Liubomir Vaipan, Adrian Cojocaru, Vasile Dulghieru și Silvia Zavadovschi

Producătorii din Moldova, instruiți de olandezi cum să-și promoveze produsele în UE

107
(reînnoit 13:55 28.02.2019)
Producătorii și exportatorii moldoveni sunt învățați de experții olandezi cum să-și vândă produsele pe piața Uniunii Europene.

CHIȘINĂU, 2 mart – Sputnik, Silvia Zavadovschi. Produsele agricole din țara noastră vor ajunge mai ușor pe piața externă. Asta, după ce 19 producători și exportatori moldoveni vor fi instruiți cum să-și promoveze producția pe piața din exterior, în special cea din UE. Pregătirea agricultorilor moldoveni are loc în cadrul Programului de Export Coaching ce va dura doi ani.

„Scopul programului este să ridicăm competitivitatea producătorilor agricoli din țara noastră. Astfel încât să fie capabili să exporte în Uniunea Europeană. Accentul se pune pe ridicarea capacităților manageriale. Fiecare dintre companiile participante va avea un mentor pe parcursul acestor doi ani, cât va dura programul, de la care va primi sfaturile necesare astfel încât să nu facă greșeli și să ajungă mai ușor la cumpărător”, a declarat Adrian Cojocaru, specialist marketing al Asociației Producătorilor și Exportatorilor de Fructe „Moldova Fruct”, în cadrul emisiunii „La Ordinea Zilei” de la Radio Sputnik Moldova.

Prima rundă de instruiri din cadrul Programului de Export Coaching a avut loc în perioada 25-27 februarie. La acest seminar, fermierii noștri s-au familiarizat cu metodologia olandeză de elaborare a unui plan de marketing pentru export.

„Noi, de multe ori citim, învățăm ceva nou, dar ulterior facem așa cum știm noi. Aici nu vom mai putea face așa ceva, deoarece va fi alături un mentor care ne va ghida astfel încât pașii pe care îi facem să nu fie greșiți. La acest seminar ni s-a prezentat standardele necesare, iar noi urmează deja să facem acele planuri de marketing, adică să facem tema pentru acasă și să o prezentăm experților”, spune producătorul și exportatorul de miere Vasile Dolghieru.

Liubomir Vaipan produce și exportă struguri de masă de mai bine de 10 ani. Deși are experiență în domeniu, fermierul spune că a învățat lucruri noi chiar de la primul atelier din cadrul programului.  

„În prezent, noi exportăm struguri atât în Federația Rusă, cât și pe piața din Uniunea Europeană. Deși avem experiență de export, aceste instruiri sunt binevenite, deoarece învățăm lucruri noi. Învățăm la ce trebuie să acordăm atenție, cum să cercetăm corect piața, cum să găsim noi cumpărători”, spune Liubomir Vaipan.

Tot în cadrul programului, fermierii noștri vor efectua vizite de lucru în diferite țări din Uniunea Europeană pentru a cerceta pe loc piața și a comunica cu potențialii clienți. În ce țări vor merge producătorii și exportatorii moldoveni, dar și ce așteptări au de la acest program, aflați în emisiunea integrală, atașată mai jos. 

Programul de Export Coaching este implementat de Asociația Moldova Fruct, în parteneriat cu Agenția olandeză CBI și Proiectul „Reforma Climatului Investițional din R.M” al IFC. 

107
Tagurile:
UE, Piata de desfacere, agricultor
Тема:
Viața în Moldova (30)
Tematic
Undă verde pentru export: Iată câți agricultori moldoveni respectă rigorile impuse de UE
Valeriu Bulgari: Agricultura performantă poate fi o premisă pentru combaterea sărăciei


Загрузка...