Nicolae Ciubuc

Ministrul Agriculturii explică de ce producătorii de mere își dau marfa pe nimic

209
(reînnoit 20:29 26.10.2018)
Ministrul Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului, Nicolae Ciubuc, a vorbit în studioul radio Sputnik Moldova despre problemele cu care se confruntă producătorii de fructe din Moldova.
Ministrul Agriculturii explică de ce producătorii de mere își dau marfa pe nimic

Ministrul de resort a declarat că situația este mai complicată pentru producătorii de mere și prune. Volumul mare al producției în acest an a creat un blocaj mare în ceea ce ține de găsirea unor piețe de desfacere.

„Marea parte a producției a fost direcționată la procesare și, pe fonul volumului mare de producție, avem desigur și o scădere a prețurilor de achiziții comparativ cu anii precedenți. Și în statele din regiune se atestă o situație similară pentru că acest fapt este legat nu doar de volumul mare de producție dar și de scăderea prețurilor la sucul concentrat pe piețele mondiale. Acest fapt influențează prețul de achiziție pe intern al fructelor", a declarat ministrul Ciubuc.

El a mai spus că a încercat să convingă procesatorii că există loc pentru a majora prețurile de achiziție din marja de profit pe care o au aceștia, ”însă din păcate procesatorii nu prea ne-au ascultat așa că în continuare avem prețuri mici la achiziționarea producției pentru procesare. Un alt aspect, spune Ministrul agriculturii, se referă la strategiile ministerului legat de problema diversificării producției, a piețelor de desfacere, dezvoltarea capacităților de păstrare a fructelor în frigidere.

„Avem de muncit la construcția rețelelor de frigidere. La ora actuală există patru-cinci fabrici de procesare a merelor în Moldova, dar este puțin în viziunea noastră. Prin urmare,  ne propunem  pe termen mediu să atragem atenția pentru acei producători care investesc în infrastructura respectivă. De asemenea, trebuie să vă spun că în condițiile când în Moldova producția globală este de 700 de mii de tone de fructe, dar capacități de păstrare sunt doar de 150-170 de mii de tone, necesitatea construirii unei infrastructuri post recoltare este vitală", a mai spus Nicolae Ciubuc.

Autor Eduard Maciac

 

209
Tagurile:
producatori de fructe, preturi, Ministerul Agriculturii Dezvoltarii Regionale si Mediului, Nicolae Ciubuc, Moldova, Chisinau
Tematic
O primă dezamăgire a ministrului Agriculturii, Nicolae Ciubuc: Iată ce-l nemulțumește
Alexandru Slusari

Următoarele săptămâni vor fi decisive pentru soarta CFM - Ce se va întâmpla

99
(reînnoit 19:40 27.02.2021)
Deputatul Alexandru Slusari, membru al Comisiei parlamentare speciale privind analiza situației de la CFM, spune că în cazul în care statul nu va interveni în săptămânile următoare la Calea Ferată, întreprinderea va falimenta.
Următoarele săptămâni vor fi decisive pentru soarta CFM-Ce urmeză să se întâmple

Alexandru Slusari a declarat pentru Sputnik Moldova că singura soluție de salvare a CFM ar fi ca Guvernul să-și subordoneze direct acestă întreprindere strategică și să elaboreze imediat un plan anticriză privind asanarea întreprinderii.

„La moment, CFM este gestionat de Agenția Proprietății Publice care are în subordine peste 750 de întreprinderi, iar Calea Ferată este incomparabilă după potențialul pe care îl are față de alte întreprinderi. Noi mergem cu pași rapizi spre faliment la CFM. Pe fundalul crizei politice datoriile sunt tot mai mari, iar responsabilitatea tot mai mică. Acest ping-pong verbal care are loc, că s-a furat până la 2019 sau după 2019, nu va avea nicio relevanță, pentru că vom asista la falimentul acestei întreprinderi strategice, vom pierde infrastructura, iar cei 6500 de angajați vor completa lista celor care pleacă din țară”, a spus Slusari.

Deputatul consideră că e nevoie de intervenția rapidă a Guvernului pentru că cei de la Agenția Proprietății Publice pare să fie incapabilă să gestioneze situația.

Slusari mai spune că urmează să fie elaborat imediat un plan anticriză, de restructurare, un plan privind asanarea întreprinderii, în care să fie prevăzute injecții financiare, bugetare, dar pentru asta este nevoie de un jucător, adică de un Guvern care să prezinte acest plan de restructurare, în caz contrar vom avea o catastrofă.

„Până când se achită niște restanțe mici, se adună altele. În martie angajații vor ieși din șomaj tehnic și va trebui de achitat salariile integral. Până nu demult am avut 69 de miloane de lei restanțe, iar acum sunt 92 de milioane de lei datorii salariale”, a precizat Alexandru Slusari.

Datoriile Căii Ferate a Moldovei au ajuns la 665 de milioane de lei. Mai mulți deputați spun că Parlamentul, președintele și Guvernul trebuie să intervină pentru a salva această întreprindere strategică.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

99
Tagurile:
Restructurare, salarii restante, CFM
Tematic
Deputați PSRM: Calea Ferată a Moldovei are restanțe salariale către mii de angajați
Feroviarii din Ungheni amenință că vor bloca circulația trenurilor - document
Feroviarii de la Ocnița mor de foame și sunt gata de măsuri disperate


Загрузка...

Protestul feroviarilor din Ocnița - Live

73
Angajații din Ocnița ai Căii Ferate a Moldovei organizează un nou protest, vineri, din cauză că nu și-au primit salariile încă din toamnă.

CHIȘINĂU, 26 feb – Sputnik. Feroviarii de la Ocnița protestează din nou vineri, 26 februarie.

Președintele comitetului sindical al nodului feroviar Ocnița, Dmitri Fisiuk, a declarat pentru Sputnik Moldova că tovarășii lui de muncă vor protesta din cauză că nu și-au primit salariile pentru mai multe luni, începând cu luna noiembrie.

Pe 22 februarie, când angajații nodului feroviar Ocnița au organizat un miting pe șinele de cale ferată, directorul Căii Ferate a Moldovei (CFM), Adrian Onceanu, într-o conversație telefonică, le-a cerut să revină la muncă și a promis că va plăti parțial datoriile salariale până la sfârșitul acestei săptămâni.

De atunci, potrivit lui Dmitri Fisiuk, au fost achitate restanțele la salarii doar unei unități de feroviari de la Ocnița și doar pentru luna noiembrie.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

73


Загрузка...
Troleibuz

Primarul Capitalei explică de ce nu a fost sistată activitatea transportului în weekend

0
(reînnoit 11:08 28.02.2021)
Dacă punem restricții, atunci îmbulzeala va fi și mai mare, susține primarul Capitalei. Cu această reacție a venit edilul-șef la decizia Comisie din Chișinău de a nu sista activitatea transportului în weekend. 

CHIȘINĂU 28 feb - Sputnik. Transportul public din capitală va fi utilizat la capacitate maximă, iar în zilele de weekend nu va fi sistată activitatea acestuia. Aceasta este decizia Comisiei Extraordinare de Sănătate Publică din Chișinău, care a fost luată sâmbătă. Primarul Capitalei a scris pe pagina sa de Facebook de ce Comisia a luat o astfel de decizie și a explicat că sistarea activității transportului public în zilele de sâmbătă și duminică nu va contribui deloc la reducerea numărului de cazuri, ba din contra ar putea crea o situație mai gravă. 

„În momentul în care diminuăm sau restricționăm transportul, asta înseamnă că vom avea aglomerație și mai mare în stații și în unitățile de transport. Astăzi, pentru a controla și diminua aceste procese, nu avem cum. Dacă punem restricții îmbulzeala va fi și mai mare”, susține primarul.

În acest sens, Ion Ceban a scris că în următoarea săptămână vor fi scoase pe linie alte 20 de troleibuze noi și a precizat că municipalitatea trebuie să găsească soluții pentru a suplimenta unitățile de transport public. 

„Vedem ce putem face cu licitația cu privire la autobuze, mă refer la licitația lansată internațional, inclusiv, cu publicarea în Jurnalul UE de achiziții publice, pentru achiziționarea a celor 100 de autobuze”, a mai scris Ceban.

Amintim că sâmbătă, Comisia Extraordinară de Sănătate Publică a Municipiului Chișinău s-a reunit în ședință și a stabilit cum va circula transportul public în weekend și în zilele lucrătoare. Astfel, sâmbătă și duminică transportul public va circula conform unui program stabilit pentru zilele de odihnă, cu monitorizarea strictă a regimului epidemiologic. Acest lucru înseamnă că transportul va circula la o capacitate redusă, dar nu va fi sistat definitiv, așa cum s-a anunțat ieri după ședința Comisiei Naționale Extraordinare pentru Sănătate Publică. 

În zilele de lucru însă transportul public din Chișinău va circula la capacitate maximă, cu respectarea măsurilor de prevenire a răspândirii virusului COVID-19. 

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

0
Tagurile:
primărie Chişinău, autobuze, troleibuze, transport


Загрузка...