Calea Ferată din Moldova

Calea Ferată din Moldova intenționează reducă prețul biletelor

166
Întreprinderea „Calea Ferată din Moldova” examinează posibilitatea reducerii prețurilor la bilete: despre ce destinații este vorba

CHIȘINĂU, 13 iun — Sputnik, Daria Cernega. Directorul general adjunct al companiei „Calea Ferată din Moldova", Grigore Condurachi, i-a vorbit corespondentului Sputnik Moldova  despre situația întreprinderii și despre problemele cu care se confruntă aceasta.

Potrivit specialistului, în 2017 volumul transportului de mărfuri a crescut cu 27% față de anul trecut. Acest fapt indică asupra unor perspective de creștere a companiei, după pierderile înregistrate pe parcursul a trei ani. Creșterea la acest capitol s-a datorat tranzitului de mărfuri, care a sporit cu 30 la sută în primele patru luni ale anului curent.

Pentru a atinge o balanță financiară pozitivă, întreprinderea caută modalități prin care să fie reduse cheltuielile. Cu alte cuvinte, economisește acolo unde este posibil. Una dintre aceste măsuri este reducerea numărului de trenuri pe ruta Chișinău — București. Anterior, trenul circula zilnic între cele două capitale. Însă, din cauza lipsei de pasageri, s-a decis că până în luna august vor rămâne doar două trenuri pe săptămână.

Anatol Rusu, responsabil interimar pentru transportul de pasageri, a declarat că examinează actualmente, împreună cu colegii din România, posibilitatea reducerii prețului la bilete. Asta deoarece un bilet de autobuz până la București costă 350 de lei, iar pentru un bilet de tren oamenii trebuie să plătească 700 de lei. Astfel că puțini pasageri optează pentru călătoria cu trenul.

Rusu a mai adăugat că trenurile internaționale cu destinația Moscova și Sankt Petersburg sunt asigurate în principiu cu pasageri din contul Ucrainei, care a anulat mai multe trenuri spre Rusia și nu are nici curse aeriene.  

Conducerea „Căii Ferate din Moldova" mai menționează că a fost redus de peste două ori numărul de vagoane la trenurile Moscova — Chișinău: de la 19 la 9. Totodată, pierderi considerabile sunt înregistrate din cauza defectării frecvente a locomotivelor care au deja peste 40 de ani. Administrația întreprinderii nu este exclus ca noua locomotivă, procurată în cadrul proiectului finanțat de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, va ajunge la Chișinău în anul 2018.

Citiţi, priviţi, ascultaţi Sputnik Moldova în limba maternă — accesaţi aplicaţiile mobile pe Smartphone-uri şi tablete.

Accesaţi aplicaţiile pentru iPhone >>

Accesaţi aplicaţiile pentru Android >>

Urmărește-ne pe rețelele de socializare:

|Sputnik Moldova pe Facebook |@sputnikmoldova pe Twitter |Sputnik Moldova pe VK| |Sputnik Moldova pe OK |Sputnik Moldova pe GPlus+|

166
Tagurile:
bilete de tren, reducere preț, Întreprinderea de Stat "Calea Ferată a Moldovei", Anatol Rusu, Grigore Condurachi, Republica Moldova
Tematic
Liberalii s-au retras de la putere dar nu și de la Calea Ferată a Moldovei
Reducerea exporturilor pune în dificultate activitatea Calei Ferate din Moldova
Angajații Întreprinderii Calea Ferată protestează la Chișinău


Загрузка...