Supermarket

Trucurile supermarketurilor: Cum să-ți dai seama „ești prostit” în magazin

2107
(reînnoit 18:00 05.06.2017)
Elena Komolova
Cumpărătorul moldovean este în permanență ținta șarlatanilor: fie că merge la piață, fie că intră într-un magazin, el trebuie să fie mereu cu ochii în patru pentru că toți au un singur interes - să-l amăgească.

Deja de mai multe zile mă surprinde gândul că pierd cel puțin cinci–zece minute pentru a găsi în raionul de lactate mărfuri proaspete, produse în ziua în care sunt comercializate. Acestea fie că sunt dosite pe rafturi în spatele produselor mai vechi, fie că nu au pe ele marcată data producerii. Da, anume așa au început să procedeze unii producători care în general au trecut la „sistemul șmecher” de a informa cumpărătorul: indică termenul de valabilitate, data expirării, nu și data fabricării produsului.

Până la urmă, consumatorul nu are deptul se se relaxeze nicăieri: nici la piață, nici la magazin. Iar când merge la cumpărături el trebuie să- fie mereu cu ochii în aptru dacă vrea să nu fie ampgit.

În supermarketuri majoritatea produselor sunt plasate pe rafturi astfel încât oricine poate vedea denumirea, greutatea, prețul. Însă există mărfuri care trebuie păstrate în frigider.

În acest scop, în supermarketuri sunt instalate frigiderele respective. Și iată aici est prostit cumpătorul.

Cartonașele pe care sunt anunțate prețurile produselor sunt lipite cu o mare aproximație în dreptul produselor, așa că, dacă vrei să afli exact cât costă un produs sau altul, trebuie neapărat să-i găsești cartonașul după codul de bare. De cele mai multe ori, acest lucru este greu de făcut. Așa că, ajungând la casă, clientul descoperă că trebuie să plătească un pumn de bani pentru un produs pe care nici nu avea de gând să-l procure.

Sputnik a scris în repetate rânduri în ce trebuie să facă cumpărătorii ca să-și apere drepturile. Iată ce spune președintele Centrului pentru Protecția Drepturilor Consumatorilor, Denis Staruş.

"În Moldova nu există legi care să reglementeze în ce mod trebuie să fie afișate prețurile în magazine. La noi este scris că trebuie indicat prețul la marfă, însă nicăieri nu este specificat la ce distanță de marfă și pe care parte. Nu există reglementări tehnice, totul este lăsat pe seama vânzătorilor și administrației magazinului. Aceștia trebuie să manifeste o atitudine corectă, însă în frigidere poți găsi foarte multe produse diferite și tot atâtea etichete lipite pe sticlă. Cumpărătorul este nevoit să ghicească cât costă un produs sau altul”, a spus pentru Sputnik avocatul și președintele Centrului pentru Protecția Drepturilor Consumatorilor, Denis Staruş.

Astăzi avem foarte multe cazuri în care prețul de pe raft diferă față de cel de la casă.

Staruș spune că astfel de cazuri sunt frecvente, dar este complicat să le documentezi. Pentru astfel de acțiuni sunt prevăzute sancțiuni, însă este dificil să aduci probe.

Citiţi, priviţi, ascultaţi Sputnik Moldova în limba maternă — accesaţi aplicaţiile mobile pe Smartphone-uri şi tablete.

Accesaţi aplicaţiile pentru iPhone >>

Accesaţi aplicaţiile pentru Android >>

Urmărește-ne pe rețelele de socializare:

|Sputnik Moldova pe Facebook |@sputnikmoldova pe Twitter |Sputnik Moldova pe VK| |Sputnik Moldova pe OK |Sputnik Moldova pe GPlus+|

2107
Tagurile:
amăgeală, prețuriri diferite, congelatoare, etichete, supermarket, trucuri, Centrul pentru Protecția Drepturilor Consumatorilor, Denis Staruş, Republica Moldova
Tematic
Tot mai multe tarabe goale în Piața Centrală: Oamenii nu au bani să cumpere
De ce Chirtoacă este principalul vinovat de explozia din Piața Centrală

Загрузка...