Молдавские леи

Ioniță prezice zile grele Guvernului Chicu dacă nu se împrumută de la străini Detalii

597
(reînnoit 14:15 05.02.2020)
Expertul Veaceslav Ioniță face un pronostic îngrijorător pentru bugetul țării în 2020, care nicicum nu cadrează cu calculele optimiste ale autorităților. El susține că, fără o relație bună cu partenerii externi, în 2020 autoritățile nu vor putea executa bugetul.

CHIȘINĂU, 31 ian – Sputnik. Veaceslav Ioniță afirmă pe blogul său că în anul 2019 cheltuielile bugetare au fost executate la nivel de 43 de miliarde lei, față de 46,3 miliarde, prevăzute de bugetul rectificat în vară. El reamintește că atunci Guvernul a redus cu aproximativ 1,3 miliarde lei cheltuielile bugetare, față de cele planificate inițial. "Deci, față de planul de la începutul anului, bugetul de stat nu a fost executat cu 4,6 miliarde de lei la capitolul cheltuieli, iar față de cel rectificat - cu 3,3 miliarde de lei", susține Ioniță.

Potrivit lui, imposibilitatea onorării obligațiilor bugetare este determinată de doi factori majori: 1) acumulări mai mici în bugetul de stat din impozite și taxe, 2) imposibilitatea atragerii resurselor externe.

"Veniturile bugetare au fost executate cu 675 de milioane de lei mai puțin decât după rectificarea din vară, iar față de planificarea inițială - cu 2,2 miliarde de lei mai puțin. Cele mai mari ratări sunt de la TVA, care s-au acumulat cu 492 de milioane de lei mai puțin și Accize - cu 74 de milioane de lei mai puțin", afirmă Veaceslav Ioniță.

Totodată el susține că în anul trecut s-au colectat mai puțini bani la buget și din impozitul pe venit al persoanelor juridice.

"Este îngrijorător faptul că impozitul pe venit la persoanele juridice în 2019 a fost colectat mult mai puțin decât planificarea inițială și a fost la nivelul anului 2018, fără a înregistra careva creșteri", scrie expertul pe blogul său.

Atragerea finanțării externe – cea mai mare ratare

Veaceslav Ioniță susține că în 2019 Guvernul nu a fost în stare să-și onoreze obligațiunile legale (bineînțeles, la plăți) dat fiind că nu s-a împrumutat din străinătate.

"Dar cele mai mari ratări sunt înregistrate la atragerea finanțării externe sub formă de împrumuturi. Guvernul a reușit să contracteze împrumuturi în volum de 475 de milioane de lei, față de 3.476 de milioane de lei planificate. Anume ratările din împrumuturile externe de 3 miliarde de lei au determinat imposibilitatea onorării obligațiunilor legale ale guvernului", scrie Ioniță.

El afirmă că principalele domenii care au fost afectate de imposibilitatea guvernului de a-și onora obligațiunile bugetare sunt:

  • Investițiile capitale și activele nefinanciare, care, de fapt, de fiecare dată, sunt primele "jertfe" ale reducerilor cheltuielilor bugetare.
  • Bunurile și serviciile nu au fost executate cu 434 de milioane de lei și, cel mai probabil, este vorba de datorii restante ale instituțiilor bugetare. Ioniță spune că nu crede că este vorba de optimizarea cheltuielilor, deoarece aceste cheltuieli și așa au fost reduse în vară cu alte 375 de milioane de lei.
  • Autoritățile locale nu au primit din bugetul de stat 430 de milioane de lei. Ioniță spune că, ce-i drept, aici trebuie să menționăm că transferurile către autoritățile publice locale în vară au fost majorate cu 1,18 miliarde de lei, de la 11,15 miliarde de lei inițial, până la 12,76 miliarde de lei după rectificarea din vară. Aceste majorări au fost dictate de majorările salariale implementate în sectorul bugetar, iar transferurile reduse, cel mai probabil au creat dificultăți la autoritățile locale în onorarea obligațiunilor lor față de salariații bugetari.
  • Cheltuielile de personal, care nu au fost executate cu 317 milioane de lei. Și aici, cel mai probabil, spune expertul, vorbim de restanțe salariale, și nu de optimizări, deoarece cheltuielile de personal în vară au fost reduse cu 424 de milioane de lei. Deci, tot ce a putut fi optimizat s-a optimizat încă din vară.

În finalul analizei sale, economistul Veaceslav Ioniță vine cu un avertisment către guvernanți și îi îndeamnă să revină la vechea practică de a se împrumuta de la partenerii externi, dacă vor să execute cu succes bugetul pentru anul acesta.

"Executarea bugetului pe 2019 este un semnal puternic de avertisment pentru 2020. El arată clar: fără o relație bună cu partenerii externi în 2020 este IMPOSIBIL DE EXECUTAT Bugetul de Stat și cel Public", conchide Veaceslav Ioniță.

Trebuie să menționăm că autoritățile nu împărtășesc temerile exprimate de Veaceslav Ioniță și sunt mult mai optimiste în privința capacității bugetului de stat de a acoperi cheltuielile.

Igor Dodon: Avem încasări la buget destul de bune și sunt în creștere față de perioada anterioară

Chiar astăzi președintele țării, Igor Dodon, în adresarea video săptămânală „Președintele răspunde”, publicată pe pagina sa de Facebook, că există bani la bugetul de stat pentru acoperirea cheltuielilor curente.

Igor Dodon nu respinge ideea contractării unor credite din afară, doar că nu pentru acoperirea cheltuielilor bugetare curente, ci pentru proiecte investiționale în infrastructură și economie.

”În prezent, în bugetul de stat sunt bani pentru acoperirea cheltuielilor curente. Dar aceasta nu ne permite ca să facem un pas important înainte. Iată de ce ne adresăm și pentru obținerea unor credite pentru drumuri și proiecte economice, pentru a crea baza de dezvoltare pe viitor”, a declarat Igor Dodon în videoclipul plasat pe pagina sa de Facebook.

Mi mult, șeful statului a subliniat că veniturile la buget sunt în creștere.

”Referitor la buget, vreau să vă spun că în prima lună a anului curent, cred că ministrul Finanțelor va face în curând unele rapoarte, conform informațiilor preventive, avem încasări la buget destul de bune și sunt în creștere față de perioada anterioară. Dar este important să punem baza pentru viitor. Iată de ce trebuie să venim cu investiții majore în infrastructură și în economie”, a subliniat Dodon.

El a precizat că în curând ministrul Finanțelor, Sergiu Pușcuța, va veni cu un raport în curând pentru a spune cum stau lucrurile la capitolul venituri și cheltuieli bugetare.

597
Tagurile:
imprumut, zile grele, Buget, Igor Dodon, Veaceslav Ioniță

"Nu pot fi găsite": Rusia construiește noi transportatoare "invizibile" de rachete

239
Sisteme de arme promițătoare, silențiozitate și o "invizibilitate" ridicată – primele submarine diesel-electrice seriale ale proiectului 677 "Lada" vor fi primite de flotă în 2022. A fost nevoie de peste 20 de ani pentru a le dezvolta.

CHIȘINĂU, 25 feb – Sputnik, Nicolai Protopopov. Acest submarin poate transporta arme de înaltă precizie, iar traseul său este extrem de dificil de urmărit. Despre caracteristicile proiectului – în materialul Sputnik.

"Copil dificil"

Submarinele "Kronstadt" și "Velikie Luki" au fost planificate să fie predate Marinei în 2021, totuși, așa cum a explicat directorul general al întreprinderii de construcții navale "Șantierele Navale Admiralty", Aleksandr Buzakov, din cauza problemelor cu partenerii, termenii au fost amânați.

În septembrie, șeful Corporației Unite de Construcții Navale, Alexei Rahmanov, a anunțat că două nave de serie vor fi finalizate cu întârziere, deoarece unul dintre furnizorii de echipamente nu a respectat graficul stabilit anterior.

Întârzierile au afectat proiectul încă de la început. Lucrările au fost inițiate la sfârșitul anilor 90, când a fost creată prima navă din această serie – "Sankt Petersburg". A fost lansată în apă în 2004 și trebuia să fie trimisă Marinei Federației Ruse în 2006. Cu toate acestea, Flota militară rusă de Nord a început să o exploateze abia în 2010.

Submarinele din clasa "Lada" urmau să înlocuiască "diesel-urile" învechite ale proiectului 877 "Paltus".

Noile submarine sunt mai mici, ceea ce înseamnă că nu sunt la fel de vizibile pentru sonare. Stealth-ul acustic este, de asemenea, îmbunătățit grație unei scheme, neconvenționale pentru construcțiile navelor autohtone, cu o singură carenă. În plus, "Ladele" sunt primele submarine rusești cu un sistem de propulsie independentă de aer (anaerob).

Poate că termenii se schimbau permanent tocmai din cauza numeroaselor soluții de proiectare noi și a complexității realizării lor "în fier". Deci, în timpul testărilor primei nave din această clasă, au fost descoperite probleme serioase cu complexul hidroacustic, iar puterea insuficientă a motorului electric cu canotaj nu permitea dezvoltarea vitezei necesare sub apă.

© Sputnik / Vitaliy Ankov
„Varshavianka”

Dar Marina Federației Ruse aștepta totuși noi submarine diesel-electrice, așa că, în loc de submarinele "Lada", au comandat pentru Flota rusă din Pacific șase submarine ale proiectului 636 "Varshavyanka", care au fost testate în timp și bine însușite.

"Micuțele" periculoase

Potrivit experților, "Ladele" sunt cele mai moderne și mai promițătoare submarine non-nucleare autohtone.

În ciuda dimensiunilor modeste, acestea sunt extrem de versatile. Ele sunt capabile să reziste submarinelor și navelor de suprafață, să distrugă ținte de pe coastă, să plaseze câmpuri de mine, să protejeze coasta de debarcări ale desanturilor, să transporte subunități sau încărcături speciale.

Principalele avantaje – automatizarea ridicată și zgomot redus, mobilitatea și manevrabilitatea, ceea ce face posibilă utilizarea lor eficientă în operațiuni de sabotaj și spionaj. De asemenea, sunt echipate cu un complex hidroacustic puternic și cu trei antene sensibile simultan: una în proră, două în lateral.

Viteza submarinului, cu un deplasament de aproximativ 1,8 mii de tone, atinge 20 de noduri. Adâncimea – până la 350 de metri. Numărul echipajului –doar 30 de persoane.

În ceea ce privește armamentul, submarinele "Lada", în mod standard, sunt dotate cu 18 torpile cu un calibru de 533 mm și aproximativ 20 de mine. Tuburile torpile sunt, de asemenea, adaptate pentru a lansa rachetele-torpilele antisubmarin de mare viteză "Șkval", care pot accelera până la 300 de kilometri pe oră. Și, desigur, submarinele "Lada", la fel ca multe alte nave rusești contemporane, sunt dotate cu rachetele de croazieră "Kalibr".

Primele două submarine seriale nu vor avea un sistem de propulsie independentă de aer, întrucât, potrivit lui Buzakov, un submarin de acest tip nu a fost încă creat în Rusia. Dar restul navelor din această familie îl vor avea.

Gardieni invizibili

"Lada" este o clasă complet nouă de submarine, bazată pe proiecte anterioare, explică agenției de presă RIA Novosti președintele Mișcării de sprijinire a flotei din toată Rusia, căpitanul de rangul întâi, Mihail Nenașev. "În ultimii 15-20 de ani, aproximativ 150 de lucrări de proiectare experimentală au fost experimentate pe "Lada". Niciun proiect nu a avut atât de multe. Este, de fapt, un mare laborator subacvatic".

După cum a subliniat expertul, în comparație cu proiectele anterioare, submarinele "Lada" pot lua la bord mai multe torpile. Datorită caracteristicilor lor tactice și tehnice unice, ele sunt capabile să rezolve sarcini în toate direcțiile tactice și strategice. În plus, designul permite amplasarea sistemelor de rachete.

"Zgomotul produs de aceste submarine diesel-electrice este comparabil cu zgomotul mării, iar noua hidroacustică ascultă mult mai mult spațiu decât alte nave", spune Nenașev. "Acest lucru este foarte important, deoarece submarinele "Lada" vor fi bazate în Arctica. Un alt plus este dimensiunea lor modestă, care permite submarinelor să fie utilizate atât în ​​ape puțin adânci, cât și la adâncimi mari. Navele atomice ale unui potențial inamic nu vor putea fi desfășurate peste tot, dar apărarea teritoriului cu ajutorul unor astfel de submarine, ca "Lada", poate fi foarte reușită".

Submarinele diesel rusești au fost recunoscute de mult timp ca fiind cele mai bune din clasa lor. Șase submarine diesel-electrice ale proiectului 636.3 sunt în serviciul flotei Mării Negre, alte șase vor fi transferate flotei ruse din Pacific în următorii ani – două submarine se pregătesc de transferul lor în locul de serviciu permanent. Pentru silențiozitatea și "invizibilitatea" lor, NATO le-a poreclit "găuri negre".

Dar submarinele "Lada" sunt încă mai silențioase. Testările primei nave din această clasă – "Sankt Petersburg" – au arătat că proiectul 677 este de aproximativ zece ori mai superior tuturor seriilor anterioare ale "diesel-urilor" în ceea ce privește "invizibilitatea".

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

239
Tagurile:
rachete, transportatori, construire, Rusia
Tematic
Răspunsul american la rachetele ”Kalibr”: ce pot face cele mai noi rachete ”Tomahawk”


Загрузка...

Europa nu este lăsată se elibereze de obligațiunile de stăvilire a Rusiei

123
(reînnoit 21:55 25.02.2021)
Rusia va reconstrui relațiile cu Europa în condiții acceptabile pentru ea însăși – și cu cât UE va înțelege mai repede acest lucru, cu atât acest proces va fi mai ușor și mai rapid.

Occidentul lansează o nouă serie de sancțiuni împotriva Rusiei: luni, Uniunea Europeană a convenit asupra impunerii unor sancțiuni personale împotriva unui șir de oficiali ruși responsabili de "urmărirea penală a lui Navalnîi" (o listă concretă va apărea peste câteva zile), iar Statele Unite finalizează pregătirea unui pachet întreg de "sancțiuni și alte măsuri", dar deja nu numai din cauza lui Navalnîi, ci și din cauza atacurilor cibernetice (numite SolarWinds) asupra instituțiilor și companiilor americane, de care este acuzată Rusia.

Toate acestea erau previzibile – ca să nu mai vorbim de faptul că presiunea sancțiunilor asupra țării noastre se desfășoară (la scară largă și nu sub formă de acțiuni individuale americane) deja de șapte ani. Am putea deja și să ne obișnuim ? Desigur, dar sunt întotdeauna interesante argumentele cu care "partenerii" noștri occidentali își susțin acțiunile – concluzii, argumente, nicidecum motive. Motivele, pe de altă parte, sunt extrem de clare – și Vladimir Putin le-a menționat miercuri, în cadrul unui discurs la ședința colegiului FSB.

"Ne confruntăm cu așa-numita politică de stăvilire a Rusiei. Nu este vorba despre o concurență firească în relațiile internaționale, ci despre o linie consecventă și foarte agresivă menită să ne perturbe dezvoltarea, să o încetinească, să creeze probleme de-a lungul perimetrului extern, să provoace instabilitate internă, să submineze valorile care unesc societatea rusă și, în cele din urmă, să slăbească Rusia și o pună sub control extern, așa cum vedem, cum știm că acest lucru se întâmplă în unele țări din spațiul post-sovietic".

Aceste obiective nu sunt secrete: după cum a remarcat Putin, "este suficient să vă familiarizați cu documentele strategice publice și cu declarațiile destul de sincere ale oamenilor de stat dintr-o serie de țări". "Nici măcar nu încearcă să ascundă atitudinea neprietenoasă față de Rusia, față de o serie de alte centre suverane și independente de  dezvoltare mondială".

Serghei Lavrov
© Sputnik / Le service de presse du ministère russe des Affaires étrangères
Toate metodele de izolare sunt, de asemenea, binecunoscute, Putin le-a enumerat pur și simplu: "Încearcă să ne împiedice cu sancțiuni economice și de altă natură, să blocheze mari proiecte internaționale de care, apropo, suntem interesați nu numai noi, ci și partenerii noștri, se amestecă direct în viața publică și politică, în procedurile democratice ale țării noastre. Și, desigur, instrumentele din arsenalul serviciilor secrete sunt utilizate în mod activ".

Toate acestea s-au întâmplat nu o dată în istoria noastră: în diverse combinații, toate metodele menționate mai sus au fost utilizate împotriva noastră, astfel încât ne-am învățat să contracarăm și să răspundem. De aceea, Putin și a spus că "o astfel de atitudine față de Rusia nu are nicio perspectivă" – nicio presiune nu ne va putea obliga să facem concesii sau să ne subminăm din interior. În același timp, Rusia își declară rolul de apărător, care își apără suveranitatea și interesele – nu rolul de agresor.

Mai mult decât atât, subliniem în permanență disponibilitatea noastră de a dezvolta relații cu toată lumea, de a iniția un dialog bazat pe încredere reciprocă și respect, după cum a amintit Putin și de această dată. Dar ce auzim drept răspuns?

Rusia nu este interesată de cooperarea cu Uniunea Europeană, iar autoritățile ruse conduc țara pe calea spre autoritarism – aceasta este concluzia la care au ajuns miniștrii de Externe ai țărilor UE în cadrul reuniunii la care au decis să introducă noi sancțiuni. Iar șeful democrației europene, Josep Borrell, a numit Rusia "un vecin care a decis să se comporte ca un adversar", subliniind faptul că: "Noi trebuie să definim un model pentru a evita confruntarea permanentă cu vecinii care au decis să acționeze în sens invers".

Adică Europa în particular și Occidentul în general prezintă problema în așa mod – Rusia caută confruntări și nu vrea să dezvolte relațiile. Mai mult, Rusia se amestecă în mod constant în treburile europene și exercită presiuni asupra UE. Prin urmare, Uniunea Europeană va construi acum relațiile cu Moscova pornind de la  trei principii.

Iată cum le-a descris Borrell: să se dea un răspuns dur în cazul în care Moscova va încălca dreptul internațional și drepturile omului, să se adopte o politică de stăvilire dacă Rusia va crește presiunea asupra UE și să se coopereze cu Rusia în domeniile în care UE este interesată. Represalii, stăvilire, cooperare acolo unde îi este convenabil Uniunii Europene – acesta este kitul de luptă al diplomației europene. Dar despre ce vorbim?

Practic, totul este acoperit de "încălcarea dreptului internațional și a drepturilor omului" – de la Crimeea și Navalnîi până la orice alt subiect, atât intern, cât și internațional. Sancțiuni pentru lipsa căsătoriilor homosexuale în Rusia – adică pentru încălcarea drepturilor omului? Poftim. Sancțiuni pentru refuzul de "a returna" Georgiei Abhazia? Fără îndoială. Sancțiuni pentru un nou emigrant sau refugiat rus ucis în Europa, sau, de fapt, pentru oricine altcineva (ca în povestea veche despre un cecen din Georgia ucis la Berlin) – în orice moment. A fost spart sistemul informatic al Bundestagului german? Desigur, Rusia trebuie pedepsită.

Rusia și Uniunea Europeană: Sfârșitul relațiilor?>>>

În același mod, orice poți numi drept presiune asupra UE. Separatiștii votează pentru secesiunea Cataluniei? Căutăm o urmă rusească. Reprezentanții fracțiunii parlamentare "Alternativă pentru Germania" vin la Moscova? Rușii sapă sub Merkel. Moscova anunță proteste împotriva demontării monumentelor în cinstea soldaților sovietici în Polonia sau Republica Cehă? Pun presiune asupra europenilor estici nefericiți și iubitori de libertate. Construiesc o conductă de gaz? Vor să împartă Europa. Refuză construcția? Vor să înghețe Europa. Absurd? Nu, este o reacție destul de calculată.

Adică, UE dorește să dețină un drept unilateral de a reglementa relațiile cu Rusia, dreptul de a pedepsi și de a ierta la propria sa discreție – iar Rusia ar trebui să se resemneze și să nu se indigneze și să fie gata, de îndată ce vor avea nevoie, să coopereze, dar numai în domeniile care sunt avantajoase pentru europenii buni.

Dar, în realitate, totul este exact invers: UE este un vecin care se comportă ca un adversar. Exercită presiune asupra Rusiei, ne pune condiții, ne învață și ne demonizează, se amestecă în afacerile noastre interne (chiar și acum Borrell a spus că "uniunea își va extinde sprijinul pentru societatea civilă din Rusia") și consideră că acest lucru este normal. UE (fie și la inițiativă atlantică) este cea care încearcă să rupă Ucraina de Rusia, să schimbe granițele istorice ale Estului și Vestului, să-și extindă spațiul vital din contul civilizației rusești – și vrea ca Rusia să accepte calm acest lucru? O astfel de îndrăzneală ar fi putut fi explicabilă acum un sfert de secol, chiar și 15 ani în urmă, când Rusia lupta pentru propria supraviețuire și nu putea să se ocupe nici de întreaga lume rusă, nici să ceară europenilor să se comporte decent, dar este ridicol acum să se aștepte că Rusia va fi ascultătoare.

A costat prea mult: Europa a pierdut miliarde din cauza Rusiei>>>

În orice caz, Rusia va reconstrui relațiile cu Europa în condiții acceptabile pentru ea însăși – și cu cât UE va înțelege mai repede acest lucru, cu atât acest proces va fi mai ușor și mai rapid. Europa oricum nu are nicio alternativă: ea nu își poate permite să se îngrădească pur și simplu de Rusia sau să se transforme dintr-un vecin într-un dușman al nostru. Mai exact, își poate permite – dar numai pentru ultimă dată.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

123
Tagurile:
relații, Rusia, Europa
Tematic
A costat prea mult: Europa a pierdut miliarde din cauza Rusiei
Lavrov: Rusia nu pleacă din Europa


Загрузка...
Iurie Ciocan

Reforma administrativ-teritorială: Este sau nu necesară pentru Moldova

0
(reînnoit 19:27 28.02.2021)
Într-un interviu acordat în studioul Radio Sputnik Moldova, expertul Iurie Ciocan a menționat că reformă teritorial-administrativă va veni cu o serie de beneficii pentru cetățeni. O asemenea schimbare este extrem de complexă, care poate dura câțiva ani.
Expert: Ce beneficii va aduce reforma teritorial-administrativă

Potrivit lui Iurie Ciocan, în urma implementării acestei reforme, instituțiile publice vor putea face ușor schimb de date. Ca urmare, cetățeanul nu va trebui sa solicite certificate de la unele instituții publice pentru a le prezenta altor instituții publice. 

"Totul se automatizează într-o manieră foarte simplă. Fiecare instituție care are nevoie de o informație despre cetățean o poate accesa în baza codului personal. În 2021, a fost lansat cabinetul personal al cetățeanului de către Agenția de Guvernare Electronică, ceea ce deja înseamnă un progres. Cred că anume instrumente de acest gen – exluderea certificatelor de la o instituție la alta, excluderea de fapt a unor contacte inutile între stat și cetățean - vor îmbunătăți colaborarea dintre aceștia", a remarcat Iurie Ciocan.

Expertul a susține că reforma ar putea fi implementată până la alegerile locale din 2023 sau până la cele din 2027, iar cooperarea intercomunitară este un element definitoriu în acest sens.

"Ar fi bine dacă vom reuși până la viitoarele alegeri locale. Dacă nu, atunci mai avem de muncit. Nu avem bătut în cuie un termen. Scopul este să avem o reformă bine gândită, pentru că noi credem că aceasta este calea corectă", a precizat expertul.

Opinie: Primăriile din Moldova nu mai sunt eficiente

Și reprezentantul Congresului Autorităților Locale din Moldova (CALM), Alexandru Morcov, a declarat că reforma APL este necesară, deoarece primăriile nu mai sunt eficiente.

Potrivit lui, activitatea primăriilor este ineficientă din cauza statului care nu și-a onorat obligațiunile asumate față de APL-uri pe parcursul anilor, cu privire la descentralizarea fiscală și financiară, consolidarea capacităților economiilor locale, crearea unor mecanisme fezabile de prestare a serviciilor etc.

"Spre exemplu, dacă ne referim la perceptorul fiscal, acesta include impozitul pe bunurile imobiliare și impozitul funciar. Cum poate să fie autosustenabilă autoritatea publică locală, când cheltuielile de administrare a unui impozit depășesc propriu-zis impozitul. Aceasta a fost funcția statului să facă înregistrarea și evaluarea bunurilor imobile, autoritățile publice locale nu au nici o vină", a remarcat pentru Sputnik reprezentantul CALM.

De menționat că executivul are trei scenarii pentru reforma teritorial-administrativă a Republicii Moldova, între care unul prevede reducerea numărului de primării de nivelul I cu tocmai 90 la sută, adică din cele 896 existente astăzi să mai rămână doar 93.

Reforma preconizată de autoritățile centrale prevede și reducerea numărului de raioane - de la 35 la doar 5.

Mai multe informații aflați din interviul audio atașat.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

0
Tagurile:
primării, reforma
Tematic
Concurs lansat de Primărie: Câștigătorul va primi 10 mii de lei


Загрузка...