Sisteme de rachete antiaeriene Osa

Ce armă a ajutat Azerbaidjanul în conflictul din Karabah

546
(reînnoit 18:49 11.12.2020)
Observatorul militar Alexander Hrolenko analizează ce armă a ajutat Azerbaidjanul în conflictul din Karabah.

În timpul ostilităților de 44 de zile din Nagorno-Karabah, trupele azere au folosit, în mod eficient și rezultativ, armele de origine bielorusă și rusă – artilerie, sisteme de rachete cu lansare multiplă, tancuri și chiar sisteme de rachete antiaeriene din arsenalul URSS-ului. Dronele turcești și israeliene au ajutat artileria, au contribuit la formarea unui contur de cercetare și atac, au furnizat o mulțime de materiale video pentru a submina moralul inamicului și totuși nu ele au asigurat succesul luptei.

Pe 10 decembrie, în Piața Libertății din Baku a avut loc o paradă militară dedicată victoriei în Nagorno-Karabah, cu implicarea a aproximativ 150 de vehicule militare, inclusiv vehicule moderne, recent adoptate. Produsele complexului militar-industrial belarus și rus au predominat în timpul paradei.

Pe fundalul tancurilor moderne T-90S, al vehiculelor de luptă pentru infanterie BMP-3, al transportoarelor blindate BTR-82A, sistemelor TOS-1A «Solntsepyok», sistemelor de rachete cu lansare multiplă «Smerch» (fabricate în Federația Rusă) și «Polonez» (fabricate în Republica Belarus), a impresionantelor instalații de artilerie autopropulsate «Msta-S», 2S3 «Akatsiya» și 2S7 «Pion», venerabilele sistemele de rachete antiaeriene după modelul anilor 1970 – 9K33 «Osa» și ZSU-23-4 «Shilka» – au arătat cumva provocator. Și acestea erau complexe de rachete «Osa» corecte – cu stele la bord care reflectau numărul de ținte aeriene distruse.

Au fost prezentate și vehicule blindate cu roți de producție turcească. Dar în Piața Libertății spectatorii au văzut și mașini „UAZ”, „Ural” și „Kamaz”, acesta din urmă având și «Bayraktar TB2» la bord. La sfârșitul paradei, avioanele de vânătoare MiG-29 și avioanele de atac la sol Su-25 au zburat peste Baku, precum și elicopterele de atac și transport militar fabricate în Federația Rusă – Mi-35 și Mi-17.

Arsenalul de paradă al armatei azere ne face să ne gândim din nou la eficacitatea utilizării armelor, la calitatea pregătirii specialiștilor militari și la nivelul de pregătire tactică și operațională a trupelor. Armata azeră nu avea un avantaj evident în calitatea armelor, iar numărul acestora din urmă era limitat în mod obiectiv de teatrul operațiunilor militare. Doar pe câmpie pot fi desfășurate într-o «lavă» atacantă o sută de tancuri T-90S. La poalele munților, spațiul de manevră se îngustează, iar pregătirea tactică a trupelor defensive poate însemna mai mult decât avantajul inamicului în artileria de rază lungă sau în materie de spionaj.

Upgrade eficient

Utilizarea competentă a armelor înseamnă nu mai puțin decât caracteristicile tactico-tehnice ale «fierului». Se știe că în Karabah partea azeră a folosit sistemul tactic-operațional de rachete LORA (analogul israelian al rusului OTR-21 «Tochka») o singură dată – peste podul deasupra râului Akar. În schimb, pe laturile instalațiilor autopropulsate 9K33 «Osa» ale sistemului militar de apărare antiaeriană al armatei azere, stelele sunt clar vizibile, ceea ce înseamnă un număr mare de ținte distruse –  drone armene (peste douăzeci în total). Într-o operațiune reală, sistemele 9K33 «Osa», modernizate și relativ ieftine, s-au dovedit a fi mult mai eficiente decât cel mai nou complex «LORA» (Long-Range Artillery Missile). Acesta din urmă costă 100 de milioane de dolari și, în plus, fiecare rachetă la el costă 1,5 milioane de dolari.

Perspectivele deminării în Nagorno-Karabah
© Sputnik / Максим Блинов

Exemplul nu este aleatoriu, fiindcă sistemele 9K33 «Osa» ale părții armene, într-o situație de luptă, s-au arătat nu în cea mai bună lumină– UAV-urile de tip «Bayraktar TB2» le-au detectat ușor și le-au distrus, deși totul ar fi trebuit să se întâmple exact invers. Conform datelor prezentate la Baku, au fost distruse 40 de sisteme 9K33 «Osa», 5 sisteme «Tor-M2KM», 4 sisteme 2K12 «Kub», 14 tunuri antiaeriene «Zastava». Este dificil de spus care motiv este mai important aici – subestimarea inamicului sau supraestimarea propriilor capacități.

Nu vom aborda tema pregătirii echipajelor militare de apărare antiaeriană în ceea ce privește calculele, dar atragem atenția la faptul că sistemele 9K33 «Osa» ale azerilor au fost modernizate anterior de întreprinderea belarusă «Tetraedr» și au dobândit calități complet noi. Specialiștii din Belarus au perfecționat electronica, au transformat complexul de rachete sol-aer în unul mai «vigilent» și cu o rază mai lungă de acțiune – rachetele T382 distrug ținte la o distanță de până la 20 de km, la altitudini de până la 10 mii de metri (limita «Bayraktarului TB2» este de 8200 metri). Belarușii au propus un upgrade similar și apărării antiaeriene militare a părții armene, dar Erevanul a decis să economisească. Înainte de război, erau suficiente complexele militare moderne de apărare antiaeriană, întrucât, în ultimii ani, Rusia a furnizat Armeniei sisteme 9K37M1-2 «Buk-M1-2», «Tor-M2KM», precum și sisteme de spionaj radio-tehnic la sol «Avtobaza-M».

Pentru a înțelege mai bine echilibrul tehnologic dintre partea azeră și cea armeană în timpul conflictului din Karabah. Reamintim că Armenia a devenit primul importator mondial de patru sisteme de rachete rusești E9K720 «Iskander-E» (cu un set de 25 de rachete), a achiziționat 12 avioane de vânătoare unice Su-30SM (până acum a primit doar 4), sisteme TOS-1A «Solntsepyok», sisteme de rachete cu lansare multiplă (MLRS) «Smerch», rachete antitanc ghidate 9M113M. Erevan primește armele rusești la prețurile concesionale interne ruse, împreună cu împrumuturi de stat de la Federația Rusă în valoare totală de 300 de milioane de dolari. Se pare că arsenalele armene nu au prefigurat o înfrângere zdrobitoare într-un conflict militar de scurtă durată.

Factorul turcesc

Pentru Erevan exercițiile militare comune azero-turce «Frăția indestructibilă» nu erau un secret. Ele aveau loc în mod regulat pe teritoriul Azerbaidjanului: nu numai în Republica Autonomă Nahicevan, ci și în suburbiile Gandjei, Kurdamirului, Ievlahului și în alte așezări din apropierea Republicii Nagorno-Karabah. A fost necesar ca «praful de pușcă să fie uscat» în prealabil, ca să fie pregătit un răspuns sistemic.

Atragem atenția la faptul că Rusia nu a «supraînarmat» Azerbaidjanul, ci l-a aprovizionat în mod deschis (ca și pe multe alte țări CSI) timp de câțiva ani cu 100 de tancuri T-90S, 118 BMP-3, 230 BTR-82, 18 obuziere autopropulsate «Msta-S» de calibru 152 mm, 18 tunuri autopropulsate 2S31 «Vena» de calibru 120 mm, 18 vehicule de luptă MLRS «Smerch» de calibru 300 mm și 24 de vehicule de luptă TOS-1A «Solntsepyok». Și partenerii belaruși au vândut la Baku MLRS-ul «Polonez» în mod transparent.

Și totuși victoria asupra inamicului este mereu sigură în planurile Statului Major cu mult înainte de război. Când pe 27 septembrie dronele israeliene și turcești au zburat deasupra Karabahului, artileria a reacționat, acesta fapt reprezentând una dintre posibilitățile de dezvoltare a unui conflict de lungă durată. Partea armeană ar fi trebuit să se pregătească pentru acest lucru de mai mult de un sfert de secol. Ostilitățile care au urmat au arătat că Azerbaidjanul a fost mai bine pregătit din punct de vedere tehnologic pentru operațiune decât partea armeană. Trupele azere au persistat în căutarea punctelor slabe în apărarea inamicului și le-au găsit. Dronele au o exercitat o presiune, în primul rând, psihologică. Logistica, munițiile și întreaga organizație militară a părții armene nu erau la înălțime.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

546
Tagurile:
Nagorno-Karabah, Azerbaidjan, arme
Tematic
Mulțumim Rusiei: În Karabah se redeschid școlile și spitalele - Video
Cum îi tratează pe pacienții din Karabah medicii militari ruși

"Nu pot fi găsite": Rusia construiește noi transportatoare "invizibile" de rachete

213
Sisteme de arme promițătoare, silențiozitate și o "invizibilitate" ridicată – primele submarine diesel-electrice seriale ale proiectului 677 "Lada" vor fi primite de flotă în 2022. A fost nevoie de peste 20 de ani pentru a le dezvolta.

CHIȘINĂU, 25 feb – Sputnik, Nicolai Protopopov. Acest submarin poate transporta arme de înaltă precizie, iar traseul său este extrem de dificil de urmărit. Despre caracteristicile proiectului – în materialul Sputnik.

"Copil dificil"

Submarinele "Kronstadt" și "Velikie Luki" au fost planificate să fie predate Marinei în 2021, totuși, așa cum a explicat directorul general al întreprinderii de construcții navale "Șantierele Navale Admiralty", Aleksandr Buzakov, din cauza problemelor cu partenerii, termenii au fost amânați.

În septembrie, șeful Corporației Unite de Construcții Navale, Alexei Rahmanov, a anunțat că două nave de serie vor fi finalizate cu întârziere, deoarece unul dintre furnizorii de echipamente nu a respectat graficul stabilit anterior.

Întârzierile au afectat proiectul încă de la început. Lucrările au fost inițiate la sfârșitul anilor 90, când a fost creată prima navă din această serie – "Sankt Petersburg". A fost lansată în apă în 2004 și trebuia să fie trimisă Marinei Federației Ruse în 2006. Cu toate acestea, Flota militară rusă de Nord a început să o exploateze abia în 2010.

Submarinele din clasa "Lada" urmau să înlocuiască "diesel-urile" învechite ale proiectului 877 "Paltus".

Noile submarine sunt mai mici, ceea ce înseamnă că nu sunt la fel de vizibile pentru sonare. Stealth-ul acustic este, de asemenea, îmbunătățit grație unei scheme, neconvenționale pentru construcțiile navelor autohtone, cu o singură carenă. În plus, "Ladele" sunt primele submarine rusești cu un sistem de propulsie independentă de aer (anaerob).

Poate că termenii se schimbau permanent tocmai din cauza numeroaselor soluții de proiectare noi și a complexității realizării lor "în fier". Deci, în timpul testărilor primei nave din această clasă, au fost descoperite probleme serioase cu complexul hidroacustic, iar puterea insuficientă a motorului electric cu canotaj nu permitea dezvoltarea vitezei necesare sub apă.

© Sputnik / Vitaliy Ankov
„Varshavianka”

Dar Marina Federației Ruse aștepta totuși noi submarine diesel-electrice, așa că, în loc de submarinele "Lada", au comandat pentru Flota rusă din Pacific șase submarine ale proiectului 636 "Varshavyanka", care au fost testate în timp și bine însușite.

"Micuțele" periculoase

Potrivit experților, "Ladele" sunt cele mai moderne și mai promițătoare submarine non-nucleare autohtone.

În ciuda dimensiunilor modeste, acestea sunt extrem de versatile. Ele sunt capabile să reziste submarinelor și navelor de suprafață, să distrugă ținte de pe coastă, să plaseze câmpuri de mine, să protejeze coasta de debarcări ale desanturilor, să transporte subunități sau încărcături speciale.

Principalele avantaje – automatizarea ridicată și zgomot redus, mobilitatea și manevrabilitatea, ceea ce face posibilă utilizarea lor eficientă în operațiuni de sabotaj și spionaj. De asemenea, sunt echipate cu un complex hidroacustic puternic și cu trei antene sensibile simultan: una în proră, două în lateral.

Viteza submarinului, cu un deplasament de aproximativ 1,8 mii de tone, atinge 20 de noduri. Adâncimea – până la 350 de metri. Numărul echipajului –doar 30 de persoane.

În ceea ce privește armamentul, submarinele "Lada", în mod standard, sunt dotate cu 18 torpile cu un calibru de 533 mm și aproximativ 20 de mine. Tuburile torpile sunt, de asemenea, adaptate pentru a lansa rachetele-torpilele antisubmarin de mare viteză "Șkval", care pot accelera până la 300 de kilometri pe oră. Și, desigur, submarinele "Lada", la fel ca multe alte nave rusești contemporane, sunt dotate cu rachetele de croazieră "Kalibr".

Primele două submarine seriale nu vor avea un sistem de propulsie independentă de aer, întrucât, potrivit lui Buzakov, un submarin de acest tip nu a fost încă creat în Rusia. Dar restul navelor din această familie îl vor avea.

Gardieni invizibili

"Lada" este o clasă complet nouă de submarine, bazată pe proiecte anterioare, explică agenției de presă RIA Novosti președintele Mișcării de sprijinire a flotei din toată Rusia, căpitanul de rangul întâi, Mihail Nenașev. "În ultimii 15-20 de ani, aproximativ 150 de lucrări de proiectare experimentală au fost experimentate pe "Lada". Niciun proiect nu a avut atât de multe. Este, de fapt, un mare laborator subacvatic".

După cum a subliniat expertul, în comparație cu proiectele anterioare, submarinele "Lada" pot lua la bord mai multe torpile. Datorită caracteristicilor lor tactice și tehnice unice, ele sunt capabile să rezolve sarcini în toate direcțiile tactice și strategice. În plus, designul permite amplasarea sistemelor de rachete.

"Zgomotul produs de aceste submarine diesel-electrice este comparabil cu zgomotul mării, iar noua hidroacustică ascultă mult mai mult spațiu decât alte nave", spune Nenașev. "Acest lucru este foarte important, deoarece submarinele "Lada" vor fi bazate în Arctica. Un alt plus este dimensiunea lor modestă, care permite submarinelor să fie utilizate atât în ​​ape puțin adânci, cât și la adâncimi mari. Navele atomice ale unui potențial inamic nu vor putea fi desfășurate peste tot, dar apărarea teritoriului cu ajutorul unor astfel de submarine, ca "Lada", poate fi foarte reușită".

Submarinele diesel rusești au fost recunoscute de mult timp ca fiind cele mai bune din clasa lor. Șase submarine diesel-electrice ale proiectului 636.3 sunt în serviciul flotei Mării Negre, alte șase vor fi transferate flotei ruse din Pacific în următorii ani – două submarine se pregătesc de transferul lor în locul de serviciu permanent. Pentru silențiozitatea și "invizibilitatea" lor, NATO le-a poreclit "găuri negre".

Dar submarinele "Lada" sunt încă mai silențioase. Testările primei nave din această clasă – "Sankt Petersburg" – au arătat că proiectul 677 este de aproximativ zece ori mai superior tuturor seriilor anterioare ale "diesel-urilor" în ceea ce privește "invizibilitatea".

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

213
Tagurile:
rachete, transportatori, construire, Rusia
Tematic
Răspunsul american la rachetele ”Kalibr”: ce pot face cele mai noi rachete ”Tomahawk”


Загрузка...

Europa nu este lăsată se elibereze de obligațiunile de stăvilire a Rusiei

115
(reînnoit 21:55 25.02.2021)
Rusia va reconstrui relațiile cu Europa în condiții acceptabile pentru ea însăși – și cu cât UE va înțelege mai repede acest lucru, cu atât acest proces va fi mai ușor și mai rapid.

Occidentul lansează o nouă serie de sancțiuni împotriva Rusiei: luni, Uniunea Europeană a convenit asupra impunerii unor sancțiuni personale împotriva unui șir de oficiali ruși responsabili de "urmărirea penală a lui Navalnîi" (o listă concretă va apărea peste câteva zile), iar Statele Unite finalizează pregătirea unui pachet întreg de "sancțiuni și alte măsuri", dar deja nu numai din cauza lui Navalnîi, ci și din cauza atacurilor cibernetice (numite SolarWinds) asupra instituțiilor și companiilor americane, de care este acuzată Rusia.

Toate acestea erau previzibile – ca să nu mai vorbim de faptul că presiunea sancțiunilor asupra țării noastre se desfășoară (la scară largă și nu sub formă de acțiuni individuale americane) deja de șapte ani. Am putea deja și să ne obișnuim ? Desigur, dar sunt întotdeauna interesante argumentele cu care "partenerii" noștri occidentali își susțin acțiunile – concluzii, argumente, nicidecum motive. Motivele, pe de altă parte, sunt extrem de clare – și Vladimir Putin le-a menționat miercuri, în cadrul unui discurs la ședința colegiului FSB.

"Ne confruntăm cu așa-numita politică de stăvilire a Rusiei. Nu este vorba despre o concurență firească în relațiile internaționale, ci despre o linie consecventă și foarte agresivă menită să ne perturbe dezvoltarea, să o încetinească, să creeze probleme de-a lungul perimetrului extern, să provoace instabilitate internă, să submineze valorile care unesc societatea rusă și, în cele din urmă, să slăbească Rusia și o pună sub control extern, așa cum vedem, cum știm că acest lucru se întâmplă în unele țări din spațiul post-sovietic".

Aceste obiective nu sunt secrete: după cum a remarcat Putin, "este suficient să vă familiarizați cu documentele strategice publice și cu declarațiile destul de sincere ale oamenilor de stat dintr-o serie de țări". "Nici măcar nu încearcă să ascundă atitudinea neprietenoasă față de Rusia, față de o serie de alte centre suverane și independente de  dezvoltare mondială".

Serghei Lavrov
© Sputnik / Le service de presse du ministère russe des Affaires étrangères
Toate metodele de izolare sunt, de asemenea, binecunoscute, Putin le-a enumerat pur și simplu: "Încearcă să ne împiedice cu sancțiuni economice și de altă natură, să blocheze mari proiecte internaționale de care, apropo, suntem interesați nu numai noi, ci și partenerii noștri, se amestecă direct în viața publică și politică, în procedurile democratice ale țării noastre. Și, desigur, instrumentele din arsenalul serviciilor secrete sunt utilizate în mod activ".

Toate acestea s-au întâmplat nu o dată în istoria noastră: în diverse combinații, toate metodele menționate mai sus au fost utilizate împotriva noastră, astfel încât ne-am învățat să contracarăm și să răspundem. De aceea, Putin și a spus că "o astfel de atitudine față de Rusia nu are nicio perspectivă" – nicio presiune nu ne va putea obliga să facem concesii sau să ne subminăm din interior. În același timp, Rusia își declară rolul de apărător, care își apără suveranitatea și interesele – nu rolul de agresor.

Mai mult decât atât, subliniem în permanență disponibilitatea noastră de a dezvolta relații cu toată lumea, de a iniția un dialog bazat pe încredere reciprocă și respect, după cum a amintit Putin și de această dată. Dar ce auzim drept răspuns?

Rusia nu este interesată de cooperarea cu Uniunea Europeană, iar autoritățile ruse conduc țara pe calea spre autoritarism – aceasta este concluzia la care au ajuns miniștrii de Externe ai țărilor UE în cadrul reuniunii la care au decis să introducă noi sancțiuni. Iar șeful democrației europene, Josep Borrell, a numit Rusia "un vecin care a decis să se comporte ca un adversar", subliniind faptul că: "Noi trebuie să definim un model pentru a evita confruntarea permanentă cu vecinii care au decis să acționeze în sens invers".

Adică Europa în particular și Occidentul în general prezintă problema în așa mod – Rusia caută confruntări și nu vrea să dezvolte relațiile. Mai mult, Rusia se amestecă în mod constant în treburile europene și exercită presiuni asupra UE. Prin urmare, Uniunea Europeană va construi acum relațiile cu Moscova pornind de la  trei principii.

Iată cum le-a descris Borrell: să se dea un răspuns dur în cazul în care Moscova va încălca dreptul internațional și drepturile omului, să se adopte o politică de stăvilire dacă Rusia va crește presiunea asupra UE și să se coopereze cu Rusia în domeniile în care UE este interesată. Represalii, stăvilire, cooperare acolo unde îi este convenabil Uniunii Europene – acesta este kitul de luptă al diplomației europene. Dar despre ce vorbim?

Practic, totul este acoperit de "încălcarea dreptului internațional și a drepturilor omului" – de la Crimeea și Navalnîi până la orice alt subiect, atât intern, cât și internațional. Sancțiuni pentru lipsa căsătoriilor homosexuale în Rusia – adică pentru încălcarea drepturilor omului? Poftim. Sancțiuni pentru refuzul de "a returna" Georgiei Abhazia? Fără îndoială. Sancțiuni pentru un nou emigrant sau refugiat rus ucis în Europa, sau, de fapt, pentru oricine altcineva (ca în povestea veche despre un cecen din Georgia ucis la Berlin) – în orice moment. A fost spart sistemul informatic al Bundestagului german? Desigur, Rusia trebuie pedepsită.

Rusia și Uniunea Europeană: Sfârșitul relațiilor?>>>

În același mod, orice poți numi drept presiune asupra UE. Separatiștii votează pentru secesiunea Cataluniei? Căutăm o urmă rusească. Reprezentanții fracțiunii parlamentare "Alternativă pentru Germania" vin la Moscova? Rușii sapă sub Merkel. Moscova anunță proteste împotriva demontării monumentelor în cinstea soldaților sovietici în Polonia sau Republica Cehă? Pun presiune asupra europenilor estici nefericiți și iubitori de libertate. Construiesc o conductă de gaz? Vor să împartă Europa. Refuză construcția? Vor să înghețe Europa. Absurd? Nu, este o reacție destul de calculată.

Adică, UE dorește să dețină un drept unilateral de a reglementa relațiile cu Rusia, dreptul de a pedepsi și de a ierta la propria sa discreție – iar Rusia ar trebui să se resemneze și să nu se indigneze și să fie gata, de îndată ce vor avea nevoie, să coopereze, dar numai în domeniile care sunt avantajoase pentru europenii buni.

Dar, în realitate, totul este exact invers: UE este un vecin care se comportă ca un adversar. Exercită presiune asupra Rusiei, ne pune condiții, ne învață și ne demonizează, se amestecă în afacerile noastre interne (chiar și acum Borrell a spus că "uniunea își va extinde sprijinul pentru societatea civilă din Rusia") și consideră că acest lucru este normal. UE (fie și la inițiativă atlantică) este cea care încearcă să rupă Ucraina de Rusia, să schimbe granițele istorice ale Estului și Vestului, să-și extindă spațiul vital din contul civilizației rusești – și vrea ca Rusia să accepte calm acest lucru? O astfel de îndrăzneală ar fi putut fi explicabilă acum un sfert de secol, chiar și 15 ani în urmă, când Rusia lupta pentru propria supraviețuire și nu putea să se ocupe nici de întreaga lume rusă, nici să ceară europenilor să se comporte decent, dar este ridicol acum să se aștepte că Rusia va fi ascultătoare.

A costat prea mult: Europa a pierdut miliarde din cauza Rusiei>>>

În orice caz, Rusia va reconstrui relațiile cu Europa în condiții acceptabile pentru ea însăși – și cu cât UE va înțelege mai repede acest lucru, cu atât acest proces va fi mai ușor și mai rapid. Europa oricum nu are nicio alternativă: ea nu își poate permite să se îngrădească pur și simplu de Rusia sau să se transforme dintr-un vecin într-un dușman al nostru. Mai exact, își poate permite – dar numai pentru ultimă dată.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

115
Tagurile:
relații, Rusia, Europa
Tematic
A costat prea mult: Europa a pierdut miliarde din cauza Rusiei
Lavrov: Rusia nu pleacă din Europa


Загрузка...
Troleibuz

Primarul Capitalei explică de ce nu a fost sistată activitatea transportului în weekend

0
(reînnoit 11:08 28.02.2021)
Dacă punem restricții, atunci îmbulzeala va fi și mai mare, susține primarul Capitalei. Cu această reacție a venit edilul-șef la decizia Comisie din Chișinău de a nu sista activitatea transportului în weekend. 

CHIȘINĂU 28 feb - Sputnik. Transportul public din capitală va fi utilizat la capacitate maximă, iar în zilele de weekend nu va fi sistată activitatea acestuia. Aceasta este decizia Comisiei Extraordinare de Sănătate Publică din Chișinău, care a fost luată sâmbătă. Primarul Capitalei a scris pe pagina sa de Facebook de ce Comisia a luat o astfel de decizie și a explicat că sistarea activității transportului public în zilele de sâmbătă și duminică nu va contribui deloc la reducerea numărului de cazuri, ba din contra ar putea crea o situație mai gravă. 

„În momentul în care diminuăm sau restricționăm transportul, asta înseamnă că vom avea aglomerație și mai mare în stații și în unitățile de transport. Astăzi, pentru a controla și diminua aceste procese, nu avem cum. Dacă punem restricții îmbulzeala va fi și mai mare”, susține primarul.

În acest sens, Ion Ceban a scris că în următoarea săptămână vor fi scoase pe linie alte 20 de troleibuze noi și a precizat că municipalitatea trebuie să găsească soluții pentru a suplimenta unitățile de transport public. 

„Vedem ce putem face cu licitația cu privire la autobuze, mă refer la licitația lansată internațional, inclusiv, cu publicarea în Jurnalul UE de achiziții publice, pentru achiziționarea a celor 100 de autobuze”, a mai scris Ceban.

Amintim că sâmbătă, Comisia Extraordinară de Sănătate Publică a Municipiului Chișinău s-a reunit în ședință și a stabilit cum va circula transportul public în weekend și în zilele lucrătoare. Astfel, sâmbătă și duminică transportul public va circula conform unui program stabilit pentru zilele de odihnă, cu monitorizarea strictă a regimului epidemiologic. Acest lucru înseamnă că transportul va circula la o capacitate redusă, dar nu va fi sistat definitiv, așa cum s-a anunțat ieri după ședința Comisiei Naționale Extraordinare pentru Sănătate Publică. 

În zilele de lucru însă transportul public din Chișinău va circula la capacitate maximă, cu respectarea măsurilor de prevenire a răspândirii virusului COVID-19. 

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

0
Tagurile:
primărie Chişinău, autobuze, troleibuze, transport


Загрузка...