Rezultatele anunțate de cel mai recent sondaj realizat de Asociația Sociologilor și Demografilor sunt mai mut decât confortabile pentru două formațiuni politice. Dar nu și pentru celelalte partide.

În primul rând, este vorba de Partidul Socialiștilor. În cazul în care duminica viitoare ar avea loc alegeri, PSRM ar acumula 31,4 la sută din sufragii, plasându-se pe prima poziție între toate partidele politice. Socialiștii au o situație avantajoasă și din motivul că au doi lideri care dețin două dinte cele mai importante funcții în stat, fapt care le asigură o mare vizibilitate și notorietate. Fondatorul și liderul informal al PSRM, Igor Dodon, este președintele Republicii Moldova. în același timp, președintele PSRM, Zinaida Greceanîi, deține funcția de președinte al Parlamentului.

Un specific al acestei formațiuni este că PSRM face parte din majoritatea parlamentară, dar nu și din Guvern, respectiv responsabilitatea pentru guvernare le revine socialiștilor doar parțial, ea cade mult mai mult pe umerii PAS și PPDA, care au miniștri în Executiv.

În felul acesta, în cazul unor alegeri parlamentare anticipate, PSRM are șanse să înregistreze cel mai bun rezultat electoral. Iar dacă acestea nu vor avea loc în curând, atunci socialiștii au șanse să-și mențină poziția de lider între partidele din Moldova, mai ales că nu există astăzi, nici măcar la nivel de proiect, o altă formațiune politică situată pe segmentul de stânga al eșichierului politic care ar putea să-i ia locul Partidului Socialiștilor.

O altă formațiune politică care este bine plasată, inclusiv în sondajul realizat de Asociația Sociologilor și Demografilor, este PAS-ul Maiei Sandu.

Dacă acum ar avea loc alegeri parlamentare, Partidul Acțiune și Solidaritate ar acumula 16,5 la sută din sufragii, plasându-se pe locul doi după PSRM. Un rezultat bun, chiar dacă nu la fel de bun ca cel al socialiștilor. Totuși, PAS nu are motive să-și facă mare griji pentru viitorul său politic. Liderul formațiunii, Maia Sandu, care este și locomotiva electorală a PAS-ului, deține funcția de prim-ministru, fapt care îi asigură o mare vizibilitate, cel puțin, nu mai mică decât cea de șef de stat sau de președinte al Parlamentului.

Este adevărat că, în cazul în care lucrurile vor merge prost în țară, responsabilitatea pentru asta îi va reveni Maiei Sandu, dar și laurii pentru eventualele reușite ale Cabinetului de Miniștri.  

Mult mai proastă este situația Partidului Platforma Demnitate și Adevăr a lui Andrei Năstase. Dacă ar avea loc acum alegeri, PPDA ar acumula doar 7,3 la sută din sufragii. Impresia mea este că Platforma se află pe un trend descendent și dacă situația nu se schimbă, atunci peste un an–doi acest partid politic ar putea să nu mai treacă pragul electoral. Și lucrul acesta se întâmplă din cauza că PPDA se află în umbra PAS, iar Andrei Năstase – a Maiei Sandu.

Cele două funcții pe care le are în Guvern liderul Platformei – de vicepremier și de ministru de Interne – nu-i asigură mare vizibilitate, chiar dacă Andrei Năstase este sau dorește să fie foarte activ. Respectiv el nu este privit de electorat drept un actor politic activ, care poate decide și influența lucrurile. Andrei Năstase este perceput, mai curând, ca o umbră politică a Maiei Sandu.

Și fruntașii Platformei, și însuși Andrei Năstase sunt conștienți de acest fapt. Iată de ce postul de primar general al municipiului Chișinău este privit de ei ca o salvare.

Și cu adevărat, Andrei Năstase are șanse reale să obțină fotoliul de primar general al Capitalei, mai ales că el a reușit această performanță în iunie 2015, doar că atunci justiția moldovenească l-a lipsit în mod abuziv de mandatul pe care i l-a dat poporul.

Sondaj realizat recent de Asociația Sociologilor și Demografilor din Republica Moldova arată că Andrei Năstase și candidatul socialiștilor, Ion Ceban, vor ajunge în turul doi, exact cum s-a întâmplat și în 2015.

Dacă lucrurile se vor repeta, atunci șansele de câștig ale lui Năstase mi se par mai mari decât ale lui Ceban. Și asta pentru că în municipiul Chișinău, datorită periferiilor, electoratul de dreapta și proeuropean este majoritar.

Fotoliul de primar al municipiului Chișinău este salvarea lui Andrei Năstase și a PPDA. Iată de ce ei nu-și pot permite să piardă. O eventuală înfrângere ar putea avea urmări nefaste pentru acest proiect politic.

Opinia autorului ar putea să nu coincidă cu cea a redacției.

3927
Tagurile:
primar, alegeri, salvare, Năstase, PPDA, sondaj
Tematic
Hotărât: Andrei Năstase va renunța la postul de ministru de Interne: Iată ce decizie a luat Blocul ACUM
Сrucișătorul nuclear ”Amiralul Nahimov”

”Occidentul îl vede ca principala amenințare”. Flota rusă va înlocui nava-amiral

106
(reînnoit 19:43 15.01.2021)
Ministrul adjunct al apărării Alexei Krivoruciko a anunțat anterior că crucișătorul va fi printre primele nave dotate cu rachete hipersonice ”Zircon”.

Rachete noi, echipamente moderne de bord, capacități unice de luptă – crucișătorul nuclear greu ”Amiralul Nahimov” al proiectului 1144 ”Orlan” va înlocui crucișătorul ”Piotr Velikiii” pe postul de navă-amiral a Marinei Ruse. Se preconizează că acest lucru se va întâmpla în 2022. Despre modul în care nava modernizată va consolida flota – citiți în materialul Sputnik.

Rangul întâi

Crucișătoarele proiectului 1144 ”Orlan” sunt cele mai mari nave de război din lume după portavioane. Deplasamentul – 25,8 mii tone, lungimea – 250 metri, lățimea – 28,5 metri, echipajul – 760 persoane.

Rusia are două ”fanioane” de acest tip – al doilea, ”Petr Velikii”, operează în cadrul Flotei de Nord, dar va fi trimis la modernizare de îndată ce ”Nahimov” va intra în serviciu. Ambele sunt, în esență, platforme maritime înarmate până în dinți, capabile să distrugă orice țintă. Setul standard – 20 de lansatoare de rachete anti-navă "Granit" P-700, sisteme de rachete antiaeriene "Osa-M", "Kinjal" și rachetele S-300F "Fort" cu rază lungă de acțiune, torpile anti-submarin "Meteli" și "Vodopad", bombe reactive și pistol automat cu dublă țeavă AK-130.

Centrală nucleară, autonomia – două luni, viteza – 31 noduri. Raza de acțiune este practic nelimitată. Crucișătoarele pot opera în condițiile Nordului îndepărtat și sunt capabile să asigure prezența militară a Rusiei în regiunea arctică, pe care mulți analiști o consideră un potențial câmp de luptă pentru resursele naturale în viitorul apropiat.

Însă toate navele, treptat, se învechesc. Dacă la sfârșitul anilor 80 – începutul anilor 90, ”Orlanii” puteau rezista oricărui inamic, astăzi situația s-a schimbat. Și din moment ce există dificultăți în construirea navelor de război mari de rangul întâi în Rusia, Ministerul Apărării a decis să modernizeze navele care sunt și, în primul rând, să le doteze cu noi arme.

Platforma de apărare antiaeriană

Nava ”Amiralul Nahimov” a fost trimisă la reparații încă în 1999, dar lucrările la crucișător au început de fapt abia în 2013, când, în cele din urmă, au fost investiți bani serioși în domeniul apărării. Până în anul 2015, la întreprinderea ”Sevmaș” din Severodvinsk, au fost înlăturate vechile echipamente de pe navă și a fost diagnosticată carena. A fost planificată finalizarea modernizării până în 2018, dar termenele au fost deplasate în mod repetat spre dreapta. Reparațiile au fost ajustate pe parcurs, îmbogățind echipamentele și armele de la bord cu tot mai multe dispozitive noi.

Temperarea SUA și NATO: Exerciții ale forțelor nucleare strategice rusești
© Video : Ruptly / Минобороны России

Astfel, în luna mai a anului trecut, ministrul adjunct al apărării, Alexei Krivoruciko, a anunțat că crucișătorul greu va fi unul dintre primii care vor primi rachetele hipersonice ”Zircon”. Ele zboară către țintă de nouă ori mai rapid decât viteza sunetului, făcându-le invulnerabile în fața oricărui sistem de apărare antiaeriană. Raza de acțiune este de aproximativ 1000 de kilometri. Astfel, ”Zircon” au o rază de acțiune de aproape zece ori mai mare în comparație cu rachetele americane anti-navă subsonice ”Harpoon” (care au o rază de 130 de kilometri).

”Orlanii” s-au distins întotdeauna datorită unui puternic sistem naval de apărare antiaeriană. Înainte de modernizare, ”Nahimov” avea sistemul de apărare antiaeriană cu rază lungă de acțiune S-300F ”Fort”, acum va primi o versiune navală mai avansată a modelului S-400. Acest complex, care împușcă cu diverse tipuri de muniții antiaeriene, este capabil să intercepteze avioanele ”invizibile” și alte ținte aeriene, inclusiv cele cu aripi și balistice. Racheta sistemului 40N6 distruge obiectele aflate la o distanță de până la 400 de kilometri. Se presupune că la bordul navei ”Amiralul Nahimov” vor fi prezente 96 de sisteme de rachete antiaeriene S-400, ceea ce va face din această navă una dintre cele mai protejate din lume față de atacurile aeriene.

Optzeci de celule

În plus, sistemul de apărare antiaeriană cu rază scurtă de acțiune ”Kortik” va fi înlocuit cu sistemul mai modern ”Panțîr-ME”, iar rachetele antiaeriene ”Osa-M” – cu noul sistem ”Redut”. Însă în cea mai mare măsură modernizarea va afecta complexele de atac. În afară de rachetele ”Zircon”, ”Amiralul Nahimov” va fi înarmat cu rachetele anti-navă P-800 ”Oniks” și cu rachetele de croazieră ”Kalibr”, care au o rază de acțiune de până la 2500 de kilometri. Toate acestea vor fi lansate din lansatoarele verticale 3C14 de 80 de celule, pentru instalarea cărora a fost necesară eliminarea de la bord a complexului naval P-700 "Granit".

Testarea rachetei hipersonice „Zircon”
Пресс-служба Минобороны РФ

Sistemele ”Granit” au fost odată o armă remarcabilă – viteza de 3 Mach, raza de acțiune – 625 de kilometri. Focosul nuclear de cinci sute de kilotone poate să distrugă, dintr-o lovitură, chiar și un portavion. Dar gabariturile sunt mari – zece metri lungime și cântăresc aproximativ șapte tone. Noile rachete anti-navă au un focos mai puțin puternic, dar sunt în schimb  mai rapide și mai precise.

Armele anti-submarin ale crucișătorului vor fi de asemenea modernizate. ”Amiralul Nahimov” va primi complexul ”Paket-NK”, care protejează împotriva torpilelor și submarinelor la distanțe mici. Acest sistem are două tipuri de muniție: torpile termice MTT și torpile reactive M-15. Primele lovesc submarinele la adâncimi de până la 600 de metri și la o distanță de până la 20 de kilometri, pe când cele de-a doilea interceptează torpilele care atacă nava la o distanță de până la 1,4 kilometri și o adâncime de până la 800 de metri. ”Paketul-NK” este automatizat la maxim, detectează și clasifică, în mod independent, ținta, determină parametrii de mișcare și conferă torpilei sau contra-torpilei o desemnare precisă a țintei. Ambele muniții sunt suficient de rapide, viteza fiind de 50 de noduri (92 de kilometri pe oră).

Evident, ”umplutura” electronică a crucișătorului va fi înlocuită cu cea mai modernă, ceea ce va spori considerabil gradul de informare situațională a echipajului navei și va extinde semnificativ posibilitățile de utilizare a armelor de la bord.

În plus, crucișătorul va fi asigurat cu sisteme avansate de comunicații și navigație, cu un complex de luptă radio-electronic, precum și cu un grup aerian format din trei elicoptere modernizate Ka-27M. Aceste aeronave vor ajuta echipajul foarte mult în procesul de detectare a potențialelor submarine inamice.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

106
Tagurile:
Flota de Nord a Rusiei, ameninţare, Occident
Tematic
Flota rusă a primit Be-200: Avioanele-amfibie vor apărea în mările Azov și Caspică
Antrenamentul anului: Cum funcționează focoasele forțelor nucleare strategice ale Rusiei


Загрузка...
SU-25

De ce sancțiunile UE nu împiedică NATO repare avioanele militare în Belarus

73
(reînnoit 14:55 15.01.2021)
Profiturile materiale directe determină aliații NATO să desconsidere sinuoasele «valori europene». Forțele Aeriene din Bulgaria vor primi în februarie ultimele din cele opt avioane de atac Su-25 modernizate în Belarus - țară «strânsă la perete» de sancțiunile UE.

Forțele Aeriene din Bulgaria vor primi și plăti serviciile unei țări «zdrobite» de trei pachete proaspete de sancțiuni UE. Acest paradox merită cea mai mare atenție.

La primul avion de atac la sol Su-25 ale Forțelor Aeriene Bulgare (numărul navei 246) s-a finalizat revizuirea și modernizarea la cea de-a 558-a fabrică de reparații de avioane din Baranavichy (Republica Belarus) în septembrie 2020 – pe fundalul protestelor în masă din țară. Și ar fi trebuit, teoretic, să rămână unicul. Fiindcă, dacă partenerii europeni ar fi pe deplin principiali în politica lor de sancțiuni, țările NATO nu ar fi trebuit să plătească pentru serviciile întreprinderilor militar-industriale din Belarus. Unele state baltice pot servi drept exemplu, care «în ciuda vecinului» au rămas fără piese de schimb pentru locomotivele lor diesel. Cu toate acestea, mass-media bulgară a raportat că în februarie Forțele Aeriene ale țării vor primi ultimele două din cele opt Su-25 care au fost supuse renovării la Baranavichy. Mai mult, Sofia intenționează să modernizeze încă șase avioane Su-25 la cea de-a 558-a uzină de avioane (parametrii financiari ai tranzacției sunt în curs de stabilire). De unde vine această lipsă de scrupule?

Siria
© Sputnik / Михаил Воскресенский

Conform calculelor comandamentului Forțelor Aeriene Bulgare, după revizuirea bielorusă, avioanele de atac la sol «sovietice» Su-25 vor fi în funcțiune până în 2028, adică până la următoarea reparație cu o extindere a serviciului sau până la achiziționarea unor noi avioane de vânătoare «primordiale NATO» F-16V Block70. Dar cu ultimele nu totul este în regulă.

Anterior, președintele bulgar, Rumen Radev, a interzis executarea unui contract de 1,256 de miliarde de dolari legat de achiziționarea a opt avioane F-16 Block 70/72, aparent, din cauza garanțiilor neclare de servicii specificate în contract. Bănuiesc că un pilot militar experimentat –  fost comandant-șef al Forțelor Aeriene ale țării – pur și simplu a început să se îndoiască – merită oare să se dea 157 de milioane de dolari pentru fiecare din cele opt avioane de-a patra generație, dacă avionul de vânătoare F-35 de-a cincea generație se vinde unor aliați la un preț de aproape două ori mai mic? Aproximativ în aceeași perioadă, Statele Unite au vândut Taiwanului (nu un aliat NATO) avioanele de vânătoare F-16 Block 70 construite mult mai ieftin – 121 de milioane de dolari per unitate. Bulgaria nu este o țară bogată. Se pare că în actuala situație economico-financiară dificilă, aeronavele de atac la sol Su-25 ale Forțelor Aeriene Bulgare vor trebui să servească încă mulți, mulți ani, iar Belarusul, astăzi, salvează foarte mult aviația militară a membrului balcanic al Alianței Atlanticului de Nord.

Preț mic – rezultat serios

Încă în noiembrie 2018, guvernul bulgar a aprobat finanțarea pentru modernizarea a opt avioane de atac Su-25, în valoare de 43 de milioane de euro, însă cea de-a 558-a uzină de avioane din Baranavichy o lungă perioadă de timp nu a putut începe repararea avioanelor bulgare Su-25 din cauza «vechilor» sancțiuni UE împotriva Belarusului. Și totuși, a avut loc revizuirea avioanelor de atac bulgare –  fabricate de sovietici –  în Republica Belarus. Pentru a evita sancțiunile care interzic membrilor UE să tranzacționeze echipamente militare cu Belarus (care ar putea fi folosite pentru «represiunile» interne), parlamentul bulgar a modificat legislația națională. Banii sunt mai importanți decât principiile solidarității europene.

NATO
© Sputnik / Aleksey Vitvitskiy

Cea de-a 558-a fabrică de reparații de avioane din Baranavichy a primit primul avion Su-25 (la bordul avionul belarus Il-76) din Bulgaria pe 28 august 2019, iar cel de-al optulea avion - pe 7 octombrie 2019. Toate lucrările la planor, motor, avionică au fost efectuate prompt și calitativ. Trei aeronave modernizate au revenit la baza aeriană «Bezmer» în octombrie și încă trei în decembrie 2020. Costul reparării unui lot format din 14 avioane Su-25 (întreaga flotă de avioane de atac bulgare) se va ridica la 73,665 milioane de euro, adică este de câteva ori mai ieftină față de un nou avion de vânătoare F-16 Block 70. Mai mult, fondurile cheltuite asigură un rezultat impresionant.

La sfârșitul anului 2020, șeful Statului Major General al Forțelor Armate Bulgare, amiralul Emil Eftimov și comandantul-șef al Forțelor Aeriene, generalul-maior Dimitar Petrov, s-au familiarizat personal cu posibilitățile avionului Su-25 modernizat la baza aeriană «Bezmer» și au rămas încântați. La întreprinderea din Belarus, a fost complet actualizat sistemul de navigație al aeronavei Su-25 (au apărut sistemele de navigare prin satelit GLONASS și GPS), au fost extinse posibilitățile de utilizare a rachetelor, a fost îmbunătățită precizia lovirii țintelor terestre în cazul unei distanțe mai mari de la țintă, iar noul sistem de comunicații permite schimbul de date cu forțele terestre și cu forțele navale. Durata de viață a fuzelajelor a fost extinsă cu 800 de ore de zbor, iar a motoarelor cu turbojet R-95Sh – cu 500 de ore. Avionul Su-25 modernizat și-a sporit semnificativ capacitatea de luptă și eficiența în rezolvarea sarcinilor propuse. Nu întâmplător, comandantul bazei aeriene «Bezmer», colonelul Milen Dimitrov, a spus la un briefing: «După reparații, Su-25 a devenit un avion complet diferit, nou și modern».

Șeful Statului Major General al Forțelor Armate Bulgare, amiralul Emil Eftimov, la rândul său, a remarcat că această actualizare este «un exemplu model al consensului dintre conducerea politică și militară a țării cu privire la lucrul în care să investească, atunci când, după o analiză atentă, după dovezi de necesitate și după identificarea unei perspective, se face o investiție corectă în alegerea potrivită și se obțin rezultatele necesare».

Reputație înaltă și nerecunoștință

Contractorul pentru modernizarea aeronavelor de atac la sol bulgare a fost ales nu întâmplător, cea de-a 558-a fabrică de reparații de avioane din Belarus fiind recunoscută pentru calitatea serviciilor net superioare față de cele ale întreprinderilor analoage din complexul militaro-industrial al Georgiei sau al Ucrainei. Din motive evidente, fabricile din domeniul apărării din Rusia nu au fost incluse în lista potențialilor pretendenți (principalul oponent al Alianței). Iar specialiștii întreprinderii din Belarus și-au confirmat încă o dată reputația înaltă, făcând un miracol tehnologic.

A fost implementat programul pentru creșterea capacităților de luptă ale aeronavei Su-25, care include: extinderea gamei de arme de aviație destinate atacului (inclusiv rachetele ghidate «aer-aer» R-73 și Kh-29T «aer-suprafață», formarea unui câmp de informație și control în cabina de pilotaj, introducerea unui regim «bombardament de navigație» (all-weather, la altitudini de până la 7000 m, fără a intra în zona de distrugere a apărării militare antiaeriene), instalarea echipamentelor de protecție radio-tehnică.

Arde din cauza Crimeii: NATO visează să interzică armata rusă
© Ruptly / / Associated Press / vk.com/aksenovrk / Spc. Jabaria Clyburn/41st Field Artillery Brigade/ US Army

De exemplu, complexul EW «Satellit» (dezvoltat de fabrica 558) asigură o protecție radio-tehnică individuală a aeronavelor, de toate tipurile, împotriva atacurilor armelor radiocontrolate de înaltă precizie ale sistemelor de rachete de aviație pentru interceptare și ale sistemelor de rachete antiaeriene. Avionul protejează «imaginea» de dezinformare în capurile căutătoare ale rachetelor ghidate, pe ecranele radar ale stațiilor de escortă și ale avioanelor de vânătoare care atacă. În același timp, sistemele de control ale armelor radio-electronice ale inamicului nu «văd» semne de interferență și «lucrează» la o țintă falsă de manevră. Complexul «Satellit – M2» este capabil să funcționeze automat, fără a distrage atenția pilotului.

În contextul îndeplinirii corecte, în mod constant, de către Belarus a tuturor obligațiilor sale și a legislației internaționale, miniștrii de externe ai țărilor UE au convenit să impună sancțiuni companiilor care «finanțează regimul lui Lukașenko». Restricțiile au afectat, de asemenea, întreprinderile din domeniul apărării din Belarus: MZKT (ampatament pentru complexele de arme grele), a 140-a fabrică de reparații (repararea tancurilor), fabrica electromecanică «Agat» (dezvoltarea sistemelor de control automat), «Beltechexport» (vânzarea de echipamente militare în străinătate). Cele mai mari întreprinderi ale țării sunt deținute de stat, prin urmare, sancțiunile tuturor «pachetelor» sunt îndreptate împotriva Republicii Belarus ca o armă hibridă pe câmpul de luptă.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

73
Tagurile:
Belarus, Avioane, NATO, Ue, sancțiuni
Tematic
Maia Sandu a discutat cu secretarul general al NATO


Загрузка...
Schimb valutar

Cât costă acum euro și dolarul la bănci și ce curs valutar a anunțat BNM

0
(reînnoit 20:37 15.01.2021)
În zilele de sâmbătă și duminică este valabil cursul valutar anunțat de Banca Națională a Moldovei pentru vineri, 15 ianuarie, ultima zi lucrătoare a săptămânii. Băncile vând dolarul cu aproximativ 17,40 lei, iar euro - cu 21,14 lei.

CHIȘINĂU, 16 ian - Sputnik. La acest sfârșit de săptămână, unitățile de schimb valutar ale celor mai importante bănci din Chișinău cumpără dolarul în medie cu 17,18 - 17,22 lei și îl vând cu 17,40 - 17,42 lei

Băncile cumpără euro cu 20,87 - 20,89 lei și îl vând cu 21,14 lei.

Leul s-a depreciat la sfârșit de săptămână în raport cu principalele valute de referință, cu excepția hrivnei ucrainene, care scade nesemnificativ. Dolarul s-a scumpit cu 3 bani, euro a urcat cu 2 bani și leul românesc cu un ban în ziua de vineri.

La cursul Băncii Naționale a Moldovei (BNM) pentru 15-17 ianuarie, un dolar american este cotat cu 17,28 lei, un euro – cu aproape 21 de lei, o hrivnă ucraineană – cu 61,62 bani, un leu românesc – cu 4,31 lei moldovenești, o rublă rusească – cu 23,58 bani.

Ratele de schimb (curs valutar) BNM pentru 15 ianurie
Cursul valutar BNM pentru 15-17 ianuarie

Fluctuațiile de pe piața valutară a Republicii Moldova sunt determinate de cotația euro-dolar pe plan mondial, dar și de raportul dintre cererea și oferta de valută pe piața internă.

BNM a anunțat că ritmul anual al inflaţiei a constituit 0,39% în luna decembrie 2020. 

Rezervele valutare ale BNM se cifrau la 3 miliarde 674 de milioane 820 de mii de dolari americani (3,674,820.33 milioane de dolari SUA) la finalul lunii noiembrie 2020. În 2020, rezervele valutare ale BNM au crescut constant, înregistrând record după record.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

0
Tagurile:
banci, dolar, euro, Curs valutar
Tematic
Leul moldovenesc puternic pune cătușe economiei
Moldovenii și cardurile: Ce schimbări s-au produs din cauza COVID


Загрузка...